/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Canon BJC 6200 printerhoved?
Fra : ponti
Vist : 2811 gange
50 point
Dato : 08-01-03 10:13

Min printer blinker 5x gul og 1x grøn. Har fået svar fra Canon om at evt. printerhovedet er inst. forkert eller er defekt. Hvad er printerhovedet? Er det den grønne boks hvor farvepatronerne sidder eller er det noget andet?

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 08-01-03 12:10

Prøv at tage blækpatron ud og med vatpind og sprit rense de kobber kontakter som styre blæket. Hvis forbindelsen ikke svare korrekt tror printeren at hoved
sidder forkert.

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 08-01-03 12:30

På mit arbejde har vi også en Canon farveprinter. Der mødte jeg "problemet" første gang, da displayet viste at 2 af printhovederne skulle skiftes.
Printhovederne sidder for sig selv og har ikke noget med farvepatronerne at gøre.
Har du ikke manualen?

M.v.h. - Franksp

Kommentar
Fra : ponti

Dato : 08-01-03 18:13

Har prøvet at rense kontakterne, dette virkede ikke. Jo jeg har manualen jeg forstår bare ikke hvorfor det pludselig ikke virker. Har skiftet blækpatroner mange gange før.

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 50 point
Dato : 08-01-03 23:21

Blækpatronerne og printhovederne har ikke noget med hinanden at gøre.
Hvis din Canon er af den type som har prinhoveder, bliver disse slidte og skal på et tidspunkt udskiftes. Det tidspunkt har du formentlig nået nu.
Jeg har 2 prontere HP. Disse har ikke printhoveder separat. Man kan på en måde sige at "printhovedet" er kombineret med farvepatronen. Derfor er den type farvepatroner også dyrere.
Jeg håber denne forklaring har hjulpet dig.

Me3d venlig hilsen

:0() franksp

Godkendelse af svar
Fra : ponti

Dato : 09-01-03 08:50

Tak for svaret Franksp.

Kommentar
Fra : bennybilstrup

Dato : 19-05-03 14:40

Fik du løst problemet?
Jeg har selv en Canon 6200 og har p.t. problemer med printerhovedet til sort blæk.
Jeg er igang med, at rense hovedet efter alle kundstens regler og har da fået nogle små livstegn. Jeg mangler endnu et par forsøg før jeg giver op.