/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Abstinenser ved rygestop
Fra : pirt03
Vist : 8396 gange
150 point
Dato : 05-01-07 00:02

Jeg holdt op med at ryge den først i november. Det skete i form af en en kold tyrker og var mest "doctor's order".
Jeg har så søgt en del på nettet vedrørende fordele og ulemper og der er naturligvis mange fordele. Og jo nogle af dem har jeg bemærket. Det der undrer mig lidt er at jeg ikke synes, jeg har mærket så frygtelig meget til ulemperne: ABSTINENSERNE!! Eller har jeg???
Jeg synes ikke beskrivelserne på de forskellige sundhedssider er udførlige og malende nok - så er der ikke et par ex-rygere fra årsskiftet, der vil give nogle malende beskrivelser af trængslerne så jeg kan sammenligne.
Ja spørgsmålet lyder måske åndssvagt - men det er seriøst ment.

Kommentar
Fra : timmytommy

Dato : 05-01-07 00:51

Er stoppet..og så ikke stoppet.. og så stoppet.. så ved noget om det ;)
Abstinenser er først og fremmest en vis rysten. Når en krop pludselig ikke får den mængde nikotin den plejer, sker der jo specielle ændringer...
For det andet søger kroppen andre ting, når den nu ikke kan få cigaretterne. Som f.eks. chokolade, trøstespisning on so on. Derfor tager de fleste rygere meget på, når de stopper med at ryge. Der er også andre videnskabelige grunde til det, som jeg ikke vil komme nærmere ind på.

Ved visse mennesker kan det ligefrem give flashback af øjeblikke at stoppe med at ryge. Simpelthen pga. den massive ændring

mvh. Timmy

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-01-07 08:42

Abstinenserne som mange beskriver i forbindelse med rygestop er typisk psykosomatiske, de fysiske abstinenser forbundet med rygestop kan bedst sammenlignes med følelsen af sult, en tom fornemmelse i maven.

Iøvrigt er abstinenserne en kortvarig affære, 5-6 døgn efter et rygestop er nikotinindholdet faldet til et niveau så du ikke længere mærker abstinenserne og 21 døgn efter du har stoppet tilførslen af nikotin er der ikke længere spor af stoffet i kroppen.

ps Jeg har arbejder professionelt med rygestop

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-01-07 09:32

Jeg har ikke røget i over to år nu. (havde ellers røget i 40-50 år)
Det var nu ikke doktors ordre ...........................men da jeg var ved at gå ned med en blodprop i lungen så afleverede jeg smøgerne til min kone inde på skadestuen........................ midt i min angst.
Vi havde lige været ud og rejse og havde derfor ca. 8 katoner liggende på hylden.
De lå der et halvt års tid inden de blev solgt meget billigt.
Jeg savner stadig hyggen omkring smøgerne sammen med kaffe og en pils over hækken.
Meeeeeeeeeeeen forleden var jeg hos en nabo som ryger pfføj hvor det lugtede..........og det gjorde lidt ondt i hovedet med den røg.

Jeg må lige indskyde, at jeg er en hensynsfuld ikkeryger, så jeg sagde ikke noget, og folk må gerne ryge hos mig.

Der går nok et år før du er rigtig over det, og efter to år er det næsten væk.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-01-07 09:36

e.c.

Det du beskriver er jo ikkede fysiske abstinenser.

Og med hensyn til hvor lang tid det tager at "komme over det" så er det jo et spørgsmål om at indse at der ikke er noget at give afkald på, ma nhygger sig jo ikke mindre uden cigaretter, og man da stadig nyde en pils over hækken, nu blot med en ekstra hånd fri.

Så det der med hvor lang tid det tager at komme sig over det.....

Hvor lang tid tager det at holde op med at tro på julemanden??

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 05-01-07 10:44

Pirt03
Drik ikke alkohol og kun lidt kaffe og gå eller løb en tur hver dag.
Jeg fik ved lægen 24 risolid som jeg delte i to og tog to halve over dagen
De var på 20mg.
De tog det værste og livet var til at holde ud.Men tanken om en smøg kommer
stadig engang imellem selv efter 5 år som røgfri men der bliver længere og længere
mellem det.
Hold ud! de første 14 dage er de værste.
mvh
Niels

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-01-07 13:33

Jeg savner til tider stadig "hyggen" men kan ikke lide lugten..........
Det kan godt være at jeg er skør men sådan er det altså.
(ikkerygersmiley)

Kommentar
Fra : chrispigen

Dato : 05-01-07 14:17

Er også selv stoppet med at ryge, og startet igen.. stoppet osv.. nu har jeg overhovedet ikke rørt en cigaret i over 1 år, end ikke til fester eller efter aftensmaden... Hvor det er der min rygetrang står/stod på..
Syntes egentlig ikke at jeg har haft den "store rygetrang" eller abstinenser, men har dog taget nogle kilo på.. (om det er cigaretterne eller hvad det er, tør jeg ikke svare på)

Jeg holdte mig fuldt beskæftiget med andet, som fik mine tanker væk fra smøgerne...
Og sådan har det kørt indtil jeg ikke havde den trang til røg mere....

Det er dejligt at være fri for det røg...
Og ens lejlighed dufter frisk, og ikke tilrøget på en ubehagelig måde.. :)

Held og lykke med det...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-01-07 22:11

Da jeg i sommeren 2005 fik konstateret Cancer i spiserøret, kiggede lægen dybt på mig og sagde:

Du er 50 år gammel.
Du ryger som en skorsten og drikker som en svamp.
Du har gjort det meget længe og vil sandsynligvis dø af det indenfor nogle år.
Vi skal vurdere om det er DIG vi skal operere eller en anden, for der er IKKE råd og kirurger nok til at operere og redde jer alle.
Giv mig en god grund til at det skal være dig?
Hvis du holder op med at ryge og drikke NU, vil det forøge dine chancer for at overleve selve operationen med ca. 25%. Det vil også overbevise mig om at du er værd at holde i live.
Hvad siger du? Vil du opereres? Eller skal jeg blot skrive at tilstanden er irreversibel?

Jeg lovede straks at holde op med at ryge og drikke. Og det gjorde jeg.
Jeg blev opereret (af 2 hold kirurger i 3 timer).
Jeg overlevede og lever stadig.
Et godt liv UDEN tobak og bajere.

SE DET ER LIVGIVENDE INSPIRATION.

Jeg mener bare: Hvis inspirationen er til stede, så er alt andet ligegyldigt.
Men mange der prøver ER ikke virkeligt inspirerede. De VIL helst fortsætte deres misbrug.

Det vigtigste er AT VILLE. (Virkeligt VILLE) så kan man også.

Og så er det slet ikke så svært. ;.)

Kærlig levende hilsen

Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 05-01-07 23:25

arne: Det var eller lidt af en "gyser" (misforstå mig ikke)
og e.c. ligesådan.

Jeg tror også, at det AT VILLE - som du skriver arne - er vigitigt. Som ved jer var rygningen begyndt at true mit helbred og DET var motiverende. Jeg havde i lang tid "spøgt med", at hvis lægen BEORDREDE mig til at stoppe med rygningen - først da ville jeg stoppe (og ikke et sekund før) og da han så en dag faktisk gjorde det så kunne jeg åbenbart stoppe, så der skal altså "trusler" til. (Det er jo egentlig åndssvagt).

Jeg kan godt genkende den med "sultfornemmelsen" og også det med trangen til søde sager - men ikke rysteturene.

Som sagt synes jeg måske det har "været lidt for let" at stoppe. Er det fordi det helt sikkert vil have helbredsmæssige konsekvenser for mig at ryge videre?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-01-07 23:31

Det er let fordi du bevidst eller ubevidst har gjort op med dig selv, at det at begynde at ryge igen ikke er en mulighed.

Indse en gang for alle, at du intet har givet afkald på... Stress forsvinder ikke med cigaretter, et selskab er ikke hyggeligere fordi du ryger og bilen starter ikke en kold morgen fordi du tager en smøg...

Når DU ved, at du ikke går glip af noget ved ikke at ryge, så er der ikke noget at savne, og så er der heller ingen grund til at det skal være svært

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-01-07 23:35

Jeg havde hverken sultfornemmelser eller trang til søde sager. Jeg gik bare lidt mere intenst op i de andre ting livet havde budt mig og opdagede at disse også sagtens kunne praktiseres UDEN???

Rysteture er noget jeg har hørt om fra alkoholikere og stofmisbrugere. Ellers ikke.

MEN Vi bliver nødt til at erkende at ikke alle mennesker er ens. Ikke alle mennesker reagerer ens på de udfordringer de bliver udsat for eller frivilligt lader sig møde.

Så JA du er heldig at være et af den slags mennesker, som klarer det så nemt.

Men husk samtidigt at ikke alle KAN eller er skabt sådan at de kan: Klare det ligesom vi 2.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 05-01-07 23:37

Kode
Det er let fordi du bevidst eller ubevidst har gjort op med dig selv, at det at begynde at ryge igen ikke er en mulighed

Jeg tror du er inde på det rigtige Kortoververeden. Var ved lægen i går (i anden sammenhæng) og spurgte også ham hvorfor det ikke var værre med abstinenser og han sagde noget af det samme som du gør.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-01-07 23:42

Som sagt, jeg arbejder med det til hverdag og har igennem de sidste par år haft flere tusinde rygere igennem hænderne (Jeg har selv været ryger i 22 år og stoppede frra dag til dag), så jeg har da forhåbentlig dannet mig en erfaringsbase eftehånden

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 05-01-07 23:49

Stoppede for et par år siden på een gang efter ca 25 stk/dag. Ingen fysiske symptomer, men meget raskløs. Tyggede en pakke alm. tyggegummi om dagen i 14 dage, spiste mig 10 kg på og savner hyggen - men efterhånden kan der gå mange uger mellem at jeg direkte tænker på det.

Tip, hvis det kniber: Lov dig selv at give det i al fald eet døgn mere. Bare eet. Ad gangen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-01-07 23:50

Ja ja, men forskellen er squ da ens. Jeg kalder det bare INSPIRATION og giver et eksempel.

Fagpersonen kontoververden kommer med nogle fagudtryk. Så ka' du da selv vælge.

Hvis kontoververden IKKE kan læse ud af mine og e.c.'s LEVENDE eksempler, er jeg da bange for at han ikke er HELT så stor en pædagog som han selv tror.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 05-01-07 23:51

Til de rygere der måtte læse med
Jeg har slet ikke beskrevet det positive. Her er lige i flæng.

Har fået blodomløb i hænder og fødder - mærkes ved at de faktisk er blevet varme!

Har fået lugtesansen tilbage - ved sgu ikke om det ubetinget altid er en fordel.

Minus hoste. Kan nu tage en 100% dyb indånding (altså fylde lungerne helt) uden at begynde at hoste - det kunne jeg ikke før.

Nå det kan I jo læse i enhver rygestoppjece - men det passer altså.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-01-07 23:54

Nåøh - Det var en MISSION du var ude på??? Farvel og Tak.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-01-07 23:56

arne dog.....

Hvad har nu pisset dig af???

Først og fremmest har je galdrig påstået at være pædagog, jeg har blot forholdt mig til de FYSISKE abstinenser som spørgsmålet handlede om.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 05-01-07 23:58

arne: ???????????????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-07 00:29

Kontoververden ->

Når du begynder med at SIGE at
Citat
jeg arbejder med det til hverdag og har igennem de sidste par år haft flere tusinde rygere igennem hænderne

Så opkaster du dig selv som ekspert.

pirt03 -> Din kommentar til dit eget spørgsmål
Citat
Til de rygere der måtte læse med
Jeg har slet ikke beskrevet det positive. Her er lige i flæng.

Har fået blodomløb i hænder og fødder - mærkes ved at de faktisk er blevet varme!

Har fået lugtesansen tilbage - ved sgu ikke om det ubetinget altid er en fordel.

Minus hoste. Kan nu tage en 100% dyb indånding (altså fylde lungerne helt) uden at begynde at hoste - det kunne jeg ikke før.

Nå det kan I jo læse i enhver rygestoppjece - men det passer altså.

ER en mission for at overtale andre til IKKE at ryge.

I har derfor "i mine øjne" overtråd reglerne for sober opførsel i en tråd.

Derfor !!!!!

pirt03 -> Du har stillet spørgsmålet i kategorien:

Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål

IKKE under Smalltalk

Giv nu point til den der har givet dig SVAR på dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-07 00:41

Kontoververden -> Læs lige dine egne indlæg i denne tråd. Synes du ikke de gir udtryk for at du er Professionel?

Jeg brugte ordet Pædagog fordi enhver der udtaler sig som professionelt om dette emne BØR være pædagog.

Dine udtalelser giver pirt03 anledning til at tro at du ER Professionel, og det er du ikke.

Pirt03's responser/svar viser at han/hun tror at du er Proff.

Jeg synes at pirt03 har/får mere gavn af e.c.'s og mine mere ydmyge men selvoplevede svar.

Disse er også mere svar på selve pirt03's spørgsmål.

Love U All. Night AJ

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 06-01-07 00:43

arne: ok jeg tror du har ret i at der gik lidt smalltalk i det - MEN at missionere for at overtale andre til at holde op med at ryge NIXEN BIXEN!!!!. Jeg har højtideligt lovet mig selv at jeg IKKE vil udvikle mig til en af de frelste. Men din beretning om din sygdom er da heller ikke kun et svar på mit spørgsmål om abstinenser

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-07 00:44

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Er der nogen som tvivler på, at arnefuckingpunktumjakobsen med K har en alvorlig hæklefejl i kysen.

En ting er sikkert.... hvis denne lille sjove mand, havde været til samtale på en psykiatrisk afd. så havde lægen ikke stillet ham de spørgsmål, som han fik ved den samtale som han så malerisk fik udpenslet her i tråden.

Han er og blir et usympatisk dumt svin...... så enkelt er det.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-07 00:47

PS.
Der mangler noget ........fik udpenslet her i tråden......... tilstanden er irreversibel og vil ikke blive behandlet

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 06-01-07 00:50

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-07 00:53

Sov godt, og tillykke med din sejr over tobakken. Op i revyen med ham aj.... den klat er ikke værd at spilde meget tid på

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-07 00:55

pirt03 -> For lige at genopfriske din hukommelse, så lød det i dit spørgsmål:
Citat
Jeg synes ikke beskrivelserne på de forskellige sundhedssider er udførlige og malende nok - så er der ikke et par ex-rygere fra årsskiftet, der vil give nogle malende beskrivelser af trængslerne så jeg kan sammenligne.

Det var det såvel Eyvind som Jeg svarede på.

Klumme -> Tryk på KNAPPEN og få din behandler til at slukke for maskinen nu. Det er ikke godt for fysisk og psykisk handicappede at være oppe så sent og i DEN grad blive ophidsede. Kærlig hilsen din VEN Arne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-07 00:57

LOOOL Du er så sjov......

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-01-07 09:33

arne... I hvilken bog bliver man en bedre formidler af at være pædagog???????

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 150 point
Dato : 06-01-07 10:30

Hej alle!

Vi må da kunne blive enige om, at gener og abstineser m.v. ikke beskrives særlig godt nogen steder af nogen!

Jeg ryger, men har forsøgt at stoppe nogle gange (og er ved at mande mig op til det igen), men stoppede hver gang, mest fordi:

1: Jeg får en meget, meget kort lunte, og dermed nærmest livsfalige humørsvingninger.

2: Jeg tager på. Og jeg går langt uden om "det fedende", men 1-3 kg kommer automatisk p.g.a. ændring i stofskiftet.

3: Min koncentration er væk. Tanken om smøgerne "overtager" styringen.

Jeg har i mellemtiden fundet ud af, af at hjernen åbenbart laver plads til nogle nkotin-giftdepoter, som så gerne vil fyldes. Og dem laver hjernen selv bare flere af. Surt show.

Derudover er nogle hjerner er mere disponeret for afhængighed end andre (og i vores familie er de nok sådan. Min far-familie var stort set alle alkoholikere!). Derfor vil eks. min hjerne brokke sig mere, end dem, der ikke er disponeret for afhængighed.

Så du er bare så heldig, hvis du slap for mine 3 gené-punkter m.fl.

Jeg undersøger faktisk p.t. om jeg (igen) kan finde en behandler, der udfører akupunktur med laser, for det var den ene gang, hvor jeg kom nogenlunde nem (og ufarlig for mine omgivelser)igennem det,for jeg vil ikke hoppe på tyggegummi-vognen...!!!

Tillykke til dit rygestop - og håber, at du tiltræder klubben af hensynsfulde ikke-rygere!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-01-07 10:38

Ysseven.

Prøv dog noget andet denne gang end det der ikke virkede første gang.

Uden at skulle propagandere så er der en metode der har den ubetinget største succesrate ( i nærheden af 90%)

Og den involverer hverken nåle, eller laser, men udelukkende mentale redskaber.

www.easyway.dk

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-07 10:41

SÅ kunne du ikke nære dig længere hva.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-01-07 10:43

Klumme

Hold nu op, jeg har aldrig - og heller ikke i denen tråd - lagt skjul på hvad je glaver, je ger ked af at din gammelmandsbitterhed forhindrede dig i at holde op med at ryge, og je gsynes det er fint med en sund skepsis, men lad da være med at lade det gå ud over andre

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-01-07 10:50

Jeg glemte at fortælle om 12 stk. beundrene børnebørnsøjne...............
.................... fordi jeg ikke ryger.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-07 10:53

Gammelmandsbitterhed LOOL Glem det og lad være at aflede med dem slags plat.

Kan du virkelig ikke nøjes med den indtægt du har ved at platte alle andre. Er økonomien så klemt at det er nødvendigt at kaste dig ræbende over hver eneste, som antyder at vedkommende er træt af toobak. Det er dælme sørgeligt. Men du får hurtigt fred denne gang, da jeg ikke orker at stille de samme kritiske spørgsmål, som er gjort i tidligere tråde ang. dig og Easyway, som du heller ikke dengang kunne besvare tilfredsstillende.

Easyway er PLAT.... så enkelt er det. Læs en bog, som Easyway udgiver og hvis du ikke holder op med at ryge når du har læst den, så er det fordi du ikke vil holde op med at ryge. Det er essensen af Easyways fantastiske metode...... PLAT

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-01-07 11:07

Du glemmer at Easyway i bund og grund er et kursus, som i modsætning til alle andre refunderer kursusafgiften hvis du ike holder op med at ryge, med hensyn til bogen så er der masser af rygesopbøger på markedet, jeg kan ikke se hvordan Easyway bogen er værre end de andre, i øvrigt kan jeg oplyse, at jeg tjener rigeligt, hvadenten der kommer 5 kursister mere eller mindre, jeg avikler slet ikke kurser for private længere, så jeg har absolut ingen økonomiske interesser i denne tråd.

Kan heller ikke helt forstå hvordan det er plat, såvidt jeg husker FORÆREDE jeg dig bogen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-07 11:19

Ja det gjorde du, og jeg forærede den videre after afttale med dig... med samme resultat LOOL.
Men når du tjener så rigeligt.... det forstår man nu godt med en kursusafgift på 2000 kr LOOL, så fatter jeg ikke, at du har det kæmpebehov for at plapre det bavl af på Kandu.

Easyway er og blir plat. Til interesserede brugere kan jeg fortælle at denne Hr. kortoververden og Easyway har været drøftet heftigt i flere tråde, og her er en af dem.

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=80212

Citat
Sundhedsstyrelsen har sat fokus på disse tvivlsomme metoder til afvænning af det ene og det andet. På Kandu er der en fortaler for dette, som økonomisk selv er involveret i dette cirkus, så det er vel passende at smide lidt saglig modgift ind så der bliver lidt ballance, og disse platugler som malker fortvivlede misbrugere og derefter selv sidder på flæsket.

Easywaymetoden lanceres på Kandu af en: "Master Practitioner i NLP (Neuro Lingvistisk Programmering), Certificeret Firewalk instruktør, Uddannet i Avanceret Sports Hypnose, Mentaltræner og Coach. Citat fra en tråd på Kandu……” Sig til hvis jeg ka nhjælpe. Jeg er trods alt rygestop instruktør med en succes rate på over 80%”
WHAUUUUU så mangler vi bare lidt Voodoo, healing, kaffegrums, pendulet osv osv. [Hahahahaha]

Og NEJ... jeg er ikke vred, jeg er ikke frustreret, jeg er ikke skuffet, men jeg er træt af platugler der tar røven på folk i "nød".

Den kanin der hele tiden bliver trukket op af mirakelmagerens hat er, at deres succesrate er over 80 % - dokumenteret med, hvor mange de tilbagebetaler kursusprisen. Men som sundhedsstyrelsen netop fremhæver, handler det ikke om at få folk til at holde op med at ryge i en kort periode, men for altid. Og hvor er så Easyways dokumentationsbevis henne? Hvor mange af deres kursister har de føling med efter 1 - 3 - 5 år. Ingen formentlig, i hvert tilfælde ikke med dem som det ikke lykkedes for. De kan jo ikke bruges i deres dokumentation, da disse jo ikke har krav på tilbagebetaling.

Mette Fønss afslutter artiklen med ordene: ” »Vi kan ikke nå alle. Men vi får virkelig mange positive tilbagemeldinger, og vores tilgang af nye kunder taler for sig selv«, siger hun.”

Hvor ynkeligt…. Tilgangen af nye kursister er nærmere et udtryk for misbrugernes desperation, og villighed til at betale for at afprøve selv tvivlsomme metoder for at slippe ud af deres misbrug.

Sammendrag. PLAT – SVINDEL – FUP – og har kun én god funktion - Fylder godt i lommerne på arrangørerne. Gu’ ved om de som er blevet fuppet ser på det på samme måde.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-01-07 11:27

Je gforholder mig stadig til at vores succesrate er væsentligt højere end den der opleves hos hypnotisører, akkupunktører, og med hjælpemidler som nikotintyggegummi og lignende præparater, det er svært at argumentere sagligt for da vi er de eneste som rent faktisk offentliggør vores succesrate, men det burde måske nok vække eftertanke, at ingen af de andre udbydere på markedet tilbyder pengene tilbage

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-01-07 11:29

ps. Je gtjener jo kun godt fordi det virker

Hvis det ikke virkede ville vi dels skulle betale for mange penge tilbage, og dels ville vores kursister holde inde med at anbefale os til andre og dermed ville vi gøre os selv arbejdsløse

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-07 11:38

Jeres succesrate og min bare røv.

En udokumenteret gang manipulation, som fortages af JER SELV, med de kriterier som I synes skal indgå i målingen, så den passer bedst muligt i jeres platsalg af flere kurser. Kan du da ikke få ind i dit platuglehoved hvor lidt den succesrate er værd LOOOOOOL. Hvad siger jeres succesrate vedr. kursister efter 1 år - 2 år - 5 år. Det er sgu da ingen kunst at få folk til at holde op med at ryge, men at få dem til at fastholde det.......... Kom så Easyway

Easyway er kun vejen til jeres lommer

Jeg orker ikke dit pis mere. DU blir ved, men det er jo symptomatisk for den slags useriøse sælgere, som udelukkende jagter profitten og skider på om køberen er tilfreds med produktet. Og det kan du jo osse være så længe der er potentielle købere nok.... og det er der desværre. Men for fanden hvor er det usmageligt

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-01-07 11:48

Hold inde medskydningen, vores succesrate er indberettet til Rygestopbasen som er et iunitiativ under sundhedsministeriet, og bruges af alle seriøse udbydere på markedet, ifølge rygestopbasen ligger vores succesrate mere end 60% højere end nummer to på listen, iøvrigt er der foretaget en undersøgelse i England hvor 2000 kursister er fulgt i 24 måneder efter kurset og der var succesraten på 76% til sammenligning ken jeg informere at succesraten for eksempelvis Nicorette målt efter 12 måneder er på ca. 12%

Jeg kan bare ikke forsåt hvorfor du har så meget imod Easyway, du kalder det manipulation, men er det negativt?? Oversæt manipulation fra latin til græsk og du har ordet Kiropraktik, manipulation betyder at påvirke, og al formidling/undervisning eller foredragsvirksomhed handler vel om at påvirke tilhørerne?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-07 11:51

Lidt pudsigt LOOL

I sin tid da du huserede under Backtee svingede du dig i de helt høje lianer og annoncerede dig selv som:

Master Practitioner i NLP (Neuro Lingvistisk Programmering),
Certificeret Firewalk instruktør,
Uddannet i Avanceret Sports Hypnose,
Mentaltræner og CoachNu har du barberet det ned til Coach og inspirasof LOOL Hvad fanden så en inspirasof er. WHAUUUU Hvor er han dog dygtig

Er der noget om, at du har et ikke helt normalt behov for at stive din selvtillid af med imposante stillingsbetegnelser?

Det er muligt at du har erfaring for, at nogen falder på røven for den gang pladderballesnak, men i mine øjne er det mere end latterligt

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-01-07 11:54

Kør nu bare din taxa og lad os andre om at passe vores næringsvej, det skal sgu da ikke ligge mig til last at jeg har rykket mig mere i mit liv end du har formået at løfte dig selv op til. rønnebærerne er sure.. Eller er det bare sådan at når der er noget du ikke forstå så er det noget plat.. SÅ tror jeg det meste er verden er på røven

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-07 11:55

Ja det er rigtigt, men det kan osse betyde utilladelig eller uhæderlig behandling af noget

manipulation -en, -er (til mlat. manipulare, af lat. manipulus håndfuld; se også manipel») greb el. berøring med hænderne;
utilladelig, uhæderlig behandling af noget;

Se der manipulerede du igen. LOOOOL

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-01-07 11:59

Ok, et gammelt mundheld siger at mod dumhed kæmper selv gderne forgæves.. Jeg checker ud fra denne tråd

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 06-01-07 12:03

Altså Klumme: Jeg synes da det taler til Kortoververdens fordel at han IKKE i sit svar forsøgte at "prakke" mig et kursus på.
Jeg har kort skimmet easyways hjemmeside og kan se at kursusprisen nu er 2500 kr - det synes jeg da er lidt vildt, men hvis det virker er det nok ikke slemt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-07 12:05

Ups.... måtte du helt derned nu LOOL Ikke alene er du en tom blærerøv, som platter folk i nød, men du er lige så nem at sætte til vægs som en 9 årig der har røget på lokummerne. Men lad os bare holde her. Nu har jeg opfyldt min mission og vist hvem du er, så dit platugleri ikke går i glemmebogen, og stakler der ønsker at stoppe med tobakken ryger i jeres griske hænder.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-07 12:54

Nej det er rigtigt pirt03.....Han var lidt forsigtig. Han skulle lige se om der var nogen af de gamle som fangede, at han igen var på banen under et andet nick. Da han følte fred og ingen fare kastede han sig ræbende over Ysseven. Jeg fulgte tråden fra sidelinjen og fik mig en griner over tilfældet AJ.

Men da jeg så at kortoververden igen startede sin sædvanlige salesspeech op, syntes jeg det var på tide at han lige blev eksponeret, hvilket absolut ikke passede "brugtvognssælgeren"

Men du har da ret... hvis det virker. LOOL Nu har jeg jo læst bogen, og kan garantere dig for, at hvis den bog kan få nogen til at stoppe rygning, så kan en Pixibog osse.

Og nu er han skredet LOOL Han kan ikke li når det blir for varmt omkring ham. Han trives bedst i tusmørke

En enkelty sidebemærkning til backtee / kortoververden (som kigger med - han kan ikke la være hi hi hi). Jeg foretrækker forøvrigt at tjene mine penge på moralsk ærlig vis. Det er sjovere at gi' penge ud som er ens egne og ikke nogen man har lusket ud af folk som betaling for en forklædt vare som måske er værdiløs.

Og det er da muligt, at jeg i dine øjne ikke er kommet langt med mit liv, men jeg behøver i det mindste ikke pynte mig op i imaginære festligt farvede fjer og skrive den gang opstyltede nonsensbræk på mine visitkort for at tjene mine penge.

Master Practitioner i NLP (Neuro Lingvistisk Programmering),
Certificeret Firewalk instruktør,
Uddannet i Avanceret Sports Hypnose,
Mentaltræner og Coach
Inspirasof

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 06-01-07 13:50

Nu da Klumme og Kortoververden tilsyneladende er færdige med at skælde hinanden ud må jeg hellere få lukket spørgsmålet. Der var jo flere bud på abstinenser, men jeg synes at Ysseven kom tættest på det jeg bad om, altså konkrete beskrivelser.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-07 13:58

hehe... Held og lykke med projektet, men forbered dig på en skideballe fra AJ. Det er ikke velset at give point til andre end dem han foreslår

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 06-01-07 14:48

Tak for pointene...!

Det er da eller noget af en heftig diskussion der er om dette emne - men lad mig da komme med en lille bemærkning til:

Akupunktur med laser virkede kanongodt på mig. Jeg røg ikke i 2 år, og havde jeg dengang haft en anden (ikke-voldelig) mand, så var jeg sikkert stadig ikke-ryger!

Jeg har (uden held) prøvet hypnose, akupunktur med nåle (kun én gang!), nikotintyggegummi og -piller, kold tyrker og nikotinplaster - i tilfældig rækkefølge efter laseren!

Men med lidt held har jeg nu fundet en akupunktør, der også arbejder med laser. Det kommer snart til prøve. Og hvem ved? Med lidt held virker det også denne gang uden at jeg bliver til en samfundsfarlig dræber-spærreballon!

Kommentar
Fra : Jack_White

Dato : 16-08-07 16:23

Kortoververden's udsagn om Easyway's succesrate er misvisende.
- Succesrate målt på tilbagebetalingsgaranti, er jo udelukkende designet til at give gode "resultater". Fx kender jeg personligt 9 personer, der har deltaget på Easywaykurser. 8 fortsatte med at ryge. 1 af de 8 krævede pengene tilbage. Sådan er det jo.
- Henvisningerne til Rygestopbasen er dirkete forkerte. Jeg er i tæt løbende kontakt med Rygestopbasens sekretariat - og enhver kan for øvrigt henvende sig og få afkræftet løgnen.
- Easyway har eksisteret siden 1984 og har gjort sig umagen for ikke at få deres resultater målt uvildigt. Samtidigt har grundlæggeren, Allen Carr, pevet og klaget over at han er et misforstået geni, der ikke er anerkendt af det etablerede sundhedsvæsen - Ynkeligt. Hvis Easyway's resultater var påvist at være bare i nærheden af, hvad de hævder, ville hele sundhedsvæsnet være ellevilde for at lære af dem. Det kan godt være at sundhedsvæsnets egne resultater ikke er fremragende og de langt hen ad vejen ikke ved hvilke ben de skal stå på ift rygestop-metoder - men de er trods alt ikke totalt idioter.
Easyway er fuld af løgn - Så enkelt kan det siges, og der mangler ikke spor beviser for det. Men tilsyneladende er der også rigeligt med folk som Kortoververden, der fortsat er parat til at hævde nogle påstande, der er lodret og letbeviseligt forkerte.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-08-07 16:31

Jack

Jeg havde egentlig bsluttet ikke at diskutere Eaysyway mere, men når du nu så præcist skriver hvad jeg tidligere har fremført, skal du lige vide, at Kortoververden har økonomiske interesser i fiimaet Easyway. Læs http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=80212

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-08-07 16:37

PS

Kortoververden hed dengang Backtee på Kandu