/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Antenne til linksys WRT54GS
Fra : bjerking
Vist : 1583 gange
20 point
Dato : 03-01-07 17:37

Hej Alle

Står sku og skal have forstærket signalet til min router lidt, fra min hus og ud til laden, der er ca 30-40 meter og 2 væge, signalet skal helst helt i top eller det skal værer rigtig godt så jeg let kan trække min 8mbt der ude.
når man så kigger på antenner så er der jo flere 1000 at vælge i mellem, så ville gerne hører jer om i kan give mig nogle gode ider gerne med links og evt lade mig hører lidt om hvordan i selv har gjort det, også gerne lidt om hvor mange dbi antennen skal være på, hvis jeg skal have optimal ud af det med en antenne.

prisen skal ligge mellem 400-1000kr .

Kommentar
Fra : onetime

Dato : 03-01-07 18:01

Hvis jeg var dig, ville jeg købe et lang netværks kabel, sætte det i en af dine switch porte i din router, grave det ned og trække det ud til din lade. Herefter køber du en linksys router mere, sætter router op til at køre på et andet netværk, eks. 192.168.2.1. Sætter kablet i W-Lan porten og så er du kørende. Det er nok det jeg ville gøre. Har læst for mange dårlige anmedelser af linskys antender.
Her er router:
http://www.prcdata.dk/ProduktLinkFrame.asp?id=62&produktId=40318650

Kommentar
Fra : thecool-boy

Dato : 03-01-07 18:35

onetime har 100 pct ret det andet du vil dur ikkke i længden

Kommentar
Fra : bjerking

Dato : 03-01-07 18:41

ej gider ikke alt det med kabel.. skal bare have mig en god antenne, og ved man kan få mange der skulle kunne klare det fint..

nogen med antenne ider?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-01-07 18:41

dette er taget og tyvstjålet fra severinos udstyr og han siger det virkerperfekt, mog hvis der er nogen der ved noget om trådløst er det jo lige ham

http://www.microlan.dk/shop/products/productinfo.aspx?productid=ML-AO5-RSMA&menuid=WLAN&level=1

Kommentar
Fra : thecool-boy

Dato : 03-01-07 18:51

Fjala den skulle koste 400-1000 kr

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 03-01-07 20:08

her er link til en omfattende test af din router som jeg osse har , syntes den skærer gennem en del prøv at kikke

http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.asp?reviewid=914&page=4

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-01-07 21:56

Sådan en antenne købte jeg til min Hawking / D-link
http://www.microlan.dk/shop/products/productinfo.aspx?productid=ML-AO5-RSMA&menuid=WLAN&level=1
Læg mærke til at det er en SMA antenne - så kig efter på din linksys og se hvad den skal bruge.
Den billige til 50 kr. er faktisk ikke så ringe.
Men jeg har nu købt en udendørs antenne men hos samme forhandler.
Den rækker ca 50 mtr gennem et vindue, og er på 75% styrke (54 Mbps)

For hver mtr du forlænger antennekablet så mister du ½ db

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-01-07 22:36

Når beløbet må komme helt op på 1000 kr., så er der jo en del muligheder.
Nu ved jeg jo ikke hvorfor du skal have din PC med ud i laden, (måske skal der nogle NUDE sider ud i høet)

1) Du sætter en rundstrålet udendørs antenne på huset, placeret sådan, at den dækker i den retning som du har behov for. Måske helt op på tagrykken!
2) Du køber en Linksys repeater WRE54G, som sættes over i laden meed god sigt til huset. Den vil så modtage signalet og sende det videre i en passende radius omkring laden.

Du vil måske sidde hjemme og styre "Drawdoren" ude i marken! - Så skal du blot ofre et trådløst webcam, så du kan sidde hjemme og se hvor den køre henad!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-01-07 08:33

Læg lige mærke til at linksys WRT54GS bruger denne antennetype:
RP-TNC (og altså ikke SMA)
http://www.wifishop.nl/products/draadloze-routers/linksys-wrt54gs-draadloze-breedband-router-met-speedbooster.htm
Du kan evt ringe til det firma som Severino henviser til.
De er ret flinke og det er denne antenne jeg bruger:
http://www.microlan.dk/shop/products/productinfo.aspx?productid=ML-AO9&menuid=WLAN&level=1
med overgangskabel til min SMA type.

Evt, kan du bruge dette set:
http://www.microlan.dk/shop/products/productinfo.aspx?productid=HGA7T&menuid=WLAN&level=1
Med forsendelse kan du nok snige dig over 400 kr.

Kommentar
Fra : bjerking

Dato : 04-01-07 14:13

Har kigget lidt på det inde på microlan som jeg kan forstå i anbefaler?, om det er smc eller tnc er vel lige meget man kan vel bruge en konverter?..

til servieno så har jeg lavet en lille hjemmebio ude i min lade så jeg skal have lidt trødløst der ud =).
og har faktisk målt det til at der ikke er mere en en ca 12 meter fra hvor antenne skal side til hvor computeren står der ude.
computeren står fast der ude så det med en Linksys repeater synes jeg kan være lidt meget, sætter antenne indendøres i huset og så direkte ud med laden, tror i så ikke en af disse er god? (se link) efter som computeren står fast kan man også købe en anden antenne til net kort hvis det er jo.

Allerede nu vil jeg gerne takke for alle de gode svar.

http://www.microlan.dk/shop/products/productinfo.aspx?productid=ML-AP12&menuid=WLAN&level=1

http://www.microlan.dk/shop/products/productinfo.aspx?productid=ML-AO9&menuid=WLAN&level=1

Kommentar
Fra : bjerking

Dato : 04-01-07 14:21
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-01-07 14:44

Rundstråle antennen har jeg siddende udendørs = 72% signal på 40-50 mtr.
(jeg er lidt nervøs i torden vejr) og så købte jeg også et kabel på 3 mtr. med de rigtige stik til min hawking.
Det er muligt jeg trækker antennen indendørs med kortere ledning og får samme resultat.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 20 point
Dato : 04-01-07 20:40

12 meter skulle ikke være noget problem. Men hvis du sørge for de bedste antennemuligheder, som den tidligere linket antenne fra microlan, i begge ender, så er jeg sikker på, at det nok skal køre fint, da den har en egenforstærkning, både ved sender og modtager.
Kvaliteten af signal via en trådløs forbindelse afhænger af gode antenneforhold, uanset om man taler om radio, tv, telefoni eller internet/netværk.
Så to gode antenner + evt kabelomsætter/antennetilpasning. - Måske har microlan en antenne med den rigtige stiktilslutning, så du slipper for omsætteren.

Godkendelse af svar
Fra : bjerking

Dato : 04-01-07 21:28

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-07 21:34

Hvad sagde jeg det var severinos antenne der virkede

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-01-07 21:47

God fornøjelse i høet !!!

Kommentar
Fra : nillersDK

Dato : 15-02-07 18:07

Hej, jeg bliver lige nød til at "blande" mig i snakken. Jeg står med lidt samme problem hos en nabo som vil have trådløst ude i stalden. Jeg vil derfor gerne hører dig bjerking, om du fik løst problemet.

Og samtidig lige hører severino om den rundstråle antenne, hvorvidt den "plugges" i "røven" af WRTG routeren?

Pft.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-02-07 22:35

Citat
Og samtidig lige hører severino om den rundstråle antenne, hvorvidt den "plugges" i "røven" af WRTG routeren?

Nu har jeg ikke en WRTG, og ved derfor ikke hvilken slags antenne der sidder i r**** på den. Men hvis den er til at skifte ud, så skal du være opmærksom på, at der i dette router miljø, findes 3 forskellige typer antenne stik.
Her kan du så vælge en rundstrålet med et højt GAIN (egenforstærkning.) eller en bidirectional antenne, som er en retningsantenne.

Alternativet er Linksys WRE54G repeater, som blot skal hænge et centralt sted og tilsluttes en stikkontakt (efter at være sat op, så det matcher med din router), så har du et nyt dækningsområde omkring repeateren som giver en god udvidelse.
Jeg benytter selv repeater især om sommeren, så dækningen er perfekt ude i haven. Den kan anbefales, og koster ikke en hel herregård (med hø, køer og malkeskammel)