/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Linux (Red Hat) og Nvidia Geforce2 MX
Fra : thomas5
Vist : 532 gange
75 point
Dato : 08-01-03 09:55

Jeg skulle da mene at Geforce2 stadig er et graffikkort som rykker.

Jeg har opdatteret min Red Hat 8.0 fuldt ud, men når jeg afspiller DVD fra fx. Mplayer så hakker det. Jeg ved godt at der er visse problemer omkring Nvidia i Linux.

Jeg kan heller ikke får Linux til at køre 3D-acceleration med mit Geforce2, skyldes det simpelthen at mit kort bare ikke er 100% kombatibelt med Linux? Eller findes der en løsning til dette??

Selve Linux kører finno pånær det med DVD-aspilning, har sågar været inde på Nvidias-hjemmeside og hente driver-updates til Linux. Men ligeledes hjalp det.

Nogen med en løsning, anyone???????

På forhånd tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : xodeus

Modtaget 75 point
Dato : 08-01-03 13:50

Du kan selv kompilere din driver til nvidia kortet: Linuxin.dk har lavet en artikel om dette:

http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=133

Håber at jeg kunne hjælpe.

Kommentar
Fra : ZeroX

Dato : 02-03-03 14:16

du kan skal hente driverne til dit grafikkort ned fra nvidias side:
http://www.nvidia.co.uk
huske at hente kernel filen OG glx filen
derefter kører du som root:
rpm -ivh NVIDIA_kernel.xxxxxxx.rpm
og
rpm -ivh NVIDIA_GLX-xxxxxxxxx.rpm
derefter åbner du /etc/X11/XF86Config-4 og fjerner linienerne:
Load "Dri" og
Load "GLCore"

og du adder linien:

Load "glx" (hvis den ikke findes i forvejen)

og til sidst ændrer du:
Load "nv"
til
Load "nvidia"