/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
lopper!!!!!
Fra : maafrandsen
Vist : 660 gange
100 point
Dato : 05-01-07 13:05

Hjælp.... vi har fået lopper.... eller det vil sige, at vi tror nok de er flyttet igen, men det er de jo så afleigevel ik, for ved de kan ligge længe, og "sove" og må indrømme at nogle gæster har man bare mere lyst til end andre og de her lopper er altså ikke på listen over ønskede gæster.... vores hund matilde har fået de her pipetter, og siden hun har fået dem, har vi ik set nogle lopper, og mor i huset bliver meget hurtigt bidt af lopperne, så ved de ikke er her lige for tiden..... men det vi vil spørge om er, at vi har hørt at man skal give sin hund lidt hvidløgspulver i sin mad hver dag..... er der nogle som hender til det råd, og er det bare det pulver som man finder på krydderi hylden, eller er det noget specielt...... hjælp, for vi har ikke lyst til at få uventet gæster igen....
på forhånd tak
familien frandsen

Accepteret svar
Fra : pømske

Modtaget 110 point
Dato : 05-01-07 13:22

Køb Frontline hos dyrlæg de efektiv for 8 månden
Det lidt dyrt med super god

pømske

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-01-07 13:41

Der er ikke noget som helst belæg for, at hvidløg er virksomt mod lopper.

Det mest effektive er at vedligholde forebyggelse mod loppeangreb ved at behandle hunden med de pipetter...brugsanvisningen angiver hvor længe en pipette virker.

De forhindrer at lopperne kan formere sig på hunden.

Og m.h.t. loppeæg og loppelarver i hjørner og kroge, vil de måske nok blive klækket, men dør hurtigt fordi de ikke kan leve på hunden når den er beskyttet af giften.

Og lopperne kan KUN formere sig når de kan komme på et dyr for at suge blod og få næring til at formere sig.

mvh dova

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 05-01-07 13:41

hejsa
jeg bruger også frontline og syntes det er rigtigt effektivt. alt det med at komme hvidløg m.m i deres mad tror jeg ikke virker, . jeg tror mere det er et smart påfund.

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-01-07 13:44

Hunden er blevet dryppet... Problemet er løst.
Så længe I drypper vil der ikke komme nye lopper.

Det der med de "sovende" lopper, det drejer sig om, hvis man f.eks. flytter eller rejser bort med hunden, så kan problemet bestå i boligen og dukke op igen når man vender hjem --også uden hund-- eller en ny familie flytter ind...

MEN lopper kan ikke formere sig hvis de kun får menneskeblod. Så selv om der skulle dukke en lille sulten en op og snuppe en tår, så er det kun et spørgsmål om tid før den uddør af sig selv. --Man kan jo ikke både gå i dvale i månedsvis... og også æde og drikke... De ligger IKKE og sover når der er "mad" i boligen.

Hvis du drypper din hund er det ikke nødvendigt med hvidløgspulver... Og HVIS det skal virke, så er det ret meget, der skal til... Jeg er ikke helt sikker på, at store mængder hvidløg er så sundt for hunde... --Har hørt noget om løg og hæmolytisk anæmi hos hunde...

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 05-01-07 15:08

For nogle måneder siden, var der en liste over giftige spise for hunde i DKK hundeblad. Der på listen stod hvidløg også, blandt andre levningsmidler. Så det er bestemt ikke og anbefale.

Hvis et rum, står ubeboet i flere år, med loppeæg. Udklækkes de så snart der er bevægelse i rummet.

Man kan sætte en skål med vand/olie og et tændt sterainlys ind i et rum og lopperne vil udklække og tiltrækkes af varmen og dermed drukne i vandet/olien

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 05-01-07 15:16

Det er rigtigt ,Har det prøved for mange år siden.
vh.pømske

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-07 17:11

Hvidløg har også en antibakteriel og stabiliserende effekt på mave-tarmkanalen. Hos hunden har hvidløg en mild repellerende, dvs. skræmmende effekt på lopper. Hvidløg vil altså have en mild beskyttende effekt hos hunde, hvilket kan være fint hvor loppepresset er meget lille. Hvis din hund har levende lopper eller omgås andre hunde eller katte, vil hvidløg ikke kunne beskytte tiltrækkeligt. Hvidløg kan heller ikke slå levende lopper ihjel ej heller orm og andre parasitter - her skal du i stedet henvende dig til din dyrlæge for at få den rette rådgivning

fra dette link, hvor der er skrevet en del mere om hvidløg og hunde

http://www.hundeleksikon.dk/tox.html#4

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 05-01-07 19:53

Støvsugning er nok det mest effektive middel mod forebyggelse af lopper. Evt. æg tages før de klækker. Hunden kan jo godt nå at slæbe en eller to lopper med hjem inden de dør af diverse præparater.

mvh
qfha

Godkendelse af svar
Fra : maafrandsen

Dato : 07-01-07 19:41

Tak for svaret pømske.

Kommentar
Fra : pømske