/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pletter på parketgulv
Fra : batman1
Vist : 2093 gange
300 point
Dato : 01-01-07 15:35

godt nytår til alle. En glad aften med bordbomber en morgen med ondt i hovedet, frem med støvsugeren, og så finder man ud af at serpentiner på et parketgulv blandet med øl-vand stænk,
det giver sku røde og grønne pletter øv øv. er der gode råd til fjernelse af disse?

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 01-01-07 15:56

Gøre det ren med pletfri ,købes hos masterialisten(sprøtedåse)

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 01-01-07 15:58

er gulvet olieret eller lakeret

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-01-07 16:33

Det væsentligste er at få at vide hvordan gulvet er behandlet, da fjernelse af pletterne afhænger af det.

Hvis pletterne er trukket ned i træet er der ikke meget andet at gøre end at slibe dem væk, da kraftige rengøringsmidler vil skade træet.

mvh dova

Kommentar
Fra : batman1

Dato : 01-01-07 16:46

gulvet er lakeret

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 01-01-07 16:55

så kan du godt bruge sæbe , vask det i sæbevand , skulle det blive lidt mat af den behandling , kan du købe noget lakfrisker , det kan så rede det efterfølgende

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 01-01-07 16:58

Spiritus/Fortynner/edike/terpentine eller tag en strygejern med et styk køkkenrulle papir og stryge den op

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 01-01-07 22:41

pømske>>du aner tydeligvis ikke hvad du taler om
fortynder , terpentin og strygejern , vil være en katastrofe på et lakeret gulv , det ødelægger det med garanti
hvis du bare viste hvor mange gange hvert år jeg er ude at reperere gulve pga at folk ikke bruger hovedet og bruger den slags ting du anbefaler
har enda et par gange måtte lægge nyt gulv , da det slet ikke kunne reddes

hvis det ikke kan tages væk med sæbevand , kan du godt bruge grundrengøringsmidel eller alm husholningssprit , det kan det godt holde til

mvh
gulvmontøren

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 01-01-07 23:07

Jeg tænke på en syrhærdende lakkerings gulve
Selvfølligt skal man prøve forsigtigt og ikke bruger alle midler på engang,det er logisk ikke.
Strygejern bruger men jo også ved( snedkeri )lakering reparationer af fugtskade
In denne tilfæl er sæbe + vand det beste til at bruge
Pletfri er ikke ætsendGodt Nytar
Pømske

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-01-07 11:19

Det afhænger osse af, om lakken er en stærk eller svag. Hvis det er vandfortyndet Blitsa, kan det kvælde op af sprit (eller rettere af denatureringsmidlet), og så må man frem med slibepapir og pensel bagefter.
mvh
pbp