/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
topstykke til puch maxi
Fra : emilemgp
Vist : 544 gange
45 point
Dato : 01-01-07 16:47

hej, hvad hjælper et tun top stykke?? f.eks hvis der står 60 eller 70 cc??
og kan det monteres på en standart cyllinder eller standart puch?? tak på forhånd

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 55 point
Dato : 01-01-07 17:37

Det hjælper kun sammen med det tuncylinder der hører til.
Når en cylinder er 60 eller 70 cc. så er det fordi diameteren på stempel og cylinderboring er størrer end 50cc cyl/stempel, og så er det ikke godt at montere et topstykke der er for "bredt".
Men man kan planslibe bunden på orginaltopstykket, så bliver kompressionen størrer, og der bliver mere trækkraft/HK. Det giver omkring 15-20% mere kraft/hastighed.
Men det er ikke noget man gør på en slidt Maxi, da det jo også belaster lejerne mere.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : emilemgp

Dato : 01-01-07 21:05

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-01-07 21:33

Selv tak, og hvis du vil vide hvordan man sliber org. topstykket ned, så skriv igen.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emilemgp

Dato : 03-01-07 20:19

ellers tak