/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
slægtforskning side
Fra : snortop
Vist : 1697 gange
200 point
Dato : 06-01-07 17:00

Hejsa..

Jeg søger efter en slægtforskning side, hvor på man kan uplæge sin gedcom fil.. og derved også skrive videre på sin slægt deri.

Problemmet er jeg engang havde uplagt sådan en på en side, men kan nu ikke huske hvad siden her eller hvordan jeg kan finde frem til den.

Det er ikke gencirkel den har jeg og kender jeg godt.

Hvad jeg sådan lige ved om det eller kan huske.
* man kan uplægge en gedcom fil
* man kan rediger i det og lægge billeder på
* det havde vist en grå eller grøn baggrunds farve.

Jeg håber nogle kender nogle sider som jeg lige kan kigge på og se om det var den.
For jeg mener jeg fandt den herpå kandu.dk, fra en som gav et tip eller svar til en.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-01-07 17:05

Jeg kender en, der har lavet et slægtstræ i dette program, jeg ved ikke om det er noget du kan bruge, men min bekendte var meget glad for programmet

http://danmark.winfamily.com/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-01-07 17:31
Kommentar
Fra : snortop

Dato : 07-01-07 09:41

Nej jeg har ikke behov for et program..

Og så var det også en engelsk/amerikansk side.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 07-01-07 09:43

snortop, jeg ved ikke om snortop i flg. tråd kan hjælpe dig:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=79337

Men, ellers kan du selv søge på f.eks. GEDCOM i emnet Slægtsforskning ...

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 07-01-07 09:44

og snortop, det var jo så phpgedview som snortop omtalte ...

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 07-01-07 09:53

hihi det er jo mig selv..

Jeg har jo ikke behov for det har opsat min egen slægt.

Det var bare engang jeg fandt den side herfra og kan ikke huske siden adresse..

Og ja jeg har prøvet at søge herpå men ikke fundet noget endnu.

Det jeg søger er en Engelsk side hvor man kan upload sin gedcom fil, men også starte helt fra bunden af. Derved finde andre slægtforsker som skulle forske inden for sine slægt

Det samme som http://www.gencircle.org/ eller stort set det samme.

Kommentar
Fra : oleskøttegaardb

Dato : 07-01-07 10:12

Kan det være Mormonernes tore base i Utah?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 07-01-07 10:15
Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 07-01-07 10:16

Ja, snortop, der har været flere af den slags faciliteter på internettet, som er forsvundet igen. Så vidt jeg husker samlede en af faciliteterne data sammen, lukkede for den frie adgang og solgte så materialet på CD'er

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 07-01-07 10:33

hmm ja præceptor... det kan også være en af de gode grunde til at jeg skal finde den site igen.
Fordi jeg fik lagt min data derpå :(

Olsen-50:
Jeg vil kigge lidt på det google link senere nu skal jeg til at "arbejde/lave noget"

Fandt nogle mulige men ikke den rigtige endnu
http://www.myfamily.com
http://www.onefamilytree.com/default.aspx

Håber ikke du har ret præceptor :(

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-01-07 10:35

At uploade sin slægt på en fremmed side uden garanti for noget som helst
er jo den rene galskab.
Her gemmes resultaterne i egen pc.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 07-01-07 14:51

Teil, nu havde jeg ganske vist ikke selv noget i klemme, men såvidt jeg husker var nogen godt gale i skralden dengang, fordi de angiveligt havde fået en forsikring om at noget sådan ikke ville ske, som så skete alligevel. Men, de mere præcise detaljer kender jeg ikke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-01-07 18:55

At lægge al materiale ud på nettet uden en sikkerhedskopi hjemme på egen pc,
er at være dummere end nogen tillader.

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 07-01-07 19:26

Jeg har også min egen slægtforskning side
http://www.fam-boesgaard.dk

Var opstået nogle problemmer derpå og pludselig kom jeg i tanke om det her.. som jeg søger efter

Jeg tager altid backup af min ting.. Men i dette tilfæle smutte det lige. Men det drejer sig kun om der smuttet 2 dags ændringer, samt link til media.
Nu har jeg bare det problem at jeg ikke kan tilføje media i mit phpgedview (nye 4.0.2) som jeg kunne føre jeg opgraderet (gammel version 4.0.1) .

Men de ved det godt husk udviklerne og der arbejdes på det!

Kommentar
Fra : connie

Dato : 10-01-07 01:43

hej Snurtop

Der er også denne http://www.ancestry.com/
Måske det er den du søger

Kommentar
Fra : connie

Dato : 24-01-07 20:53

Der er også denne. men den er dansk

http://www.nsdb.dk/

Connie