/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Mangl. prisregulering hos TDC
Fra : Poulchr7
Vist : 890 gange
100 point
Dato : 05-01-07 17:45

Jeg har igennem flere år været fast- og internetkunde hos TDC. I den periode er jeg ikke gået så meget op i, om regningerne var korrekte, men har blot regnet med, at det nok var i orden.
Nu er jeg imidlertid kommet til at se, at de prisnedsættelser, der har været på bredbånd i de senere år, åbenbart ikke har fundet vej til TDC's regnskabsafdeling overhovedet. Er det lovligt, eller er det kunden, der selv skal være opmærksom på disse "forglemmelser"? Mit gæt er, at TDC tjener mange, mange millioner årligt på ikke at regulere priserne for gamle kunder.
Jeg overvejer i øjeblikket, om jeg skal gøre noget ved problemet, men det er et stort arbejde at finde ud af, hvad TDC's produkter kostede for flere år siden.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-01-07 18:00

Du skal helt sikker gå dem på klingen. Jeg har også min kamp med dem, hvor det har bonnet mig for nogle tjenester som jeg ikke har bedt om. Sidste regning var det over 500 kr de havde lagt på.

Du har mulighed for at se nogle af de gamle regninger hvis du har en adgangskode eller et digitalt signatur.

TDC er efter salget til de fire investeringsselskaber, blevet ret ustabilt, så hold dem i stram snor.
Deres troværdighed er hos mig faldet fra 100 til ca. 10 %, og de er ikke meget for at indrømme at der er sket fejl. Men jeg har til hensigt, at gå ud i dagspressen, hvis de ikke toner rent flag igen.

De har en god forbindelse, som de andre udbydere ikke kan give på samme måde, men deres ærlighed skal lige have et drag over nakken, så de falder til patten igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 18:15

Nu tror jeg ikke at den pris du gav for flere år siden er den samme idag.....

De reguleringer der er i deres prisliste gælder OGSÅ gamle kunder......

At de så ind i mellem har tilbud og pakkesammensætninger af forskellig art til "tilbudspriser" er en anden side af sagen.....

Du giver helt sikkert det samme som din nabo (der blev kunde igår) gør.... (hvis I har samme produkt... )

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-01-07 19:04

du har sikkert fået en skrivelse eller mail fra tdc i forbindelse med, at de satte prisen ned. i den skrivelse, står der, at du frit kan vælge, om du vil have dobbelt hastighed eller lavere pris. såfremt du ikke lader høre fra dig, bliver din hastighed sat op til samme pris som du havde før. hvis du ringer til tdc retter de det straks uden nogen form for vrøvl. de er godt klar over, at det var en uheldig formulering, og at det burde være gjort mere tydelig, at man skulle give besked hvis man ville have prisen ned. jeg oplevede selv det samme, og i løbet af en time, var det rettet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-01-07 19:08

Og endeligt: At andre udbydere vælger at sænke deres priser betyder jo ikke at TDC absolut også SKAL gøre det. Det er deres ret som firma at anlægge deres egen prispolitik. Jeg synes også at deres priser efterhånden er noget høje og overvejer kraftigt a sifte til CyberCity. Men det er jo noget vi som kunder SELV må holde øje med og evt. beslutte os til. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-01-07 21:59

har lige tjækket min sidste regning fra TDC
der er 1 fastnet og 5 mobiltelefoner med på den
de 4 af mobiltelefonerne er der flere GPRS SMS opkald , det burde slet ikke kunne lade sig gøre , da det ikke er aktiveret og aldrig brugt
det mest mærkelige er at der er både GPRS SMS opkald og alm SMS beskeder på fastnettelefonen , det trode jeg ikke kunne lade sig gøre

dog er det kun meget små beløb , men vil nu aligevel prøve at få en forklaring af TDC på mandag

ellers ser det da ud til at passe

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-01-07 22:39

bredker, du er en af mine lidelsesfæller. Jeg har det samme problem med de to mobilos'er som køre med i en duet løsning.
Her er jeg takseret for sådanne transaktioner, på et tidspunkt, hvor jeg har slukket og sover sødeligt.
TDC forklarer det med at jeg må vide hvad det er jeg har brugt den til, og vil ikke indrømme at der sker noget lysskyt i denne branche.

Hvilken kortnumre er det at du er bonnet for disse ting?
Hvis det er en af disse numre:

1208 er et firma der hedder:
UnWire Aps, Madsnedsøgade 20 3., telefonnummer 39 20 20 66

1220 er et firma der hedder:
Wireless factory Aps, Gasolinvej 52, telefonnummer 70270301

Så har du adresserne her, hvor du kan spørge om hvad der er forgået, hvis de gider svare!
Jeg fik at vide fra TDC, at jeg bare kunne klage til teleankenævnet, hvis jeg var utilfreds.

Så vi må stå sammen, så vi kan blive dette UDYR kvit!