/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kan ikke se sendt post
Fra : Fattig
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 05-01-07 08:33

Jeg har skiftet fra modem til bredbånd og også skiftet udbyder fra tiscali til tdc, det virker tilsyneladende som det skal; , mail kommer frem til modtagerne, men jeg kan ikke se mail´s i sendt post, Hvad er problemet? hvad kan der gøres?
Et andet problem er at jeg modtager post på både min nye og gamle mail adresse.
PS. Jeg bruger outlook express

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-01-07 08:39

I OE>funktioner>indstillinger>send>sæt flueben i >gem en kopi af sendte meddeleser i mappen sendt post.
Det andet spørgsmål forstår jeg ikke rigtigt,hvad mener du?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-01-07 09:05

I Outlook Express har du begge konti stående, og vil derfor også modtage post.
Har du skiftet mailudbyder så vil der gå et stykke tid før den lukker helt.
Er det "skrammelpost" så kan du gå ind i Outlook Express og smide den konto ud som du ikke bruger.
start Outlook Express
gå op i funktioner > rul ned og vælg konti
Vælg fanen alle
Marker den mail du ikke vil have > og tryk på fjern
Nu kommer der ikke flere mail fra den mail-adresse.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-01-07 09:07

Ps. du kan lige nå at anullere det andet spørgsmål (dubletten)

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 05-01-07 10:22

Manse 9933.
et godt tip, men der er allerede flueben i gem en kopi i mappen sendt post. så problemet er ikke løst.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-01-07 10:46

Den skal der lige tænkes over,det kunne muligvis hænge sammen med du har to kontoer i OE,har du to kontoer i OE?
Vis du har det, hvilken af disse sender du post med/over?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 05-01-07 11:12

prøv at gå i filer - identiteter - tilføj ny identitet - opret denne og følg tdc´s vejledning

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5677

når alle indstillinger er på plads så slet den konto du har nu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-07 11:20

Citat
så slet den konto du har nu
arghh - der skal stå - så slet den identitet du har nu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 11:38

Slet ALLE dine kontoer og opret dem påny......

En af årsagerne er sikkert at du stadig har din tiscali konto til at stå som tiscalis SMTP - det SKAL være TDCs

Altså SLET alle og opret påny -

HUSK:

SMTP - SKAL være din udbyder (altså tdc) UANSET om det er en tiscali mailadresse....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-07 11:41

refi tdc vejledningen kræver Ud for Server til udgående post (SMTP) skal du skrive asmtp.mail.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 11:57

miritdk

Forstår ikke din kommentar

Det er jo DET jeg skriver - blot skal huskes at det også gælder ALLE andre pop3 adresser

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 08-01-07 17:37

Tak for svaret miritdk. Tilsyneladende har problemet løst sig selv, nu kan jeg se post i sendt post. Men nu er der imidlertid kommet et nyt problem, nemlig det at når jeg sender post til mig selv ryger denne direkte i mappen slettet post. Så løsningen er vel at slette Outlook Ekspress og geninstalere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-07 18:48

kig lige i meddelelseregler om du har lavet en regel der sender din egen post i slettet post
(funktioner - meddelelsesregler)

den fejl har jeg lavet i sin tid uden af fatte hvad i alverden jeg egentlig havde lavet forkert - og det er lige til at stirre sig blind på

ps.. har du et spamfilter der sender spam til slettet post skal du nok bare derind og rette det