/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Digital tvsignal til vidieo
Fra : nmb22510
Vist : 317 gange
100 point
Dato : 03-01-07 15:35

Hej

Hvordan får jeg det digitale signal fra tv til vidioen.
Har fået nyt tv med digital dekoder til digigtale signaler,
Jeg har prøvet at sætte antennestikket til vidioen og vidre til tv + scartstik,
kan se digitalt på tv men optagelse er analog på vidioen, (meget dårlig optagelser)
Prøvet antennestik til tv + scartkabel duer heller ikke.
Hjælp Søges

venlig hilsen Erik

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-01-07 15:46

Din video er ikke digital - sorry

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 03-01-07 18:22

Du skal have et scart-kabel, med UDGANG i TV'et, og som indgang på videoen. På videoen skal du vælge at optage fra scart-stikket.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 03-01-07 18:24

Du kan se om dit system er indstillet rigtigt, ved at optage på videoen (fra scartstikket) og skifte kanal på tv'et, medens videoen optager (skift ikke til video, men kun mellem de sendere du kan modtage), stop så optagelserne, spol båndet tilbage og afspil - nu skulle du gerne kunne se dine kanal-skift.

Held og lykke.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-01-07 23:52

Se i manualen til dit tv om det har en udgang for videosignal på et af scart stikkene. På nogen fjernsyn skal man ind i en menu for at indstille det. Andre kan slet ikke.
Du skal så forbinde dit fjernsyn med videoens ( regner med du mener videorecorderens) scartindgang. Sådan en har de fleste, og indstille den til at optage fra denne.

Endelig skal dit kabel være fuldt monteret med alle signaler forbundne. Nogle har kun rgb forbundet, men det kan din video formentlig ikke klare sig med.