/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
"Overskrift" på Digitale film
Fra : hovhow
Vist : 514 gange
100 point
Dato : 02-01-07 18:48

Som relativt ny bruger af digitalkamera, er der en ting som undrer/irriterer mig:

Når jeg har optaget en film, og bagefter viser den i Mediaplayer, så optræder teksten "PICvideo" i toppen af filmen, og i bunden står der: "www.jpg.com" - hvordan får jeg det væk? Og hvordan undgår jeg at det kommer ind? Mit kamera: Olympus u700, 7.1

PFT - og godt nytår til alle!
hovhow

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-01-07 19:14

Linket virker ikke.........
Men prøv at gå ind i kameraet´s opsætning.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-01-07 19:16

Det var ikke et link

bare en konstatering, gå ind i menuen, der kan du fjerne dato fra billedet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-07 19:27

En mulighed er at højre klikke på din video klip, gå ned og vælg Egenskaber-fanebladet Dokumentinfo, der kan du skrive titlen på klippet og tilføje kommentarer, står der noget allerede, kan det rettes eller slettes, klik så Avanceret, her kan du også rette eller tilføje oplysninger, ved at klikke på linien til højre for de forskellige muligheder, jeg gætter på at de oplysninger du vil rette eller fjerne står der, det kaldes id-tag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-07 19:31

Det er oplysninger som dit video redigerings program, det program du bruger til at hente filerne ind på computeren, automatisk tilføjer, måske kan du ændre det i programmets indstillinger

Kommentar
Fra : akle

Dato : 02-01-07 19:59

Kun en oplysning: Linket virker uden anførselstegn bagved.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-07 21:51

http://www.pegasusimaging.com/picvideofaq.htm
http://www.pegasusimaging.com/picvideofaq.htm#Q1
Her kan du læse at du kører med en uindregistreret version af PICVideo Motion JPEG CODEC

Q1: The text "PICVideo M-JPEG 3, www.pegasusimaging.com" or "PICVIDEO, WWW.JPG.COM" is displayed on all my video files. How can I remove it?
Somehow you have, or something has, installed a trial version of our PICVideo Motion JPEG CODEC. You either need to uninstall or register this product to make our watermark go away. Sorry, but we wouldn't have installed without letting you know that you were in a trial mode and that the images created in trial mode would be watermarked.

To Register PICVideo MJPEG Codec: Visit our website at the link below to purchase a licensed version of this product. Single use copies are priced very reasonably at $28 for non-commercial use.
$28 Special Offer for Non-Commercial Users

To uninstall the PICVideo MJPEG Codec from a Windows operating system: Go to the Start Menu, Settings, Control Panel, Add/Remove Programs. You will be presented with a list of all programs found in the Programs directory. Select PICVideo CODECs from the list. Run the uninstaller then restart the computer. Verify that the files: pvmjpg21.dll, pvmjpg20.dll, pvmjpg20.hlp, pvljpg20.dll, pvwv220.dll, pvmjpg30.dll, and pvmjpg30.chm do not exist on your system. If they do, delete them. (They would have been placed in the Windows system folder by the installer - often c:windows\system32 or winnt\system32 - in any case, search the whole system for best results) If these files are found after running the uninstaller, just delete them.

PICVideo does not alter your input files, so they will not be watermarked

PS: Hvis du bare havde brugt XP`s indbyggede Movie Maker, så havde du ingen problemer.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hovhow

Dato : 02-01-07 23:12

Tak for svaret pallebhansen - tænkte nok at der var en mere dyb årsag.

M.v.h.
hovhow