/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Kan jeg få det byttet?? "Tv"
Fra : 10.Totti
Vist : 652 gange
65 point
Dato : 07-01-07 18:51

D 27 jan købte jeg et fjernsyn i merlin til 5000Kr...i butikken afspillede den en dvd film og det så faketisk nogenlunde ud.. Der jeg så kommer hjem sætter jeg det til og ser tv kanalerne...og de er næsten umulige og kigge på...Så det er nok tv tuneren der er for dårlig...

Tror i jeg kan gå ud og bytte det til pengene eller købe et bedre i merlin??

Er desvære i den situation at jeg ikke har kassen mere...ØV!!

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 75 point
Dato : 07-01-07 19:01

Du har vel stadig bonen....?

Så kan du som minimum få Merling til at kigge på det/bytte det.

Resten er vel lidt op til din charme og/eller dit kræmmertalent...! Men jeg tror desværre ikke, at du når lige så langt uden kassen, som hvis du stadig havde haft den.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-01-07 19:02

69 ubesvarede spørgsmål.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-01-07 19:03

Er du sikker på, at du har købt det den 27 januar?
Hvis det er tilfældet, kan det undre mig - at du først opdager problemet nu!

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 07-01-07 19:04

Jeg har stadig bonen ja

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-01-07 19:09

Totti - vi har i dag den 7 januar 2007, så hvis du har købt det den 27 januar - er det et år siden!

Og som Teil korrekt gør opmærksom på, så har du allerede 69 ubesvarede spørgsmål - synes du ikke det er tid til lidt oprydning?

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 07-01-07 19:09

Det er fordi vi har været i tvivl om det var herhjemme med antennestikket den var galt med...På værelset fx..men det er det ikke...Derfor

http://www.merlin.dk/Default.aspx?ID=253&PID=575&ProductID=5283

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 07-01-07 19:10

Hov...26 Dec....Ups

Det er jeg skam også igang med

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 07-01-07 19:10

27 Dec...Der var den

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-07 20:39

Du har "kun" reklamationsretten da fortrydelsesret kun findes ved fjernhandel, men måske er de flinke og vil bytte uden kasse.

Har du tænkt på, at det kan være modtageforholdene hos dig der er problemet?

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 07-01-07 21:06

Det er det ikke...Alle andre tv i huset er der ikk noget med

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-01-07 21:13

Er det også LCD fjernsyn eller traditionel TV?
Fladskærms TV kræver et bedre signal.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-07 21:52

10.totti havde du forestillet dig at det skulle være bedre hjemme hos dig sel. I forretningen var det jo ikke 100% i orden

Citat
i butikken afspillede den en dvd film og det så faketisk nogenlunde ud

Ret henvendelse til forretningen og forklar dem det problem, som du har nu. Der er jo en mulighed for at de vil bytte til noget andet. Men du kan ikke være sikker på at det er fjernsynet, der er noget galt med, men måske antenneforholdene til det nye TV, som ikke lever op til det krav, som TV'et kræver.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 07-01-07 22:13

Altså nogenlunde mener jeg at til 5000kr så er det godt...Med NOGLE dvd film fandt jeg ud af....

Men snakkede med en tv foretning og han sagde det ikk var antennestikke men nok tv-tuneren..

Men har os tænkt mig og byt det til et dyre og bedre i butikken..tror i det kan la sig gøre??

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-01-07 22:24

Du kan jo håbe, at de er flinke - hvis produktet ikke fejler noget er det deres gode vilje.
Især når man tænker på, at du har smidt indpakningen ud.
Hvis Merlin tager produktet tilbage kan de kun sælge det med et stort nedslag i prisen - for produktet er brugt og uden indpakning ( jeg vil skyde på et nedslag på 500-1000 kr - det ville jeg i det mindste kræve, hvis jeg skulle købe et brugt produkt).
De kalder det dog helt sikkert en demo-model.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-01-07 22:24

Det lyder som om, du er på "tynd is".

Du ved alt for lidt om, hvad du har med at gøre.

Hvad ved ham i TV forretningen om dit antennestik?

Er det digitalt TV, du ser? Er der digital tuner i TVét, eller har du en digital tuner?

Har du kabel TV? Eller hvordan får du dit TV signal ind?

Kommentar
Fra : kontrola14

Dato : 07-01-07 23:44

Hej. du siger der ikke er noget i vejen hos de andre i huset,så synes jeg du skulle spørge om du måtte sætte dit fjersyn til hos dem, for så kan du se om det er fjersynet eller dine modtager forhold i din lejlighed det er galt med.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 08-01-07 19:23

Var derude idag...Ku ikk få det byttet eller noget...ku kom ud med det og så vil de sende det til repriation.

Jeg syntes bar ikk det kan være rigtig det allerede skal det når det ikke engang er 2uger gammelt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-07 20:22

Jo - sådan er loven skruet sammen....

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 08-01-07 22:44

det mener jeg da bestemt ikke den er når merlin har solgt mig et fjernsyn der sku ha været sendt til rep fra dag 1 af..

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-01-07 22:58

Hej 10.Totti

du siger "det mener jeg da bestemt ikke den er når merlin har solgt mig et fjernsyn der sku ha været sendt til rep fra dag 1 af.."

Hvordan kan Merlin sende dit fjernsyn til rep. før du kommer med det - det har du jo først gjort i dag!
Og de har formodentlig ikke konstateret om det har fejl, men kun din forklaring - så du må vente til det kommer retur. Så får du en forklaring på, om der er fejl eller ej.

Et firma (i dette tilfælde Merlin) har altid ret til, at forsøge at rette evt. fejl.

Jeg forstår godt, at de ikke uden videre bytter fjernsynet (det er brugt og du har ikke den originale indpakning).

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-01-07 23:01

Citat
D 27 jan købte jeg et fjernsyn i merlin til 5000Kr...i butikken afspillede den en dvd film og det så faketisk nogenlunde ud..

Er der indbygget DVD-afspiller i fjernsynet?

[/citat]
Der jeg så kommer hjem sætter jeg det til og ser tv kanalerne...og de er næsten umulige og kigge på...Så det er nok tv tuneren der er for dårlig...
[/citat]

Hvilket fjernsyn har du købt?

Hvad med at få en tekniker til at installere det for dig. Det er muligt at du har andre fjernsyn i huset, men med en anden teknik.

Jeg tror ikke, der er noget galt med dit TV, men måske en teknisk snilde, som du ikke lige kan se/lave i forbindelse med installationen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-01-07 23:12

Citat
(det er brugt og du har ikke den originale indpakning).

Har 10.Totti oplyst at han ikke har den originale indpakning. Det plejer da at blive leveret i "kassen"

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 08-01-07 23:15

gruden til jeg først var derude idag er fordi jeg ha tjekket om det var herhjemme der var noget galt..og det var det ikke...

Men min far kiggede i en anden merlin butik og så et magen til..hvor kanalerne ser ud som ved mig...

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-01-07 23:19

Den må han have smidt ud, som han skriver i spørgsmålet:

"Er desvære i den situation at jeg ikke har kassen mere...ØV!! "

Ja, hvor dum kan man være?

Han burde nok hellere bruge lidt tid på, at lukke hans 69 åbne spørgsmål - hvoraf mange næsten er 2 år gamle.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-07 23:21

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/5/

Jeg har lige fået et TV ombyttet da det var 1 uge gammel, men det var købt over Internettet hvilket stiller mig bedre.

Hvis man har afprøvet et TV i butikken har man jo haft mulighed for at se hvad det kan og er derfor bedre stillet praktisk, men dårligere juridisk.

Om der skal ske afhjælpning eller ombytning er i praksis op til butikken, men vil man købe en dyrere og bedre vare i stedet er de fleste til at tale med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-07 23:27

Det er fuldstændig underordnet om indpakningen er til stede eller ej....

Forretningen har RET til at forsøge at udbedre fejlen....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-01-07 23:40

Hej BjarneD, selvfølgelig kan man få ombyttet et produkt - men forretningen har altid ret til at forsøge en udbedring af fejlen.

For ca. 1 år siden købte jeg et TV i Aldi med indbygget DVD afspiller, og jeg konstaterede ret hurtigt, at den godt kunne vise *.jpg billeder og afspille *.mp3 filer - men afspilning af en DVD fungere overhovedet ikke. Så jeg havde 2 muligheder:
Enten gå tilbage til Aldi, og så vente i lang tid eller få pengene tilbage.
Eller kontakte TV-rep. i Jylland (hvilket jeg gjorde pr. telf.), og han sendte en retur seddel så jeg kunne sende apperatet til ham, og samtidigt sendte han et nyt fjernsyn som fungerede.
Så bortset fra et par ture på posthuset, fungerede det perfekt.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-07 23:49

Ombytnings-ret ved butikshandel kommer først på tale hvis det er forsøgt udbedret uden held og selv da er der ingen ubetinget ret, men kun nogle afgørelser fra Forbrugerankenævnet at holde sig til og de har jo ingen retsvirkning..
Alt sammen bortset fra butikkernes velvilje, som oftest er bedste løsning for begge parter og derfor bør man finde honningstemmen frem og tale fornuft med butikken.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-07 04:22

Se Totti. Nu kunne det være, at jeg lå inde med et svar du bestemt kan bruge, men jeg må indrømme, at når du har 69 spørgsmål, som du har stillet og fået en masse brugere til at forsøge at hjælpe dig med, men som du ikke gider lukke, så får du ikke det svar som måske er løsningen på dit problem.

Der står ikke nogen steder at man SKAL lukke sine spørgsmål og der der da osse andre end dig, som ikke har lært, at det er høfligt at afslutte sine spørgsmål, men med 69 åbne spørgsmål synes jeg du tydeligt viser, at du direkte vil skide på de brugere som trods alt bruger tid for at hjælpe dig med dine spørgsmål.

Det er simpelthen for dårligt

Kommentar
Fra : kontrola14

Dato : 09-01-07 05:38

Hej Totti.
Kom med et indlæg,du skulle prøve hos en nabo har du gjort det? ellers siger jeg som klumme du har for mange spørgsmål,normalt er der ikke noget i vejen med at få byttet eller rep. har du noget fjernsyn tvilver

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-01-07 07:38

Der er tre fejlmuligheder. TV har fejl. Antennen er ikke i orden, eller antennekabel/stik er ikke i orden.
Som kontrola14 skriver ovenfor, så prøv TV hos naboen.
Hvis du har problemer med også at se DVD - hvis denne er extern, har du formentlig en kabelfejl. Bruger du scartkabel elller blot antennekabel mellem enhederne?

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 09-01-07 17:05

Jeg har kassen alligevel

Jamen har prøvet i stuen hvor vi har et B&O og der perfekt billede...men mit ligner P.I.S... Og når min far har set et fjernsyn magen til i en merlin i haderslev hvor billede er li så dårligt..så må det da være fordi det et skod tv

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-07 17:22

Hvad er det for noget du har købt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-07 17:27

Du får IKKE pengene tilbage blot fordi du mener det er "skod"

Hvis fjernsynet teknisk er i orden klapper fælden....

Købt er købt....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-07 17:28

Og så var der lige de 69 spørgsmål Totti.........

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 10-01-07 22:40

Det var da utroligt så kloge nogen af jer er..Og har så travlt med og sige jeg hverken kan få pengene igen eller byttet det...var derude idag og fik pengene..tog MAX 5min...

Godkendelse af svar
Fra : 10.Totti

Dato : 10-01-07 22:42

Tak for svaret Ysseven.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-01-07 22:47

Citat
Det var da utroligt så kloge nogen af jer er

Tjaeee og lige så utroligt så dum du er. Det kunne du jo ha' gjort for længe siden og dermed ikke ulejliget en masse brugere på Kandu. Jeg ved godt at du ikke er så gammmel, hviklket bla. ses af dine spørgsmål, men derfor er det jo ikek forbudt at bruge det øverste hoved.

Så mangler du BTW kun at lukke 68 spørgsmål.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-07 22:57

Kong Klumme har talt!

Hvis spørgsmålene er så dumme er der jo ingen grund til at lukke dem da et lukket jo skal købes i en periode.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 10-01-07 23:00

Er ved og lukke dem...syntes dog det går noget langsomt herinde

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 10-01-07 23:32

Tillykke med, at du fik dine penge retur!!!

Og du siger at det går langsomt, ja det kan jeg godt se - du har stadig 67 åbne spørgsmål!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-01-07 23:50

Godt Totti.

Jeg blev irriteret på dig, fordi de brugere som svarede dig gjorde det jo ikke for at genere dig, men forsøgte jo efter bedste evne at hjælpe dig. Derfor syntes jeg ikke de fortjente at du nedgjorde dem. Men det skrevne sprog kan jo være svært at nuancere, og det er måske ikke sikkert at det faktisk var det du gjorde.. Så godt ord igen Totti

Men her kommer et par ord der IKKE kan eller skal fortolkes........ BjarneSnotDum. Du lukker bare spalten. Din dårlige ånde ætser skærmen indefra