/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Linksys tidsbegrænsning
Fra : ruffi
Vist : 3099 gange
300 point
Dato : 05-01-07 22:18

Kan man i routeren (Linksys BEFSR81) begrænse adgangen tidsmæssigt for en af computerene i netværket, knægten spiller simpelt hen for meget.

ruffi

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-01-07 22:29

Prøv at se i routerens manual, om der er mulighed for det.
Jeg ved at det kan man i nogle af de routere der er på markedet; bl.a. i min TopCom WBR 654, er der en mulighed for at begrænse udfoldelserne for hver MAC adresse der er tilsluttet.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-01-07 22:41

support.dk@linksys.dk
send en mail til Linksys support og spørg dem
der er nogle flinke folk der

linksys tel hjælp 82331719

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 05-01-07 23:17

Du har et punkt der hedder "acces restriction", herinde kan lave lave tidsprofiler for de enkelte MAC adresser (serial nr. for netkort).

Her hjemme er der kun internet på børnenes computer imellem 17 - 20.
Så er det ikke så spændende at pjække fra skole for at chatte, da der ikke er noget netværk.

Vores teenagere er blevet andre mennesker efter de ikke absolut skal bruge 11 timer om dagen på at bagtale deres vendinder og selv blive bagtalt på nettet.

Hvis du ikke kan finde menu´en kan du prøve at upgradere dit firmware.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 05-01-07 23:27

Naa...

http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=US%2FLayout&cid=1115416832205&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

Det ser lidt sort ud, den model router du har understøtter ikke "acces restrictions" jeg har en trådløs Linksys WRT54G, den koster 600,- kr fra ny måske var det værd at ofre ????

Det virker vildt godt hjemme hos os at de ved hvor nettet er åbent, ud over det er der lukket og sådan er det bare så skal man ikke diskuterer det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-01-07 23:28

Du skal lige have i mente, at det kræver at routerens eget ur går korrekt, hvis det skal virke til tiden.
Her kan du med fordel sætte det til at stille sig selv på en af de mange tidsservere.
Her kan det være nødvendigt at åbne for port 123.

Accepteret svar
Fra : invisible

Modtaget 300 point
Dato : 05-01-07 23:36

Fås faktisk til
450,- kr

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=67&Sort=Wanted&Soegeord=WRT54G

Den router kan også "automatisk" opsætte trådløs sikkerhed.

Godkendelse af svar
Fra : ruffi

Dato : 12-01-07 14:27

Tak for svaret invisible.

Ja så måtte jeg bide i det sure æble og købe en ny.
Den var elles kun 4 dage gammel, men jeg har da fået solgt den.
Henvendelse til Linksys hjalp ikke, der var ikke nogen firmware der kunne det ønskede.

ruffi