/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemikoner
Fra : Firstoftwo
Vist : 1192 gange
250 point
Dato : 01-01-07 14:55

Mine system-ikoner såsom papirkurv, notesblok, mapper, internetgenveje osv. er blevet forandret til et ikon der ligner et filikon i ved den med tre farvede prikker i og med en blå kant foroven. Jeg tror ikke det er et virus da det kom da jeg fjernede et lille spilleprograg som jeg har haft i mange år. Jeg har prøvet systemgendannelse uden resutat. Kører XP pro.

PS. Stifinder viser normale ikoner

Godt nyt år til alle
Firstoftwo

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-01-07 15:05

Hej og Godt Nytår

Har du været inde i indstillinger for Skærmen? ellers prøv det - under fanebladet Skrivebord, vælger du muligheden - Tilpas Skrivebordet - Vælg så - Gendan Standard - Tryk Ok

Clou

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 01-01-07 15:09

Hej, og godt nytår også til dig.

Jeg tror, du skal i KONTROLPANEL og åbne "Mappeindstillinger", og på fanekortet "Vis"
skal du klikke på bjælken, hvor der står: "Gendan standard indstillinger".

Prøv det.

Mvh

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 01-01-07 15:15

Ja, clou's anvisning med skrivebord>egenskaber er nok rigtigere.

mvh

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 01-01-07 15:21

Hej clou og maxhankat ingen af delene hjalp jeg havde forøvrigt prøvet det før jeg skrev her på Kandu

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-01-07 15:36

Har du også prøvet at genstarte computeren efter du har prøvet?

Clou

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 01-01-07 15:37

Yes

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-01-07 15:41

Prøv så at Højreklikke på et enkelt Ikon - Egenskaber - Find Placering - Højreklik så på det "rigtige" Ikon og Send til Skrivebord som Genvej og gør det ved samtlige Ikoner - det kan være et stort arbejde afhængig af hvor mange Ikoner du har liggende.

Clou

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 01-01-07 15:58

Det kan du ikke gøre på systemikoner

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 01-01-07 16:17

Firstoftwo har du prøvet at gendanne dit system tilbage til hvor det var OK?
Ellers kan du da prøve det.

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 01-01-07 16:22

Det har jeg prøvet

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 01-01-07 16:32

Åh ja, undskyld, det skriver du jo også.

Vi tænker videre. . . .

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 01-01-07 17:19

Firstoftwo Er det samtlige ikoner på dit skrivebord der ligner filikoner?

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 01-01-07 17:28

Nej Programikoner er ikke ændret det er alle mappeikoner og eksempelvis også papirkurv som jo også er en "mappe". Næsten alle internetgenvejene er også blevet ændret

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-01-07 17:28

Du kunne måske prøve at køre en checkdsk for at rette evt. fejl - Blot et forslag som jeg jo ikke ved om det kan afhjælpe problemet, men måske et forsøg værd!

Clou

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 01-01-07 17:47

Og hvordan gøres det? Og hvad checkkes der her?

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 01-01-07 17:52

Du går i "Denne computer" og højreklikker på Cdrevet og vælger "Egenskaber" og på fanebadet
"Funktioner" vælger du "Undersøg nu".

Så finder du selv nok selv ud af resten - ellers sig til.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 01-01-07 17:59

Hvis du vælger den øveste af de to, der hedder "ret fejl i filsystemet automatisk", skal du sige JA til
at "kontrol udføres næste gang du starter computeren".

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-01-07 18:00

Den tjekker og retter eventuelle fejl på harddisken

Clou

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 01-01-07 18:01

Når du så starter eller evt. genstarter din Pc, skal du lægge mærker til at skanningen begynder, og den skal du bare lade køre stille og roligt.

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 01-01-07 18:03

Det hjalp ikke

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 01-01-07 18:05

Du kan også vælger den underste først: "Søg efter/genopret beskadigede sektorer" - den kan foretages uden genstart.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 01-01-07 18:08

Citat
Det hjalp ikke
- siger du - øv det er ærgerligt.

Så er min evner udtømt på området, og du må hjælp på mere kompetent hjælp.

Mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 01-01-07 18:09

Rettelse: jeg mener: du må VENTE på mere kompetent hjælp

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-01-07 18:30

Jeg giver også op - men venter lige så spændt som dig på mere kyndig vejledning

Undrer mig dog over at din checkdsk'en kørte så hurtigt, men måske har du en super hurtig pc!

Clou

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 01-01-07 18:48

Nej det virkede ikke så må vi jo vente hvad aftenen bringer.

Og til clou, ja det er en heftig sag jeg har

Mange tak for hjælpen til jer begge

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-01-07 18:59

Prøv at øge pointtallet lidt - så kommer det øverst på listen af stillede spørgsmål igen.

Clou

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 18:59

Lav om på din skærmopløsning - genstart og tilbage igen. (pas på med opløsning hvis det er fladskærm. Der er måske begrænsninger.

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 01-01-07 19:10

Hej ec nej det hjalp heller ikke

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-01-07 01:04

Du skulle vel aldrig have kommet til at åbne et et program med et´, der ikke skulle åbne det.
Har været ude for noget lignende. Hvor der gik total kaos i alle mapper.
Da jeg under egenskaber, kom til at åbne programmet/ filen med et program, der ikke kunne
køre programmet.

Hvis du kan, så prøv START - ALLE PROGRAMMER - TILBEHØR - KOMMANDOPROMT
indtast sfc / scannow eventuelt sfc / scannow / fix det skulle gendanne alle fiker og systemmapper.
Din xp skal sidde i drevet, uden at røre ved noget, bare lad den køre et system scan.
Du skal huske at opdatere din maskine bagefter.

Kan du ikke køre den over kommandopromt, kan du lave en repair, ved at boote med xp.
det skal være ANDEN GANG, den spørger om du vil reparere.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 02-01-07 10:06

Disken: Firstoftwo siger at de ikoner der er forandrede ligner "filikoner" -
som Firstoftwo skriver:
Citat
den med tre farvede prikker i og med en blå kant foroven

I Kontrolpanelet > Mappeindstillinger>´ Filtyper vises jo mange filnavne med det ikon.

Kunne man ikke rulle dem alle igennem og undersøge, om der er et af dem, der står "GENDAN" ved, og så klikke på det for at gendanne det??

Jeg påpeger det kun, fordi jeg selv har været ude for det samme med et ikon, der skiftede udseende, og dengang var det den proces, der skulle til.

mvh

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 02-01-07 10:08

Det er ganske vist da en proces, der tager lidt tid, men det er vel ulejlighedesm værd.

Accepteret svar
Fra : maxhankat

Modtaget 250 point
Dato : 02-01-07 10:09

der skal stå: "det er vel ulejligheden værd" Pardon.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 02-01-07 10:24

fortsættelse af mit forslag:

Der står jo netop, når bjælken Gendan vises:

"Du har tilpasset filer med fitypenavnet "- - - - ", klik på Gendan for at gendanne filerne til deres
standardtype".

mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-07 11:15

et lille trick der nok virker hvis du ikke er inficeret med snavs er at netop forandre ikonerne - prøv at for eks højreklikke på papirkurven - vælg egenskaber - vælg skift ikon. Tilsyneladende kan du så ikke komme videre når du er derinde - men vælg så alle filer i steder for ikonfiler i en mappe med billeder og lad maskinen fortælle dig at det er forkert - så får du valget om vælg ikoner blablabla - og nu kan du faktisk skifte ikonet til det oprindelige.

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 02-01-07 23:37

Hej til alle
Det er dejligt at se så meget respons der er her i Kandu når man har problemer.
Til clou vil foreløbig tak for dit forbrug af hjernemasse.
Ligeså til dig maxhankat jeg har prøvet dit forslag men nej det virkede ikke (jeg har på fornemmelsen at vi har nogenlunde samme alder (efterlønner)).
Til disken det bliver nok din løsning der skal afprøves, men det bliver nok først på torsdag eller fredag aften, da jeg har en hel del der skal ordnes de kommende dage.
Til mirit jeg kan ikke forandre ikonet på papirkurven, det tror jeg heller at du kan, en tak til dig også selvfølgelig

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 03-01-07 00:50

Firstoftwo du skriver:

Citat
(jeg har på fornemmelsen at vi har nogenlunde samme alder (efterlønner)).

Min kommentar: Du er tæt på! Vi er det grå guld - ja ja.

Håber du finder ud af det med ikonerne, jeg er løbet tør for idéer.

Mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 03-01-07 00:58

Er du en hunkat

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-07 08:12

Citat
Til mirit jeg kan ikke forandre ikonet på papirkurven, det tror jeg heller at du kan, en tak til dig også selvfølgelig
.. jooooooooooo det kan - kunne - jeg faktisk - jeg gjorde det for en 14 dages tid siden da jeg lige havde et lille problem her.
For at uddybe det lidt så gjorde jeg det at jeg højreklikkede - valgte skift ikon - klikkede på gennemse i stedet for at bruge hvad der står i forvejen - valgte alle filer i stedet for ikon - gik ind i en mappe med billeder(faktisk gif filer fordi jeg engang fandt ud af at det virkede) - fik så beskeden at det kunne jeg ikke med forslag om "vælg et ikon på listen eller angiv en anden fil" - klikkede ok - og det ok styrer en lige ind hvor de "normale" ikoner er og kan derpå skiftes ud.

Gjorde du også sådan ?????

hov hov hov Firstoftwo og maxhankat ikke kissemisse offentligt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-07 08:15

Virker de underliggende genveje på omtalte iconer?

De to første løsnninger sætter nøglerne til standart instillinger.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Du kan prøve dette,hent denne reg fil ned på
din pc(klik på txt)>>

linje >4. Repairs the Icon View
Når du har hentet det>dobbelt klik på
samme>kør> ok.
Genstart pc'en og se om det har hjulpet.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Har det ikke det kan du prøve dette vbs script(klik på txt)>

Linje> i højre side>195.Restore Desktop Icons and Taskbar>

Når du har hentet det>dobbelt klik på
samme>kør> ok.
Genstart pc'en.
Filerne på denne side er ikke virus, vis dit Anti virus program
skulle skabe sig,det er normalt vis man henter reg/script's
filer på nettet,læs hvad der står i toppen af siden.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Disse to regedit> regnøgle ændringer fletter jeg altid
selv ind i regedit som standart på mit OS ,jeg kunne
gøre det manuelt men et par klik med musen er nemmere>

Linje>2. Increase Folder View Size Limit to 8000

Denne ændring forøger XP's mappe cache'en fra 400 til
8000 mapper som cachen kan holde,dette
gør jeg fordi at vis mappe cachen overstiger 400 mapper
så kan de næste mapper man opretter ikke beholde sine
individuelle instillinger.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Linje>121. Increase Icon Cache
Denne forøger icon cachen og gør at der er mindre sjangse
for at iconerne bliver korupte og kan indeholde
en større mængde iconer,XP kigger altid i cachen for
at vise iconer hurtigere,globalt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
De løsninger jeg foreslår virker ikke altid,fordi problemet kan
ligge et helt andet sted f.eks. en ødelagt icon lager .dll fil.
Husk at genstarte pc'en.

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Manse9933

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-01-07 08:26

prøv også lige at skifte tema.
H-klik på skærmen > egenskaber > udseenet
du kan stille i efekter og avanceret

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-07 08:32

e.c ??? godmorgen men hvad i alverden skulle det have af effekt ??????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-01-07 08:50

Jo tak - ved du allerede nu at det er en god morgen.
Hvad det skal gøre godt for........
Aner det ikke, men det læste jeg et sted som jeg ikke kan finde igen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-07 08:55

e.c >kunne måske virke,vis der blev skiftet tema(farve skema) samme sted som du beskriver(fordi det nye tema vil genoprette nye genveje/icons)i farve skema til venstre for Effekter og avanceret,skift fra (standart blå til Sølvgrå,genstart pc'en og så tilbage til standart blå vis
spørgeren ikke vil beholde Sølvgrå,genstart.
Det har jeg prøvet mange gange når jeg skifter mellenm alle mine mange temaer,så bliver det nye tema gendannet til standart(genveje/icons/global txt o.a)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-07 09:01

aha - det var så mansetingens svar der fik forklaret mit spørgsmål til e.c

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-07 09:01

Kan også være Luna(det Blå)tema er ødelagt,det kan man
f.eks. også finde på Kellys Korner og så overskrive det gammle i mappen>

C:\WINDOWS\Resources\Themes\

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-01-07 09:02

Ja og der sker da ikke noget ved at prøve.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-07 09:08

NÆ,kun vis man har lavet ændringer til temaer under Avanceret, txt type/farver/bokse o.a,så skal man ind og lave sine personlige indstillinger igen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-07 09:16

Man kan selvføgelig gemme sit personlige oprettede Tema undet fanen Temaer(gem som) til en anden god gang men det vil ikke være så smart vis temaet er ødelagt.

Ændre også lyd temaet vis man har lavet personligt lyd tema,når man ændre tema/farve skema(genveje til lyd file ændres i et nyt tema).

Kommentar
Fra : clou

Dato : 03-01-07 09:25

Til miritdk

Fatter stadigvæk ikke, hvordan du kan skifte ikon på din [B]Papirkurv[/B], de muligheder du beskriver får jeg i alt fald ikke

Clou

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-07 09:27

går skam fint og uden problemer clou

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-07 09:32

Hun driller>
Højreklik på skrivebordet>egenskaber>>skrivebord>tilpas krivebord>marker iconet du vil ændre>skift icon.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-07 09:33

har du et personligt icon>gennemse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-07 09:36

næ vist driller jeg ikke NÅ !

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-07 09:39

midifik>du vidste bare ikke hvordan NÅ

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-07 09:41

manseting du kan jo prøve min metode - der er på den måde tilmed flere ikoner at vælge imellem (uden at have lavet egne som tilføjelse) NÅ !

Kommentar
Fra : clou

Dato : 03-01-07 09:42

Tror du har ret Manse 9933

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-07 09:44

næ det har han nemlig ikke

undskyld for smaltalken Firstoftwo

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-07 09:49

midifik>den egenskab har jeg heller ikke under egenskaber ,NÅ,du må have en meget speciel undmidnings kurv NÅ.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-07 10:02

Dato : 03-01-07 08:12 manseting - læs og prøv - jeg har lige sat en nabo til at prøve og han kunne både på sin gamle stationære med xp og den nye blærbare - NÅ !

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-01-07 10:20

Fra ..............Dato : 03-01-07 08:12
Citat
For at uddybe det lidt så gjorde jeg det at jeg højreklikkede - valgte skift ikon

Ja det kan man når det er genveje.

Systemikoner som Papikurv/Interne Explorer/Denne comp osv. ..............
...................kan ikke skifte ikon, på min comp, med højreklik.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-07 10:28

åhhhh - jamen det ER en genvej jeg har liggende - så okayyyyy - sorry - hvorfor det så er det hmmmm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-07 10:29

kaffe NU !!!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-01-07 10:33

Miritdk - du har fulstændig ret.....................det er en god morgen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-07 10:36

nu er det en god morgen - for nu har jeg både rettet den tåbelige papirkurv genvej jeg havde overset og fået brygget en kop kaffe

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 03-01-07 10:52

Åh altså mirit, nu er du igen ude med dine moraliserende budskaber - det er da ikke kissemisse at
spørge, om der har været kønsskifte i ens "nickname".

Men et nickname er kun et nickname, og det kan have relationer til mangt og meget, som man ikke skal tillægge nogen større betydning. Mit nickname har rod i min barndoms bekendtskab med skorstensfejerens kulsorte kat, den hed nemlig maxhankat, men fik pludselig killinger

Men mirit - bortset fra alt dette, så kan min papirkurv heller ikke ændre ikonets udseende ved at der vælges "Egenskaber". MEN det kunne jeg, da jeg kørte med Millenium.
Så du skulle vel ikke køre med Millenium, siden du har så let ved vælge et andet ikon til din papirkurv????
Når jeg højreklikker på papirkurven og vælger egenskaber, så vises 3 fanekort:
Det første hedder Globalt og de næste to fanekort hedder hhv. C og D. Men der gives intet steds mulighed for at vælge et andet ikon.

Mvh
katten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-07 11:14

fejl opdaget og rettet du der kønsskiftede kat læs ovenfor

moraliserende MOI ???? jeg skal komme efter dig skal jeg *G*

jeg HAR og fået og følt mig som en ................... hvilket for i øvrigt ikke er noget nyt

og nej - jeg har ikke millenium og har aldrig haft det

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 03-01-07 12:14

Jeg har kun drukket grøn japansk te, men til middag skal jeg ha' kaffe, så begynder dagen at blive god.

Mirit, du er ikke nogen p. gr. af det du skrev om en genvej til pap.kurven, oprettede jeg en genvej til min, og i Egenskaberne til den genvej kunne jeg godt ændre ikonet!!!!!!!!!!!!!!!!

Man bliver paf.
Men hjælper det Firstoftwo?

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 03-01-07 12:46

Man skal tænke før man taler - at jeg dog ikke kan huske det.

Glem venligst mit sidste indlæg.

Det er gået op for mig, at det ikke hjælper at ændre til et andet ikon i en genvej til pap.kurven
PARDON!

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 03-01-07 23:20

Hej alle
Jeg har ikke været inde og prøve de sidste forslag endnu, ville lige høre Jean Michel Jarre - Oxygene 2 inden jeg ville prøve, og da jeg starter Windows mediaplayer begyndte alle ikonerne at blinke helt vildt, og nu kan jeg se at jeg har et stort problem mere, mere om det senere, men jeg kan nu fortælle alle mine ikoner er blevet normale (undtaget de som jeg har lavet om). Det er ca. 3 uger siden jeg har brugt mediaplayeren sidst, så hvad er der sket her? 1000 11 001 00 011 ja disse tegn opfører sig underligt sommetider.
Mit store problem er nu, hvem der skal have points? Jeg bliver nødt til at lave en lodtrækning.

Jeg vil gerne sige tusind tak til jer alle for jeres indsats, og for brug af det der,der er under håret hvis der er mere tilbage

Mange hilsner fra det Vestjyske til jer alle.

Firstoftwo

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-01-07 23:27

du har vel ikke fået snavs på ????

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 03-01-07 23:45

Hej Mirit
Det tror jeg ikke, jeg bruger kun denne PC til ting jeg har fuld tillid til og jeg åbner ikke noget jeg er det mindste i tvivl om.

Tak igen til dig

Firstoftwo

Godkendelse af svar
Fra : Firstoftwo

Dato : 03-01-07 23:54

Tak for svaret maxhankat.

Jeg scrollede op og ned i blinde og det stoppede på dit svar

Så tak igen du "gamle"

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 04-01-07 00:29

Selv tak du gamle grå guld - men for hvad?

Du fik det jo ikke rettet - vel?

Hva' så?

Kan du åbne alle dine mapper m.m., selv om ikonerne ser underlige ud?

Du skal da ha' de rigtige ikoner, hvad gør du så? Lad os høre fra dig, hvis det går i orden!

Mvh

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 04-01-07 07:44

Jo maxhankat, alt et i sin skønneste orden de er blevet originale igen og jeg kan åbne dem og jeg kan gøre med dem hvad jeg vil, selv min skraldespand er iorden, Jeg kan dog ikke lave ikonet om, men det har jeg jo helle ikke kunner før. Du har vel læst hvad der skete? ellers se længere oppe af strengen.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 04-01-07 08:40

OK Firstoftwo pardon! Jeg havde fuldstændig overset din forklaring 3-1-07 kl. 23.20.
Man sjusker gør man!

Det bliver spændende at høre om evt. problemer med din mediaplayer.
En spænding du sikkert helst vil undvære.
Men det er bemærkelsesværdigt, at dine ikoner forandrede sig, da du fjernede det lille spilleprogram og igen, da du anvendte din WMP.

Cifene du nævner i WMP: 1000 11 001 00 011 er det versionen?
Min version i WMP er 10 00 00 38 02
Jeg spørger om dette, fordi da jeg for måneder siden hentede en ny version af WMP (min nuværende) oplevede jeg, at min Pc under download-processen pludselig gik i sort og genåbnede og alle min ikoner lå hulter til bulter på skrivebordet - og det uden at jeg gjorde noget som helst.
Jeg havde ikke fået den nye version men måtte begynde forfra, og anden gang gik nedtagningen fint.
Dette kun til din orientering; om det siger dig noget som helst, ved jeg ikke, men det er da ikke uinteressant.

Hav det godt og held og lykke med maskinen!

mvh

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 04-01-07 19:11

Citat
Cifene du nævner

Der skal naturligvis stå cifrene.