/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Microsoft Outlook adressekarto
Fra : hjerterum
Vist : 992 gange
100 point
Dato : 06-01-07 19:42

Skulle jeg være så heldig at der sider en derude der kan hjælpe mig med at tage sikerheds kopi af alle mine adresser i Microsoft Outlook. jeg havde før Outlook Express der kunne jeg godt tage en sikkerhedskopi men i Microsoft Outlok kan jeg simpelthen ikke finde ud af det.. hjælp.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-07 19:47
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-07 19:47

Jeg kigger lige over skulderen for jeg kan nemlig heller ikke lige finde ud af det i Outlook

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 06-01-07 19:50

Åben Filer/ Eksporter /Adressekartotek

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 06-01-07 19:50

Åben Filer/ Eksporter /Adressekartotek

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 06-01-07 19:55

Ja jeg vil gerne prøve:

1. Luk din outlook op

2. Klik på Filer i menulinien og eksporter i rullegardinet

3. Klik på Eksporter til en fil og derefter på næste

4. Klik på fil med private mapper og derefter på næste

5. Klik på kontaktpersoner, sæt flueben i Medtag undermapper og klik derefter på næste

6. Skriv navnet på det drev du vil have filen liggende på og giv filen et navn Således Drev:\flinavn og klik derefter på udfør

7. Klik på Ok

Det var det hele nu ligger alle kontaktpersoner i en fil hvor du har bedt om det

Slet ikke så svært

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 06-01-07 20:21

Hej Boxerpige101 det ser altsammen fint ud ..... men når n jeg har lavet en sikkerhedskopi kan jeg ikke åbne den fil hvordan kan det være....

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 06-01-07 20:27

Du skal importere den til Outlook Du kan sge den under *.pst Hvis du ikke kan huske hvor du lagde den

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-01-07 20:27

Hej hjerterum,

den fil du har lavet - hvad hedder den (navn.extension) og hvordan forsøger du at åbne den?

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-01-07 20:30

Adressekartoteket kan exporteres til flere forskellige formater - hvilket har du benyttet?

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 06-01-07 20:39

den hedder office datafil

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-01-07 20:51

Den må hedde mere end det? "den hedder office datafil".

Du har givet filen et navn og derudover bør der være en extension - f.eks:
*.xls / *.doc / *.csv o.s.v.

Hvis du umiddelbart ikke kan se det, skal du højreklikke på filen og vælge egenskaber.

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 06-01-07 21:02

når jeg højreklikker og bruger egenskaber ståe der Filtype Office-datafil

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-01-07 21:10

Der bør stå en yderligere betegnelse ( på 3 cifre ) efter punktum.

Og når du forsøger at åbne den - hvilket program benytter du - eller hvordan gør og hvad giver den så af muligheder ( åben med ).

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 100 point
Dato : 06-01-07 21:19

Hvis du har gemt filen som en x---x.pst fil, kan du ikke læse indholdet, men kun bruge den til Import i Outlook (som bja2 har skrevet tidligere).

Hvis du derimod ønsker af gemme dine adresser i en fil, som kan læses af andre programmer, skal du exportere til Excel (*.xls), tekstfiler (*.txt) o.s.v.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 06-01-07 21:22

Kan man ikke som i Outlook Express ganske enkelt gå ind i stifinderen eller denne computer, finde mappen programmer, outlook, adresser og kopiere mappen med adresser hen hvor du vil.
Den metode må kunne bruges hvis man ikke kan finde ud af den anden metode.

Mvh Eigil

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 06-01-07 21:23

Der står: Advarsel
Du forsøger at åbne en fil af typen Office-datatil (.pst).
Disse filer bruges af operativsystemet og af forskellige andre programmer. Hvis du redigere eller ændrer disse filer, vil systemet muligvis blive beskadiget.

Det der undre mig er at i mit gamle mail program Outlook Express kunne jeg godt åbne mit adrese kardotek og så makere alle navne med e-mail adreser og så højre klike og kopire og så indsætte dem i et dokument.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-01-07 21:26

Start Outlook Express.........
Tast kontoen ind
Importer adresser.
Lav sikkerhedskopi.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-01-07 21:35

-pst kan du kun bruge til Import i Outlook.

Det du siger angående, at åbne dit adresse kartotek og så markere en stribe navne, som du derefter kopierer til din mail, det er jo stadig indenfor Outlook.
Jeg kører selv Outlook 2000.

Men er den en backup af dine e-mail adresser i læsbar form du ønsker, skal du bare exportere dine kontakter/adresser til f.eks. en Excel fil (det kræver selvfølgelg, at du har programmet) alternativt exporter til en tekstfil.

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 06-01-07 21:36

Tak for svaret IBM760. Tak for en meget flot indsats nu lykkedes det for mi det skal du have tusinde tak for .. meget flot stykke arbejde tak.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-01-07 21:52

Ok - Hjerterum.

Men hvad var det helt du ønskede: En backupfil af dine adresser, som du kunne læse direkte eller en backup som kunne importere i Outlook (evt. på en anden maskine)?

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 07-01-07 10:32

Hej IBM760 Ivan.
Min tanke med at kopiere var fra starten som jeg oplevede det i mit første mail poogram ( Outlook Express ) der kune jeg expotere hele mail mappen over i in mappe og der kunne jeg også åbne denne mappe og se alle mine venner og adresser, da jeg så skiftede til Mirosoft Outlook så kunne jeg godt efter din vejledning godt expotere ( Office-datafil ) men kunne ikke åbne den på samme måde som det gamle mail program.... og det forvirede mig da jeg så ikke kunne vide om alle mine adresser og kontakt personer var der i.... jeg havde brug for en kopi af det hels så jeg med egne øjne kunne se det hele og samtidig kunne hvis min pc gik ned lave en tilbage kopiering, håber du kan følge lidt af det jeg skriver.....