/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
T-stykke, topnøglesæt, hvorfor
Fra : invisible
Vist : 598 gange
50 point
Dato : 02-01-07 09:53

Jeg har lige fået 2 topnøgle sær fra Bacho, og der en del i sættene som jeg undre mig over, det lille sæt indeholder et T-stykke

http://extranet.bahco.com/catalogue/images/loadImage.aspx?filename=sbe_8954a_wo_c&filesuffix=big

og det store sæt et led, hvor man kan stikke forlænger ledet ind i, og lave den om til et Tstykke.

http://extranet.bahco.com/catalogue/images/loadImage.aspx?filename=sbe_6954_wo_c&filesuffix=big

hvad skal de egentlig skal bruges til?

Jeg kan jo godt gætte at de kan bruges som en slags ”nøgle”, det virker bare som en mærkelig at priotere i et topnøgle sæt, da det ser ud til at være en fast del i næsten alle topnøgle sæt.
Så måske er der en mekaniker eller lign. som kan fortælle mig hvorfor lige netop dette T-stykke er så utrolig vigtigt ????

Personlig ville jeg bruge min momentnøgle eller slagnøgle, hvis det er fordi at T-stykket skal bruges som et stykke kraftværktøj.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 02-01-07 10:16

Det er netop til løsne eller stramme møtrikker, der er hverken moment nøgle eller slag nøgle i sættet vel ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 10:40

Du har to firkant-størrelser i dine toppe.
De to T-stykker bruges til at tage fat og spænde/løsne.
Den pind som sidder i det ene T-stykke kan flyttes over i det andet T-stykke.
Brug altid dette værktøj hvis noget sidder fast og ikke skrællen.
Sidder en møtrik meget fast kan det tit lade sig gøre at løsne med en fastnøgle (ringenden) og så nogle små slag i løsneretningen.

Godkendelse af svar
Fra : invisible

Dato : 02-01-07 11:00

Personligt har jeg bare aldrig haft brug fordet, sidder er bolt rigtig fast (kniven på græsslåmaskine eller lign) vil sådan et T-stykke ikke kunne gøre det alligevel.

Men OK, jeg ser ideen.

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-07 11:15

Tak for point, T-stykket kan faktisk løsne meget fastsiddende møtriker, ellers kan den forlænges med et stykke rør, det gør jeg hvis der rigtig skal tages fat