/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tak H.M. Dronning Margrethe 2
Fra : e.c
Vist : 904 gange
500 point
Dato : 31-12-06 18:51

Tak H.M. Dronning Margrethe 2 for en rigtig god Nytårstale.
For første gang nød jeg nytårstalen, det er den bedste jeg nogensinde har hørt.
Eyvind.

Ps.
Jeg ved godt det ikke er noget spørgsmål, men jeg måtte ud med det.

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 510 point
Dato : 31-12-06 19:41

e.c. - jeg er fuldstændig enig!

Sådan skal det siges - og tænk, at man gøre det med så enkle ord, som Majestætens!

Sagen i en nøddeskal!

Håbet er lysegrønt...

MosterMargrethe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 31-12-06 19:42

Hvor er jeg dog enig. Majestæten har vel aldrig vist sig som større "landsmoder", end i dag .

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-12-06 19:47

Helt enig - skøn tale!

Hun er er klog dame, og gudsketak og lov hun i år valgte at tale "frit ud af posen"

Vaxen - der ønsker godt nytår til jer alle....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-12-06 19:49

Tak - så var det ikke bare mig og min kone som syntes det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-12-06 21:20

Også enig - modigt og klogt - en vis dame - har hørt utrolig mange positive omtaler om talen og kan kun give alle ret i det

nytårs overraskelse af den bedre slags .

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 31-12-06 22:52

Der er ikke nogen som vores dronning, der bare kan det der med ord...

Og så så hun oveni (igen) rigtig bragende godt ud i den grønne jakke!

Godt nytår!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-12-06 22:57

Hun så rigtig glad ud.

Hun er sej - på et par måneder er hun på benene igen med et nyt knæ....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-01-07 02:40

Du har bare så ret e.c - og godt nytår

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-01-07 03:45

Så skulle i have hørt min nytårstale - jeg siger jer at det var sager. Der var virkeligt mange store ting oppe at vende som dronningen helt havde glemt at få med i hendes.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-01-07 11:50

Dygtig dreng - øhhh - pige....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-01-07 15:37

Ja Erling hvor har du og konen ret. HM. Daisy er squ noget vi alle kan være stolte af.

Kommentar
Fra : Justmyself

Dato : 01-01-07 19:53

De sidste par år har jeg altid hørt dronninens nytårstale, men denne tale gad jeg ikke at høre.
surt, vis den er så god som i siger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-07 21:17

Justmyself - du kan se den på http://tv2.dk/ klik på net-tv

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-01-07 21:30

Men der er jo sikkert en grund til at man vælger et NICK som "Justmyself". Man er squ da noget navlebeskuende. Eller Hwad?

Flash77: Du kan jo bare skrive din Super-Nytårstale her:

Værsgo: Der er masser af plads, og vi er mange der sidder og venter på din tale.

Kom så igang din lille fnatmide.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 21:57

Nytårstale........................helst i en anden tråd tak.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-01-07 23:08

Jeg er squ også helst fri. Men den lille Fnatmide skal jo ud med sit LORT et eller andet sted.

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 23:27

Tak for svaret Camillasmoster. Du er den første med et godt svar.

Ps. Og det første damemenneske som giver mig ret i år.

Og så må jeg hellere lukke for undertonerne i tråden.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-01-07 00:04

Ja e.c man havde på fornemmelsen allerede kl. 15.37 at de undertoner ville komme.

Fortsat godt

//bentjuul

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-01-07 01:15

Hvor er I dejligt skøre - undertoner ér dog toner hihi.

e.c. - nyd det, sålænge det varer

Tak for poængerne - kan godt bruge dem - skal på udsalg

Godt nytår til dig også, bentjuul!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-01-07 01:24

Tak for det MosterMargrethe også et stort godt til dig.

Toner - undertoner er vi fri for nu, for "undertonemanden" ofrer ikke 50 point for denne tråd

//bentjuul

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 08:57

Og for lige at være lidt på forkant.......................

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-01-07 10:53

Johh, det er (næsten) altid godt at være i god tid, e.c.............. [skeløjet smiley]

Jeg har også allerede købt 5 pakker til min venindes pakkekalender 2007.

Det er nærmest blevet en konkurrence mellem os , om hvem der kommer først i mål.

Kommentar
Fra : bica

Dato : 01-01-08 18:21

Hvor er det sørgeligt at læse alle jeres rosende kommentarer til Dronninens nytårstale.

Facts er jo, at talen er skeven af en embedsmand i statsministeriet, og det er her hele indholdet bestemmes. Dronningen har hverken indflydelser på form eller indhold, hun må kun rette i teksten, hvor hun vil bruge andre ord for at sige det samme, som embedsmanden har skreven.

Talens tilblivelse er kort fortalt:
Den skrives i november i stateministeriet.
Herefter sendes dem til hoffet, så Magrethe har mulighed for at formulere indholdet med sine egne ord.
Herefter sendes den igen tilbage til statsministeriet til kontrol af, at hun ikke har lavet meningsforstyrende rettelser i talen, og godkendes hendes retteser, er den klar til oplæsning.

Var talen god, så send roserne til dem, som fortjener dem - embedsmanden og statsministeren

MVH bica

(Var der nogen, sagde: "Kejseren har jo ingen tøj på" (Kejserens nye klæder), for I må da være blinde, hvis I ikke kan se, jere falden i næsgrus for Magerthe er helt uberettiget)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-01-08 19:46

du er vist lidt sen ude med dine kommentarer til et spørgsmål fra 31.12.06 tænk at åbne en ny profil for det alene - det er lidt naragtigt tror du ikke at du skal have

Men nu hvor jeg er her, så var det også en fantastisk god tale hun holdt den 31.12.07 - hvor er jeg stolt af vores dronning.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-08 20:27

Det er da rart med nogen som mener noget andet...................ellers tror man bare at jeg har skrevet det meste.

Det gør ikke noget at du har været lidt længe om at opfatte teksten, tråden her har da tid til at vente på din mening.

Jeg er Faktisk royalist af den simple grund, at alle de steder jeg kender til hvor der er præsidenter og andet af samme slags..................er der ikke andet end slagsmål.

Jeg ved ikke hvem der laver talen og hvem der godkender, men C4 lavede jo heller ikke Rundetårn men det gjorde nogle murer osv.

Men så kreativ som vores elskede Dronning er, så tvivler jeg ikke på at hun kan skrive den tale.
Læg i øvrigt mærke til vor veluddannet vores regenter er.

LÆNGE LEVE DRONNING MARGRETHE.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-01-08 22:25

e.c - jamen, jeg er skisme med igen i år!

Hurra for Daisy!

Godt nytår til jer alle!

Moster