/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hastighedstest
Fra : timeglas
Vist : 618 gange
100 point
Dato : 07-01-07 13:11

Hej

Skulle lige teste min bredbåndshastighed og har prøvet på TDC, men der bliver den bare ved med at skrive "testen er igang, vent venligst". Tror ikke den virker iøjeblikket.

Er der et andet sted jeg kan teste den? Gerne et sted med resultater der er sammenligneligt med de 2MBit som jeg burde have.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 07-01-07 13:15
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-07 13:17
Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-01-07 13:37

hej igen.

Jo men får det i Kbyts/s, men fatter ikke hvad det er i MBit? Havde håbet på et program der siger hvad det svare til i normal forbindelse.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-07 13:52

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6014 sådan forklarer tdc det måske kan være svært at komme ind

er du for utålmodig eller mangler du noget ???? (javaplugin ???)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-07 13:59

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6501

hvis du lige klikker på se forventede hastigheder kan du se hvad kbyts/s svarer til

ps - de er nede eller der er mange der tester lige pt

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 07-01-07 13:59

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6501

hvis du lige klikker på se forventede hastigheder kan du se hvad kbyts/s svarer til

ps - de er nede eller der er mange der tester lige pt

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 07-01-07 15:24
Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 07-01-07 15:36

The way data is measured on your hard drive and how file sharing and FTP programs measure transfer speeds. Kilo is 1,024 and mega is 1,048,576.

Traditionally kilo means one thousand exactly. In the communications world engineers call a thousand bits transmitted in a second 1 kilobit per second. Makes sense. Now while 1000 is a nice round number for humans to work with, it isn't for computers. Mathematically speaking humans use decimal or base 10 numbers and computers use binary or base 2. 1024 is 2 to the power of 10 which is a significant binary value and so is represented by kilo in the computer world. Mega is similar except it means one million and in the computer world is 1024 kilo or 1,048,576. Ideally when abbreviations are used, k means 1000 and K means 1024.

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 07-01-07 15:38

Tak for svaret miritdk. får 198 men fattede ikke lige hvad det betød. Det viser skemaet klart og tydeligt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-07 15:42

godt du fandt en løsning .. jeg har heller aldrig fattet en dyt af det og så er det man finder ud af at søge alternativer