/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
vurdering af brugt bil
Fra : hojriiskim
Vist : 1422 gange
100 point
Dato : 02-01-07 23:46

Hey..

kæresten har en renault 19 cabriolet.
Vi har snakket om den måske skal sælges og kunne derfor godt tænke os at få vurderet dens værdi/salgspris.
Men hvor kan man det? den er jo lidt speciel. kigger man på bilbasen er der alt fra 85 til 120000.
Kan man finde en forhandler eller noget som vil vurdere den? eller er der en anden mulighed?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-07 23:57

Du kan også prøve på http://www.bilbasen.dk/services/vurdering/ men i tv har de sagt, at forhandlerne bruge de samme hjemmesider, så prisen ikke vil varierer meget. Du vil kunne opnå
en højere pris hvis der skal handles en anden bil, eller privat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-07 00:00
Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 03-01-07 00:18

hendes bil er ikke med hverken på bilbasen, biltorvet eller bilprisers vurderingssider.

Det drejer sig om en renault 19 cabriolet fra 1993 - 3 md. så vidt jeg husker.

Ja ved godt det du siger med bytte eller privat salg. men problemet er hvad man kan sætte den til? da hun har købt bilen uden afgift og selv fået pladerne på og sådan kunne det også være sjovt nok at se om det har været arbejdet værd eller den ikk holder prisen eller hvad?

ved godt den slags falder i pris hurtigt, men alligevel.

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-07 06:51

Du kan evt. gøre som mange andre ejere af diverse bilmærker: opsøg en mærkeklub for din bil
På den måde vil du få både almindelige bilejere som eksperter til at komme med deres vurdering af netio din bil...ikke fordi de måske vil købe den, men de har "fingeren på pulsen" hvad sådan én specifik model er værd i "handel og vandel". I både de Mc-klubber og bilklub som jeg er medlem af, får vi ofte henvendelser fra folk som enten er på udkik efter et køretøj af det pågældende mærke eller som vil have råd om bl.a. vurdering

Kontakt evt. denne klub i jeres tilfælde og forhør dig hos dem:
http://www.club-renault-danois.dk/

Held og lykke med salget!!!

Mvh
Palle Jensen

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 21-01-07 21:40

Tak for svaret pallenoc.