/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvordan kan jeg sende fil
Fra : Fattig
Vist : 1171 gange
100 point
Dato : 01-01-07 19:54

Når jeg vil sende programfil bliver mailen afvist med følgende:
Serversvar:550 error:Attachement of type. exe considered unsafe.
See HTTP://support.microsoft.com/default
aspx? scid = kb;da;290497 (konto: pop3.mail.dk, smtp-server:smtp.mail.dk, fejl nr: ox800ccc69)

Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 110 point
Dato : 01-01-07 19:55

Kan du zippe den, før du sender?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-01-07 19:59

Højreklik på filen og tryk på Send til postmodtager, måske vil det lykkes så

Clou

hvis det er en Access fil, så zip den inden afsendelse, den kan godt drille

Kommentar
Fra : Justmyself

Dato : 01-01-07 19:59

Hej
1. du kan prøve en anden e-mail adresse
2. du kan lægge den i en zip mappe > og så sende
3. det kan også være at du skal installere noget på computeren, vis du fx har hotmail

- håber du kunne bruge det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-07 19:59

Send den med skype
http://www.skype.com/intl/da/helloagain.html
vis modtageren også har skype,ingen begrænsninger på størresle og fil format.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-07 20:04

Man kan blandt andet, bare trække filen hen på skype profilens navn i programmet som man vil sende den til og så sker alt auto,modtageren skal bare godkende at du sender filen i hans ende,det gøres med et klik.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 20:48

Eller omdøbe filen eks:
abc.exe
omdøbes til
abc.txt

og hos modtageren omdøbes til
abc.exe

Den smutter i gennem de fleste steder

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 01-01-07 20:53

Tak for svaret jkrjk2.
Jeg havde prøvet at højreklikke ig sende til postmodtager. Havde også forsøgt at sende filen til mig selv. Men det hjalp at zippe.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-01-07 21:01

Man kan snyde systemet, hvis det fx. er en EXE fil, ved at ændre fx. EXE til EEE.
Man skal så gøre modtageren opmærksom på at det skal ændres tilbage igen.
Nogle postservere nægter at overføre visse typer filer, netop for at undgå virus og andet snavs.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 01-01-07 21:33

... og nogle postsystemer kigger på de første bytes i filen - hvor mange .TXT-filer mon starter med 'MZ' ?? - men det gør en .exe fil, også efter omdøbning. Så hvis det stadig er et problem kan man prøve at omdøbe den og derefter zippe den med kodeord.