/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
trådløst netværk er væk..
Fra : tiemaster
Vist : 725 gange
55 point
Dato : 03-01-07 19:43

pludselig er mit tråddløse net væk.. kan slet ik finde det mere har ellers altid virkert.. kan i øvrigt heller ikke huske min den der wep nøgle er der et sted man kan finde den igen.. og er det en jeg selv har fundet på kan overhovedet ik huske det.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-01-07 20:07

Prøv at hive stikkontakten ud i to min. og tilslut strømmen igen til routeren.

Accepteret svar
Fra : maxhankat

Modtaget 65 point
Dato : 03-01-07 20:18

Gå ind i Kontrolpanelet og derpå i Guiden Trådløst netværk. Så åbnes et vindue der hedder:

"Velkommen til guiden installation af trådløst netværk" - klik på "Næste" og sæt prik i den øverste:
"Installer et trådløst netværk" og igen klik op "Næste".

Hvis du så har oprettet det en gang før, skal du kunne se det navn, du gav det, €da du oprettede det.
Marker det øverste punkt: "Tildel netværksnøgle automatisk" og klik på næste.
Hvis du nikke kører med USB flashdrev, skal du klikke på: "Installer netværk manuelt" og slutte med at klikke på "Næste".

Så skulle du være klar.

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 03-01-07 20:43

nu kan den godt finde det men den kan ikke finde netværksnøglen.. begrænset eller ingen forbindelse står der... wep key error

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 03-01-07 21:08

wep key error

er deet en kode jeg har fået eller er det en jeg selv har lavet.........

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-01-07 21:34

I din router har du lavet en kode til netadgangen.
Du kan kalde din router og se koden eller lave denne kode om.
Men du har måske også lavet en kode til routeradgangen.
Hvis du resetter routeren kan du komme ind og rette det hele.
Det står i din vejledning hvordan du resetter.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-01-07 22:49

Først gør du det, at du går ind på min hjemmeside: http://home4.inet.tele.dk/slang/ascii-hex.html og gemmer denne side som html på din "putter" så har du et program hvor du kan lave nøgler.
Her kan du så bruge et navn som indskrives i normale karakterer, og så omsætte det til en nøgle til routeren. - Når du bruger et navn, så er det lettere at gendanne den rigtige nøgle.

Har du haft pillet i opsætningen på routeren?
Check om der er tændt for den trådløse del, og om hvilken styrke den sender med. Se også efter om antennen sidder rigtigt (lodret) og om der er god forbindelse. Antenneforholdet er meget vigtigt i dette sammenhæng.

Opdatering af firmware kan også komme på tale!

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 15-01-07 21:16

Tak for svaret maxhankat.