/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Midlertidig adresse?
Fra : ting27
Vist : 10136 gange
100 point
Dato : 04-01-07 21:15

Hej kære hjælpende!

Nogen der kan forklare hvad en midlertidig adresse er (ved post danmark):

Der er fordi, at jeg skal til at flytte ud, for derefter at bo på en anden adresse i 2-10 uger, hvorefter jeg flytter ind på en tredje adresse som er den jeg skal bo fast i.

Er den anden så en midlertidig adresse? Som jeg forstår en midlerdig adresse, er det hvis man flytter fra sin bopæl til en anden adresse, for derefter at flytte tilbage til sin bopæl. Er det korrekt?

Post Danmark videresender post i 6 måneder efter, så vil gerne lige være sikker på, hvordan jeg skal ændre min adresse på post danmark ikke der går kluder i det hele :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-07 21:29

du oplyser som den lejlighed du skal bo i 2 - 10 uger først og derefter den tredie hvor du skal bo fast - så går det som regel som det skal.

Men du kan også vælge at posten for eks sendes til en ven-bekendt-familie indtil du er flyttet ind hvor du skal blive boende

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-07 21:30

Citat
Men du kan også vælge at posten for eks sendes til en ven-bekendt-familie indtil du er flyttet ind hvor du skal blive boende
eller vælge at hente på posthuset - det kan ikke glippe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-01-07 22:17

Citat
Midlertidig adresseændring
Midlertidig adresseændring kan også ske online i ePosthuset. Den midlertidige adresseændring skal gælde for mindst 7 dage og højst 1/2 år. Du kan normalt kun melde midlertidig adresseændring, når der ikke er personer tilbage på adressestedet til at eftersende posten.

Hvis du får en anden person til at foretage omadresseringen, kan du på posthuset bestille gratis adresseetiketter med din nye midlertidige adresse og få udleveret konvolutter til samlet eftersendelse af posten.

Du kan også aftale med posthuset, at din post opbevares der i stedet for at blive eftersendt til din midlertidige adresse.

Men tal dog med posthuset om hvad, der vil være den bedste løsning for dig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-01-07 22:20
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 05-01-07 00:20

Der er 2 ting i dit spørgsmål.....

Hvis du flytter din FOLKEREGISTERADRESSE er det IKKE en midlertidig adresse - uanset om du så flytter hver måned....

Hvis din folkeregisteradresse bliver hvor den er og du blot flytter midlertidigt et andet sted hen og du først flytter endeligt om 2-10 uger er det en midlertidig flytning.

Godkendelse af svar
Fra : ting27

Dato : 05-01-07 00:57

Takker <3