/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 6280
Fra : Technics
Vist : 850 gange
100 point
Dato : 04-01-07 22:41

Er der nogen der ved hvordan man skifter cover på en Nokia 6280.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-01-07 23:35

Iflg. tdc hjemmeside er der ikke udskifteligt cover

http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/manual/

Kommentar
Fra : Technics

Dato : 04-01-07 23:48

Se det syntes jeg lyder mærkeligt, da man kan købe løse cover´s forskellige steder på nettet

Kommentar
Fra : simkiller

Dato : 04-01-07 23:52

man kan godt skifte cover på en 6280

men det kræver at men er forsigtig og har en torx 6 skrue trækker og efter skruerne er fjernet skal coveret klikkes af forsigtigt

har selv skiftet på den model op til flere gange

her kan man se hvordan man selv kan skifte cover på div nokia ikke alle modeller er med og detsvære heller ikke nokia 6280

http://www.uselessinfo.pwp.blueyonder.co.uk/nokia-dismantle.htm

Mvh
Mobilunlock/v
Henrik Rasmussen
nykøbing f
http://nokia-unlock.webbyen.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-01-07 23:57

simkiller, man må jo tro dig på dit ord, men det er da underligt, at tdc skriver man ikke kan, og det heller ikke er nævnt i dit link??

Kommentar
Fra : simkiller

Dato : 05-01-07 00:05

tdc skriver sådan fordi det ikke er et cover der er lige til at tage af lige som på 6610i-6230 og andre med expres on cover

på 6280 skal der jo bruges værktøj for at coveret kan skiftes og derfor regner de ikke mad at man gør det selv nor de skriver som de gør

at det ikke er nævnt i mit link skyldes nok at alle modeller ikke er kommet med endnu da det tar tid efter som der er billeder med til vær model

Mvh
Mobilunlock/v
Henrik Rasmussen
nykøbing f
http://nokia-unlock.webbyen.dk

Kommentar
Fra : binepigen

Dato : 05-01-07 09:28

Jeg mener også at garantien ryger hvis man selv gør det , så det sikreste er nok at smutte forbi en telecare.

Kommentar
Fra : binepigen

Dato : 05-01-07 09:35

Fandt dette på mobildebat .dk , aner ikke om det er til at have med at gøre .
Citat
6280 Front cover Removal
OK for those wanting to remove the front cover, below is a picture, and a few pointers to where the clips are.

The labels 1, 2, 3 are the clips, you should be able to get them loose by either using your finger nail, assuming you have bitten them or a thin blunt plastic object (I use old credit/store cards), guitar plectrums are good aswell.

1. There are two clips near the top of the slide. Either do both of them first, then move onto 2, or do one side then goto 2 then back to the other side.
2. The second one is at the top centre of the front cover.
3. Again one each side, and usually gotten off by levering the cover down from top they usually pop off. Once you've got 1 and 2 off these are simple. A little side to side movement can help to get them off aswell.
4. Finally there are two clips are the very bottom of the slide, and you MUST slide the cover down (direction of arrow) to get these off.

Fitting is the opposite. just make sure you slide the cover from bottom first as those clips can only be put on by sliding the cover. Then work your way up the sides.

It is easy to do, good luck.

http://img384.imageshack.us/img384/4...80cover1pj.jpg
Citat slut

Kommentar
Fra : binepigen

Dato : 05-01-07 09:39

Kan se billedet ikke kan vises , prøv at tage et kik på mobildebat.dk søg under covers til nokia 6280 der er helt sikkert hjælp at hente .

Accepteret svar
Fra : binepigen

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-07 12:56

faldt lige over dette :http://www.youtube.com/watch?v=JMjvXkoT-QE hvis ikke du har fået det gjort endnu

Godkendelse af svar
Fra : Technics

Dato : 25-01-07 20:27

Jeg siger mange tak. Det var da et svar man lunne bruge til noget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-07 20:29

TDC go home