/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook Express
Fra : Anli
Vist : 800 gange
200 point
Dato : 02-01-07 14:41

Min Outlokk Exprees er ved at blive "lidt" sløv, bl. andet fordi jeg har oprettet en farlig masse mapper og undermapper.

Jeg er dog ved at rydde op, men stiller dette spørgsmål, - kan jeg et eller andet sted tildele Outlook lidt mere ram (hukommelse) så den arbejder lettere?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 14:49

Det er måske dit virusprogram som kigger det hele igennem hvergang du bevæger dig rundt i dine mails.
Du kunne måske lægge de "gamle" ud i en mappe på din harddisk.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 02-01-07 14:50

Tror ikke det er pga. dine mapper og undermapper at den er sløv, jeg har selv 10 undermapper i min Indbakke og 10 undermapper i mit adressekartotek og min OE kører uden problemer, men jeg følger med i de råd du vil få

Clou

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 02-01-07 14:59

Til e.c
Det er muligt at du har ret med hensyn til antivirusprogrammet, men det jeg spurgte om var, kan jeg få mere ram (hukommelse) til min outlook.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 15:11

yes - det var det du spurgte om..............og det ved jeg ikke.
Men du kan se hvor meget ram der bruges sådan:
H-klik på processlinien og vælg jobliste > fanen ydeevne.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-01-07 18:20

Hej Anli.

Skyldes dine problemer, at dine mails overskrider grænsen på 2 GB?

Se: http://support.microsoft.com/kb/903095/da

INTRODUKTION
Denne artikel indholder oplysninger om den maksimale filstørrelse for .dbx-filer, der anvendes af Microsoft Outlook Express.
Yderligere Information
Den maksimale filstørrelse for .dbx-filer, der anvendes af Outlook Express, er 2 GB.

Bemærk! Selvom den maksimale filstørrelse er 2 GB, kan ydeevnen for .dbx-filer i høj grad påvirkes af hardwareressourcerne på en computer. Disse ressourcer kan omfatte RAM (random access memory), diskplads og processorressourcer.

Derudover anbefaler vi, at du regelmæssigt tager en sikkerhedskopi af dine vigtige datafiler i Outlook Express for at forhindre datatab. Yderligere oplysninger om, hvordan du sikkerhedskopierer og gendanner dine meddelelser, e-mail-konti og nyhedskonti, finder du ved at klikke på nedenstående artikelnummer for at få vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
270670 (http://support.microsoft.com/kb/270670/) Sådan sikkerhedskopieres og gendannes Outlook Express-data

---

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 02-01-07 20:32

Du har nok ret IBM760 at det drejer sig om grænsen på 2 GB som er overskredet.
Men kan de 2 GB ændres eller er de fastlåst i Outlook Express?
Fortæl mig venligst hvor og hvordan jeg kan "se" om grænsen er overskredet.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 200 point
Dato : 02-01-07 21:11

Jeg er helt sikker på, at den ikke kan ændres. I værste fald dør din Outlook på et tidspunkt, så jeg vil håbe at du tager backup.

Prøv at søge efter alle *.dbx filer.

Som vi fortalte vores brugere, på min tidligere arbejdsplads - Outlook er ikke beregnet til at arkivere oplysninger! - Opret et filsystem på din harddisk, hvor du kopierer dine mail's over.

Problemet er, at Outlook og Outlook Express gemmer oplysninger i en database - går den først i stykker har du mistet alt.

Mvh
Ivan

Godkendelse af svar
Fra : Anli

Dato : 03-01-07 08:07

Tak for svaret IBM760.