/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Ip telefoni
Fra : SandraFalk
Vist : 922 gange
70 point
Dato : 06-01-07 10:36

Vi vil gerne have ip telefoni. Vi skal ikke have ændret internetudbyderen/internetforbindelse, men bare have ip telefoni. Vi ringer stort set aldrig til udlandet, og mest til mobiltlf. Enkelte gange til fastnettlf. Hvilket selskab er billigst for os?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-01-07 10:45

smid din fastnettelefon ud. det er det billigste, når du mest ringer til mobil. det er alt for dyrt fra fastnettelefon. og hvis du skal ringe til udlandet, kan du gøre det meget billigt over skype.
hvis du vil have ip-telefoni, skal du have noget at bruge det til. ellers er det bare at betale for noget du ikke får. bare lidt billigere end det er nu.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 06-01-07 10:48

Har selv før jeg gik over til TDC Cabletalk haft IP telefoni fra Telsome som var et godt selskab. Mit skifte til TDC var kun en fordel fordi boligforeningen havde et godt tilbud.

Men prøv, at søge IP telefoni i din browser, og se hvad der tilbydes dig der.

Men se eksempelvis på www.telsome.dk

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-01-07 11:05

der er også mulighed for at ringe gratis fra "de gule sider"
du skal gegistreres første gang
når du skal ringe, skal du skrive det nr. du vil ringe til i søgefeltet og klik på søg

Kommentar
Fra : golivegolive

Dato : 06-01-07 11:10

jeg startede med at have en bredbåndsforbindelse hos Cybercity, og har nu i et par år haft ip-telefoni samme sted. jeg har været godt tilfreds, og servicen har været fin.
Du kan læse mere om det her:
http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand_og_telefoni/index.aspx#H2-txt-1

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 06-01-07 11:35

Vi har ikke fastnettlf i forvejen. Vi skal bruge ip telefoni, fordi vi har skide dårlig forbindelse på mobilnettet hvor vi bor - så når man fx ringer til lægen så ... "halloooo du falder ud.. osv" temmlig træls efterhånde. Vi har prøvet forskellige net, og jeg har endda købt en ny mobil med ekstra stærk antenne.. men det hjalp ikke nok. Derfor SKAL vi have noegt andet end mobil..

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 06-01-07 11:37

Vi har gratis (firma) internet og skal ikke skifte det ud. Telsome har jeg også været inde og se på.. Det bliver nok dem, hvis ingen andre har nogle gode forslag..

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-01-07 12:01

http://www.fonet.dk/
jeg kender en del der bruger Fonet
det er rigtig godt
f eks er der nogle danskere der bor i USA, der har en med dansk nr.
de ringer til danske takster

Kommentar
Fra : Scorpenge

Dato : 06-01-07 23:31

Hej. Meld dig til her og tal gratis i ind og udland, forudsætning er at dem du skal tale med også er tilmeldt, men det skulle jo være nemt nok ik?

http://www.jajah.com/

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-01-07 23:59

hvilken internetudbyder bruger du.

Kommentar
Fra : vienne

Dato : 07-01-07 08:25

Tag personlig kontakt til feks. 2 teleudbydere. Forinden skal du undersøge hvad de kan tilbyde. Sig du er ved at undersøge markedet inden du skal beslutte dig. Så starter handelen - jeg fik feks. cybercity til at betale for at overføre mit gamle telfnr. fra TDC gratis hvilket ellers koster 200 kr. De vil godt prutte om prisen da de er meget interesseret i nye kunder. Ellers kan jeg tilslutte mig forslaget om at droppe fastnettet men det er jo netop det du/i har brug for i denne situation.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-07 10:19

Der er da ingen grund til alle de teleselskaber......

Hvis du allerede har en ordentlig bredbåndsforbindelse....

så brug SKYPE....

Den er GRATIS hvis modparten har det og BILLIG i alle andre tilfælde.....

Og så ser du aldrig en regning....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-01-07 10:29

du kan også bruge skype, selvom modtager ikke har det. så ringer du bare op til en alm. telefon, og det koster kun en brøkdel af, hvad et fastnetforbindelse koster. du skal bare huske at sætte penge ind på kontoen

Accepteret svar
Fra : Monzzz

Modtaget 70 point
Dato : 07-01-07 11:31

Hej..
Du kan få oplysning om Ip telefoni udbydere ved: http://gratissip.dk/frontend/DanskeVoIPUdbydere

og der er det også muligt at prissammenligne: http://gratissip.dk/frontend/DanskeVoIPUdbydere/PrisSammeligning

Jeg selv har brugt Telsome i et par år, og har intet at klage over der.

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 07-01-07 13:23

Altså.. Vi skal bruge ip telefon til fx ringe til kommunen, lægen, andre steder man sådan ringer hen.. Og så når kæresten(fra mobiltlf.)/min datter(fra mobiltlf.) ringer hjem til mig.. Sådan som det er nu, er forbindelsen ik god nok på mobilen. Er ik int. i at andre skal have det samme, fordi man overtaler jo ik bare lige lægen til at skifte selskab vel?
Vi har firmainternet gennem TDC.

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 07-01-07 13:25

Tak for svaret Mon. God side med prissammenligning

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-01-07 13:55

tdc tilbyder også ip-telefoni. det koster 129 kr om måneden, og så kan du ringe alt hvad du vil til fastnet. og der er aldrig problemer med det. har det selv, og har også prøvet tele2, men det kunne de ikke finde ud af, så jeg gik tilbage til tdc