/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Når jeg træner biceps....
Fra : simon89
Vist : 361 gange
100 point
Dato : 02-01-07 17:46

Hej ...

Når jeg træner biceps med håndvægte, hvor meget skal jeg så træne det for at det giver godt, og hvornår ved jeg at jeg skal stige i kg. ??

Kunne godt tænke mig at i gav mig et program og en god måde at gøre det på.

Mange tak på forhånd

Med venlig hilsen Simon

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 02-01-07 18:07

Når jeg tager 1 sæt kører jeg 3 rep, hvor jeg løfter henholdvis 10,8,6 gange, hvor jeg øger vægten hver gang jeg går ned i antal reps.

Jeg har inddelt dagene så de har én stor og én lille muskelgruppe, hvoraf jeg træner den store først. Jeg har inddelt muskelgrupperne i: Bryst, Ryg, Ben, Triceps, Biceps og skuldre. Mave træner jeg løbende ved siden af.

Mit program ser ud som følgende:

1. dag: Bryst/biceps - bryst: 4 sæt/biceps: 3 sæt.

2. dag: Ben/skuldre - ben: 4 sæt/skuldre 3 sæt.

3. dag: Ryg/triceps - ryg: 4 sæt/triceps 3 sæt.

Ved siden af tager jeg 100 gr weightgainer fordelt over 3 måltider, samt kreatin.

Det er taget fra en side som jeg har fundet. Håber du kan bruger lidt af det.

Kommentar
Fra : timmytommy

Dato : 03-01-07 01:50

Det kommer an på din størrelse :)

Jeg er selv 1.74 høj og vejer 70 kg, og har trænet med vægte i over tre år. Bruger i øjeblikket 15 kgs håndvægte.
Jeg kører et træningsprogram som hedder "Rise".
Programmet går ud på man tager håndvægtene, og ligesom Broderpivert siger, tager det hele i tre sæt.

Jeg starter selv med 6stk (som bliver taget temmelig langsomt), for at få varmet musklerne op. Derefter tager jeg 12 & 12 igen. Eftersom man har taget 6 i starten, bliver musklerne varmet præcis op som de skal, og dernæst er det bare at træne igennem. Men stadigvæk. Er du en mindre fyr vil jeg foreslog 2 uger med 5kg håndvægte kun, og efter de to uger så gå op i vægt stille & rolig

Mht. Triceps når du engang forsøger det, er det vigtigt ikke at overanstrenge dig. Triceps er en del hårdere at træne, og kan derfor give større smerter.

Håber du kan bruge mit råd... mvh Timmy

Kommentar
Fra : jojoee

Dato : 07-01-07 12:55

Hej
Det lyder som om du er rimlig ny, med hensyn til vægttræning, så du skal passe meget på med at overbelaste dine sener. Derfor skal du det første stykke tid tage 10-12 gentagelser. 3-4 mdr alt efter hvor mange gange i ugen du træner. Musklerne kan sagtens holde til belastningen af ned til 5-6 gentagelser, men senerne er meget længere om at følge med, og du kan derfor hurtigt få en overbelastning,og det jo lidt surt at starte ud med, og husk musklerne skal have tid til at restituere, 48 timer.
Med hensyn til at stige i vægt, så skal du tage de feks 10 gentagelser, når du så kan tage feks 11-12 så stiger du i vægt. så du igen max kan tage 10.

Med venlig hilsen Jørgen