/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Rødt kryds i mail
Fra : niss45
Vist : 1759 gange
200 point
Dato : 02-01-07 16:22

Hej.
En bekendt af mig har problemer med at se billeder i mail, om det er oytlook eller microsoft outlook hun bruger ved hun ikke, men når hun modtager mails med billeder vises et rødt kryds.

Har nogen et forslag til en løsning der kan ændre på dette..??

Niss45

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 02-01-07 16:28

Der skal klikkes på "allow pop-ups" i bjælken i toppen.

Men så risikerer man også, at der kommer andet skidt med...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 02-01-07 16:33

Prøv at tjekke dette spørgsmål jeg stillede, http://www.kandu.dk/Spg97597.aspx og se om nogle af de løsningsforslag kan bruges.

Clou

til dig Ysseven så er muligheden med pop ups ikke til stede i mailprogrammerne Outlook Express og MS Outlook

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-07 16:55

hvis det er outlook express så sådan:

funktioner - indstillinger - fjern flue i bloker billeder - fjern flue i tillad ikke vedhæftede filer osv - sæt til internet zone - og gå i fanebladet send og sørg for at html er slået til begge steder

bed din veninde om lige at åbne sit mailprogram og se øverst om det er ms outlook eller outlook express

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-07 17:00

og lige et ps - under indstillinger - fanebladet send er der en knap med indstillinger for html - se efter om der er flueben i send billeder med meddelelser og klik anvend og ok

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 210 point
Dato : 02-01-07 17:09

Hvis det er Outlook Express så kan denne guide måske hjælpe dig http://tips.bsjh.dk/OE/

//bentjuul

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 02-01-07 17:16

Højreklik i feltet med det røde kryds og tillad at billederne hentes. Du bør kun tillade billeder fra kendte kilder
Mvh bvh..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-01-07 17:31

Problemet kan også opstå, hvis det er en mail der er vidresendt, og hvor billedet ikke kommer med i vidresendelsen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-07 17:42

hvis der ingen løsning er indtil nu så ville det vist hjælpe ganske betydeligt at vide hvilket mailprogram det drejer sig om

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 02-01-07 17:50

Netop hjemvendt fra job måtte jeg jo lige se, hvad det her endte med...

Du har ret, clou: Det er der ikke. Men der er en lille linje under mail-hovedet, hvor man blot kan klikke, og så er der tilladt billede m.v. i denne ene mail. Og så sparer man sig stadig alskens pladder fra mails, hvor det er ligemeget (eller måske direkte generende...!)

Så helt galt på den var jeg da ikke!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-07 18:08

ysseven hvad i alverden snakker du om

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 02-01-07 18:15

Hej alle sammen, tak for jeres hurtige svar, men jeg kan endnu ikke tjekke hendes mail program da jeg sidder hjemme hos mig selv, vil dog vende tilbage så snart det er muligt at tjekke det...

Niss45

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 24-01-07 14:09

Tak for svaret bentjuul.