/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvordan laver man et website??
Fra : cjaab
Vist : 1894 gange
400 point
Dato : 03-01-07 21:11

Halløjsa!
Har nu gået i et stykke tid og har overvejet at oprette en side på nettet hvor jeg kan sælge div. ting og sager. Nu er problemet bare, at jeg ikke aner hvordan man kommer i gang.
Har kigget lidt på forskellige web-hoteller, men ønsker ikke at siden skal hedde andet, end hvad jeg nu lige finder på. Så det skal være en selvstændig side uden alt muligt underligt, som man skulle kunne google sig ind på...
Så skal man have en bestemt slags software? Og hvad kommer det til at koste at oprette osv...
Er der nogen herinde der ved den slags???

Ville blive enormt glad, hvis nogle af jer kloge hoveder kunne komme med et par fif's

Venlig hilsen
Cjaab

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-01-07 21:27

Der mange muligheder en af dem er www.web10.dk
Der køber du et domænenavn.dk så din adresse kommer til at se sådan ud:
www.ditnavn.dk

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 03-01-07 21:31

Jeg tolker dit spørgsmål som at du ønsker at oprette en netshop/butik og det kan jeg da måske godt hjælpe dig med.
Du kan jo evt. prøve at gå ind på www.n-market.dk som er en shop jeg har lavet.
Det kræver også at du selv finder et domænenavn og får det registreret og finder et sted du vil have din shop liggende.
Det var bare lige mine tanker ang. dit spørgsmål, men hvis du mener at kunne bruge min hjælp, så skriv til mig på mikmeier@mail.dk

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 03-01-07 21:34

Hej Cjaab

Velkommen i klubben af de der bare er nødt til at have egen hjemmeside,
der ligger et antal ret hårde timer foran dig
men du bliver så lykkelig når det er overstået
og du pludselig står med din egen hjemmeside på nettet.

Du skal først og fremmest vælge dig et hotel
og på det hotel skal du leje et værelse til det domæne du vælger,
(alt sker i een arbejdsgang), og så er du allerede halvvejs.

Rent økonomisk koster det ikke alverden
prøv f.eks. www.surftown.dk (jeg har selv flere hjemmesider liggende der)
og ud over grundafgiften på 9- kr pr måned behøver du ikke betale mere.

Det er tilmed incl. en skabelon, som du kan bruge til at danne rammen om din side
der er mange modeller at vælge imellem.
Du har al den plads du nogensinde kan ønske dig.

Hvis du har modet på at træde et skridt nærmere virkeligheden
så skal du have fat på Microsoft Frontpage, som jeg (og titusinder andre) varmt kan anbefale
så kan du "faktisk alt" - selvom de skrappe drenge taler nedsættende om "begynderprogram".

Jeg lever af at lave hjemmesider med det program
har f.eks. www.japanskedanmark.dk med 150.000 besøgende om måneden
arbejder lige pt (også i aften -skulle lige have en pause)
www.lundpetersenfarm.dk - en 100.000 kroner side for dansk landbrug
så Frontpage kan fuldt ud dække dit behov flere år frem i tiden.

Hvis du har prøvet at lave et brev og flytte et billede over i brevet
så kan du straks gå i gang med Frontpage
du kan tilmed have de første sider på nettet i morgen aften
hvis du bestiller dit hotel og domæne i aften.

Good luck

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 03-01-07 21:35

Du skal starte med at købe dig et domainenavn. Det kan være et dk., com eu, eller andet. Det kan almindeligvis også skaffes gennem en host, hvor du med det samme kan se om det er muligt at få.

Så skal du vælge en host, tag et som er relativt billigt, du kan sammenligne priser på nettet.

Herefter skal du have siden lavet. Hvis du selv vil forsøge, er en simpeel måde at bruge en wordside, hvor du sætter siden op, som det passer dig, og gemmer den som webside.

Når den er lavet skal du uploade den. Hertil skal du bruge en ftp, som du kan downloade fra Tucows.com. DVS sende siden til den adresse du får fra din host.

Så skulle du være på nettet.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-01-07 21:36

Du skal først finde ud af hvad dit domæne skal hedde - og om navnet er ledigt - det kan du gøre hos www.dk-hostmaster.dk eller i nedenstående link.

Så skal du have et webhotel og her kan du købe dit domænenavn også eller det er snarere et års afgift for navnet der koste 50 kr. hetil skal du tillægge et års webhotel så det første år vil koste dig ialt ca. 300 kr. hvis du bruger et af nedenstående webhoteller.

http://www.web10.dk/
http://www.surftown.dk/

Begge disse webhoteller stiller software til rådighed så du hurtigt og nemt kan lave din webside.

//bentjuul

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 03-01-07 22:15

Nu skal det jo ikke blive til webudbyder-konkurrence, men jeg kan anbefale at du også kigger på b-one.dk
Dem har jeg meeeeeeeget gode erfaringer med

Accepteret svar
Fra : Ch0b

Modtaget 400 point
Dato : 03-01-07 22:55

Ditto mikmeier48 mht til b-one.dk (som nu lige har skiftet navn til one.com)..

Okay, så har du fået den flere gange af mange personer...

Jeg vil dog være lidt uenig med jer alle..

Det lyder som om du ingen erfaring har, stort set .. Derfor vil jeg foreslå dig at få fat i noget færdigt lavet PHP Commerce software.. Det kan fås gratis, så hudt jeg visker..

YEEEES jeg fandt linket: http://oscommerce.com/ .. Jeg har ikke personligt lavet en hjemmeside med det software, men jeg er 100% sikker på at det er rigtig nemt.. Hence: jeg har bekendte som har sat det op osv..
Hvad det kræver er (vist nok):
- PHP4
- MySQL
- PHPMyAdmin

Og, bare rolig! ALT dette er inkluderet og installeret når du lejer et domæne hos b-one.dk (one.com).. Desuden har b-one.com også en dansk live-hjælp i dagstimerne, og en engelsk hele døgnet rundt..

Med osCommerce behøver du heller ikke tænke på layout'et, for det har de allerede klaret.. Og ved at snuse lidt omkring kan du sikkert finde mange forskellige templates som du kan skifte imellem..

Anyways, nogen spørgsmål - så skriver du bare til chobby_san@hotmail.com :)
Håber det lykkes..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-01-07 00:12

Så nemt er det: http://www.hjemmesideskolen.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-01-07 00:14

Din udbyder/host kan du søge efter her: http://www.internetplads.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-01-07 08:12

Vil du vide mere cjaab

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 04-01-07 12:51

Uhh! Sikke en respons! Skal lige kigge lidt på de forskellige links, så kan det godt være at der kommer lidt flere spørgsmål, hvis det da er ok?

Kommentar
Fra : Ch0b

Dato : 04-01-07 12:55

Ja da, cjaab..

Men se nu på mit link hvis du går død - der behøver du ikke andet end at følge en guide til at starte med, så kan du altid udvide ;)

Held og lykke

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-01-07 14:43

Her kan du hente en masse gode sider, gratis.
http://www.opensourcecms.com/

Godkendelse af svar
Fra : cjaab

Dato : 02-02-07 09:46

Tak for svaret Ch0b.

Undskylder mange gange for først at lukke spørgsmålet nu, men var ellers sikker på at jeg havde gjort det... Sorry...

Kommentar
Fra : Ch0b

Dato : 03-02-07 18:52

Så lidt :)
Altid til tjeneste..