/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
amager
Fra : baikal01
Vist : 630 gange
20 point
Dato : 01-01-07 18:08

hej er her nogle som hved om det er muligt at gå på strandjagt på amager.er lige flyttet her til.mvh baikal

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-01-07 18:17

Det er det - du skal bare have et jagtgevær og så gå ned på stranden og jage, så er du på strandjagt.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 01-01-07 19:00

Kontakt den lokale jagtforening, de ved alt om hvor det IKKE er tilladt i følge lokalplanerne, og husk du må ikke stå på tør strand når du jager på strand, husk at den "hare" der løber langs stranden skal være i "havet" før du må skyde og der er mange steder hvor de lokale ikke tillader jagt så??
Hvad vil du vide "nøjagtigt"?
blot en betragtning!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 02-01-07 15:33

Hejsa bailkal01
De lokale jægere ved selvfølgelig alt om deres område, men det er ikke altid nemt at komme i kontakt med dem for nye tilflyttere
Jeg vil foreslå at du ringer til jægerforbundets strandjagtkonsulent, Niels Henrik Simonsen på telefon 87910600, han kan, vil og skal hjælpe dig uanset om du er medlem eller ej.
Lyt endelig ikke til Flash77 for så ender du bag tremmerne
Desuden kan du hos Kort og Matrikelstyrelsen få kort over både evt. fredede områder samt en oversigt over hvilke sommerhusområder (500 mtr. regelen) der er gældende på Amager.
Held og lykke
mvh
dabj