/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Olfen?
Fra : snortop
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 01-01-07 08:38

Hejsa

Min svigermor har fra sin egen slægt fundet dette navn Olfen.
Og vi kunne rigtig godt tænke os at vide hvordan det egentlig stamme fra.

Svigermor har søgt på det på nettet og syntes at se flest link svare til tyske hjemmesider, så derfor mener hun der kommer fra Tyskland.

Men jeg fik lige lyst til at spørge ekspert panelet herinde.

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 01-01-07 11:02

Hej snortop

Et forsigtigt gæt, ville være Olsen, - i de gamle kirkebøger står der Olfen, det gamle S ligner et F, måske kunne det være forklaringen, men selvfølgelig kan man ikke udelukke Olfen.

Hilsen Påsse og Godt Nytår

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-01-07 11:24

Hej Snortop,

det er rigtigt, at der findes en tysk by Olfen - se: http://de.wikipedia.org/wiki/Olfen
Men om det har noget at gøre med slægten, kan jeg ikke se.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 01-01-07 11:35

Til IMB760: Joo men hun havde tage i agt for det og oversat via en side med grotisk skrift. Men det kunne da være en mulighed ja

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 100 point
Dato : 01-01-07 11:41

Dato´´erne Fra FS: skal altid tages med et gran salt men.... men det ser ud til der er 2 xOlfen fra Maribo i 1684 og 1721 ?
så kirkebøgerne på AO er nok et alternativ til at få opklaret om navnet er Olsen ...Olfen Dansk eller ????
International Genealogical Index / Denmark - 2
Select records to download - (50 maximum)
1. JORGEN SKANNING OLFEN - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 1684 Falkerslev, Maribo, Denmark

2. JORGEN SKANNING OLFEN - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 26 OCT 1721 <Falkerslev, Maribo, Denmark>
godt nytår
Senta

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 01-01-07 11:47

senta: Det var en af de bedre svar.. havde jeg ikke fundet.. Det accepter jeg som svar

Godkendelse af svar
Fra : snortop

Dato : 01-01-07 11:47

Tak for svaret senta.