/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvor ville jeg dog ønske
Fra : creamygirl
Vist : 562 gange
100 point
Dato : 02-01-07 23:03

at jeg var en nørd og ikke en nød

Sidder og roder lidt med Guiden til oprettelse af en konti til Outlook Express. Men det lader til at være mere vanskeligt end jeg lige havde forudset.

1. Dit navn --> det var nemt
2. Internet-e-mail-adresse --> Piece of cake
3. E-mail-servernavne --> øhhh hva?!

Hjælp

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 02-01-07 23:08

Dem har du da fået af din udbyder

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-01-07 23:10

Har jeg virkelig?! ... Ved du så også hvad jeg har gjort af dem?!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-01-07 23:13

Ja, hvem er din udbyder??? Her er det feks. TDC
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5677

Men nu har jeg lige siddet og kigget.... Der står intet om E-mail-servernavne i OE opsætningen!!!

Hvad er du ved at sætte op???? Er det externt ligesom f.eks gmail?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-07 23:18

Citat
Ved du så også hvad jeg har gjort af dem?!
de ligger over hovedet på den søde lille baby vi må vide hvem din udbyder er, for at kunne hjælpe dig, du skal også bruge en adgangskode (står på papiret fra din udbyder) når du har fundet din udbyder og kode, skal vi hjælpe dig med resten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-07 23:18

Din pop3 server skal være emailudbyderens pop3
Din SMTP skal være din NETudbyders SMTP

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-01-07 23:20

Citat
Der står intet om E-mail-servernavne i OE opsætningen!!!

Jo det ved Gud der gør! ...Sagen er den, at jeg har fået en sprit ny stor og flot PC, og at jeg vist nok glemte at gemme et par vigtige ting jeg havde på den gamle.

Ved ikke lige hvad jeg havde forestillet mig, men jeg blev noget overrasket da jeg ville tjekke min mail, og den så ligesom fortalte at der slet ikke var nogen KONTI

ejjj glem det. Jeg får en teknikker ud i morgen

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 02-01-07 23:21

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 02-01-07 23:21

Du skriver da bare
pop3.mail.dk

så skule det være fixes, hvis jeg ellers forstår dig rigtigt.
Hvilket måske er tvivlsomt, da jeg ikke altidm forstår mig på kvindfolk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-07 23:26

Ej ej ej......

Det er sgu fornemt blot at bestille en tekniker....

Men han/hun kan IKKE sætte dine adresser op hvis ikke du har den i hovedet eller på skrift et sted

Paswords er det vigtigeste - resten kan man "gætte" sig til

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-01-07 23:29

Citat
Men han/hun kan IKKE sætte dine adresser op hvis ikke du har den i hovedet eller på skrift et sted

Man kan vel bare lave nogle nye adresser?!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-07 23:33

Jaaaa

Hvis det er webmails

Men du vil vel beholde den "gamle" mailadresser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-07 23:35

den = de

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-01-07 23:36

Hvad har du gjort med den gamle PC?

Hvis den stadig findes, kan du jo finde oplysningerne her!

mvh
Ivan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-07 23:36

Bruger du messenger osv. får du også der et problem

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-01-07 23:39

Jep IBM760 - jeg har skam stadig den gamle stående. Heldigt nok

Citat
Bruger du messenger osv. får du også der et problem

Ja jeg bruger messenger - og det kører helt uden problemer Refi

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-01-07 23:43

Men så starter du den op, og finder dine gamle opkoblings-oplysninger.
Det eneste du ikke kan se, er dit password - men det ved du formodentlig selv.

Ivan

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-01-07 23:47

Citat
Det eneste du ikke kan se, er dit password - men det ved du formodentlig selv.

Jeg har aldrig anvendt et password til Outlook. Skal man det?!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 03-01-07 00:02

Nu ved jeg ikke hvilken udbyder du har, men hvis det er TDC har du fået diverse installations-oplysninger, f.eks.:

Konto-nr (12 cifre)
Password - men det har du formodentlig ændret til noget du kan huske, på samme måde som du har oprettet en mail-adresse.
Hvis du ikke har oprettet en mail-adresse og skiftet password, er det svært at huske hvad man skal benytte på TDC's Web-mail.
Derudover har du også fået servernavne f.eks. til POP3.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 03-01-07 00:02

Ja søde, det ved gud i himlen du skal og det har du også tjek selv

funktioner>> konti << der klikker du på egenskaber for din pop3.mail.konto>> fanebladet servere

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-01-07 00:16

Det er altså hamrende irriterende, at man ikke får mail til sine spørgsmål, når først de er blevet lukket!! ...Kandu for pokker, det bør I lave om på

Men tak drenge ...Tror jeg bliver nødt til at lade en kyndig tage sig af det kedelige (installationer og den slags) -og så fortsat lukker øjnene og holder mig for ørene. Mit hoved kan ikke rumme den slags informationer. Det går bedre med opskrifter fra Alt for Damerne og den slags shit..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-01-07 00:16

Hvis det kniber kan jeg henvise til et program der kan læse "stjerner"

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 03-01-07 00:18

Creamygirl - du kan jo bare vente med at lukke et spørgsmål, til du har fået svar du kan bruge.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-01-07 08:25

Du får da også mails på spørgsmål der er lukket, medmindre du SELV har frabedt det

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 03-01-07 09:31

Mails kommer bare i stimmer fra kandu