/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bedste køb stationær pc????
Fra : Jens43
Vist : 771 gange
300 point
Dato : 03-01-07 09:56

Hej Venner..

Jeg skal snart skifte min bærbare ud med en stationær PC.

Jeg vil gerne købe noget kvalitet som ikke går ned konstant.

Jeg har behov for at kunne redigere Digitalvideooptagelser, spille spil a la medal of Honor /battlefied 1942 samt høre en masse musik/lagre en masse musik fotos og lignende på maskinen.

Jeg har snuset lidt til Dell, men har svært ved at blive klog på hvad jeg egentlig bør købe.

Er der nogen af Jer der har et godt bud????

Mange hilsner

Jens 43

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 03-01-07 10:15

Når du skal redigere video, skal du HELT klart være opmærksom på MASSER af RAM og en stor HD...gerne to HD, hvor den ene KUN bruges til video...jeg har selv to HD i begge vores PC'ere og det er altså bare KANON
Dels har jeg altid BU på den ene, dels gemmer jeg mine videooptagelser på den ene til senere redigering.

Laver du meget video er det nok en god idé at have en ekstern HD også så din PC ikke bliver "tung" at arbejde med på lidt længere sigt.

Hvad har du at redigere med af SW? XP's MowieMaker er faktisk OK i mangel af eksempelvis Premiere Pro.

Mht. spil, så lad være med at købe én med delt grafikkort.

Jeg ville personligt ikke vælge DELL...find en lokal forhandler som kan yde en god service i eftermarkedet...gerne én som har flere års erfaring (altså haft forretning i flere år)

Held og Lykke med din kommende PC !!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : thecool-boy

Dato : 03-01-07 19:21

http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=1888
dene her den kan det lidt over 8000 men så er den up today i mere end bare 2 år som andre pcer er

Kommentar
Fra : Jens43

Dato : 03-01-07 20:00

Hej TheCoolboy

Det ser altsammen meget fint ud, men hvordan skal en almindelig dødelig mand som mig gennemskue hvilke tillægsprodukter der er behov for at putte i maskinen??
Hvad med kabinetkøling?
CD-ROM drev?
PSU opgradering?
VGA køling?

Kan du hjælpe?

MAnge hilsner
Jens43