/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Kender I DVD-Kids???
Fra : ruder4
Vist : 638 gange
100 point
Dato : 03-01-07 10:03

Hej med Jer

Jeg havde i første omgang stillet dette spørgsmål under kategorien Computer, men der er der ingen, der har svaret mig, så nu vil jeg lige høre Jer, om I har erfaringer med eksemplevis DVD-Kids. Og har I haft problemer med installeringen/brug af DVD-Kids?

Mit spørgsmål under kategorien Computer lød som følgende:

Hej.

Min dreng på 2½ har lige hos nogle af vores venner prøvet en Comfy Easy PC, som man tilslutter PC'en via USB. Han var meget interesseret i den og han kunne også godt finde ud af spillene. Den henvender sig til børn mellem 1-5 år.

http://www.leg-hobby.dk/catalog/product_info.php?cPath=28_181&products_id=2547

Men jeg har også hørt om nogle spille-konsoller, der tilsluttes DVD-maskinen og som man så styrer via en konsol. Den skulle være for børn mellem 2 og 7 år. Men da han ikke har prøvet sådan en, ved jeg ikke, om den er for svær for ham. Den ser bare ud til at kunne lidt mere end Comfy og spillene er også med lidt mere kendte figurer såsom Peter Plys, Noddy etc. Men igen er det jo ikke noget ved at købe den nu, hvis han først har forståelse for den om et år eller 2.

http://www.dvd-kids.com/dk/home

Kender I nogle af ovenstående spille-"maskiner"??? Hvis I har erfaringer med dem, hvilken en ville I så vurdere er bedst til de små børn? Altså til når de ikke er ude og lege eller laver andre aktive ting, som jeg godt ved, er bedst for dem

På forhånd tak.

Med venlig hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : Notbabe

Dato : 03-01-07 13:17

Heysan

For et par år siden, da min søn fyldte 4 år, købte jeg en DVD-kids konsol til ham. Jeg fik den ikke til at virke, og jeg prøvede med adskillige dvd-afspillere!
Den kan jo være, at jeg har været uheldig, at ingen af de afprøvede afspillere var forenelige med konsollen. Det kan også være, at de er blevet bedre. Men faktum er, at vi byttede den til en PS2.

Hvis jeg skulle ud at købe nu, ville jeg købe den konsol, der står i BR-butikkerne. Den, hvor man kan spille Peter Plys. Den virker stabil - og den fænger i øvrigt stadig min store søn på nu 6 år.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 05-01-07 10:45

Hej Notbabe.

Er det denne her, du tænker på???

http://www.br.dk/Store?SuccTPL=BRG2_st06bTPL&ProductId=611917&area=BRFT&menu=TVXSPIL

Og hvis det er den, kan man så købe flere spil til den?

Tror du ikke, den endnu er for svær til min dreng, der kun er 2½ år? Eller er der flere sværhedsgrader?

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen Ruder4.