/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
henter dobbelt af allle mail??
Fra : føroyar
Vist : 1947 gange
118 point
Dato : 05-01-07 16:07

Måske der er en klog person der kan hjælpe.
Jeg bruger Microsoft Outlook 2003 som mit mail program.- men efter nyinstallering på en ny pc-er er den begyndt at hente dobbelt af alle mail der kommer til mig? Hvorfor.? Har jeg måske i opsætningen sat et flueben et forkert sted??
På forhånd mange tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-07 16:27

har du to mail adresser ???

kommer mailene fra samme person ??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 16:27

Hvem er din mailudbyder ?

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 05-01-07 16:32

tak- du spurgte om mailudbyder: Det er tdc webmail.
og en anden spurgte om 2 mailadresser. Der er tale om 1 mailadresse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 16:44

Og det er ikke kun Kandumail du får dobbelt....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 16:47

Hov....

Det er vel ikke sådan at du HENTER mailene til din komputer via et andet mailprogram og webmail samtidig er sat op til at videresende

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 05-01-07 16:49

tak.2 . Det er alle mail dre modtages,som hentes hjem meget langsomt idet de kommer i 2 eksemplarer.-

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 05-01-07 16:55

webmail er ikke sat op til at videresende !!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-01-07 16:58

Hvis det er TDC webmail (gratis mail ) hvor henter du de mail Outlook Express.
Har du flere identiteter i Outlook Express

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 05-01-07 17:11

Jeg tror du har 2 (ens) konti, og den ene efterlader en kopi på serveren, og så læses samme mail af din anden konto.

Hvis du har flyttet dine mail-indstillinger fra een pc til en anden, så kan du risikere at have fået 2 ens konti - idet du under installationen af Outlook Express skal angive en konti og du ved flytningen overfører den gamle.
Prøv at klikke på "Funktioner" og på "Konti" - her kan du se alle dine konti.
Hvis der er flere, så kan du klikke på "Egenskaber", og se hvor de henter mail fra, ved at klikke på fanebladet "Servere" ( står under "Kontonavn" ), og under fanebladet "Avanceret" kan du se om din konti sletter mail på serveren, eller gemmer en kopi på serveren. (Dette flueben kan ikke sættes under oprettelse af en konti - men kan sættes nu)

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 05-01-07 17:48

Tak for jeres fine besvarelser.Niederhof: Det var ikke Outlook Express jeg bruger men Microsoft Outlook-Men jeg fulgte din anvisning alligevel og kontrollerede ved "gemmer en kopi ved server."
Jeg har 3 mailadresser,og den ene var der sat flueben herved. Det ændrede jeg så.Foreløbig tak.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-01-07 17:54

Se her http://www.sperrysoftware.com/Outlook/Outlook-Duplicates.asp

Prøv lige at slå emailscanneren fra i dit antivirus. Problemet kan også ligge der.

Accepteret svar
Fra : Niederhof

Modtaget 118 point
Dato : 05-01-07 18:01

Så prøver du bare at sende en mail til dig selv, og ser om du modtager denne 2 gange.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-07 18:19

tre adresser burde have hver sin identitet - og i hver af dem oprettes regler så 1 ikke henter til 2+3 - 2 ikke henter til 1+3 - 3 ikke henter til 1+2

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 05-01-07 18:34

tak- miritdk-- det har de også-tre adresser hentes hjem uafhængigt af hinanden direkte

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-07 18:36

altså du har lavet meddelelsesreglerne ??????

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 05-01-07 18:40

miritdk -> i dine konti kan du kun opsætte hvilken mailadresse der hentes mail fra, så der må have været 2 konti der hentede fra den samme mailadresse - og som beskrevet længere oppe - den ene (den første) efterlod en kopi på serveren, hvorefter den anden konto hentede denne kopi.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-07 18:52

niederhof - det har ikke rigtig noget med meddelelses reglerne at gøre vel btw - er der 3 konti hvis du læser med

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 05-01-07 18:58

miritdk - det har du ganske ret i - men spørgsmålet gik (fra starten) på at samme mail blev læst 2 gange og med 'regler' kan du kun sortere i de mails som du har modtaget (eller tager jeg fejl ??) og så vil du jo stadig modtage samme mail 2 gange

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 06-01-07 18:04

I skal alle have mange tak for Jeres hurtige svar. Jeg tror vist at problemet er løst.
venligst

Godkendelse af svar
Fra : føroyar

Dato : 06-01-07 18:06

Tak for svaret Niederhof.