/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Husker I Vaxens gedehamse?
Fra : vaxen
Vist : 911 gange
50 point
Dato : 31-12-06 16:19

Fra denne tråd, som jeg desværre har lukket før jeg tænkte, jeg ville lave denne, sorry... :
http://www.kandu.dk/Spg91817.aspx

Her er, hvad resultatet blev:

http://picasaweb.google.dk/Pimseb/Gedehamse

Total renovation af værelset - alt bliver taget ned og bygget op igen. Heldigvis er der den gevinst, at værelset bliver en del større, og der bliver lidt højere til loftet...

Intet er så skidt uden det er godt for noget - men vi havde nu håbet selv at kunne bestemme, hvornår vi ville istandsætte rummet...

Hvad der i øvrigt ikke kan ses på billederne er en infernalsk stank at noge krafigt, men ubestemmeligt.... En blanding af honning og stald...

Vaxen....

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 31-12-06 16:26

Åhhhhh ja, jeg husker den tråd. Ja det er ikke altid man selv kan bestemme

Godt nytår, jeg får snart gæster

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 31-12-06 16:30

fy føj da for en ulækker omgang. Hvordan søren kunne den kube nå at blive så stor inden den blev opdaget ??

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-12-06 16:39

Det blev opdaget da det var på størrelse med billede 8 - jeg ringede til Gud og hver mand for at få noget hjælp til at fjerne det, men ingen var interesserede i den tjans...

Derfor udviklede det sig så drastisk... Selve boet var i øvrigt bygget på få dage, så der var under alle omstændigheder meget knap tid at løbe på. Det blev selvfølgelig opdaget en weekend, det er klart....

Vaxen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 31-12-06 16:47

hehe ja det er gerne i weekenden man opdager problemer. Men føj da det er ulækkert. Har godt lige læst hele den anden tråd igennem. Godt de er væk nu da

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 31-12-06 19:05

Gisp - det er godt det ikke er mit computerrum.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-12-06 19:57

Ja, det må du nok sige Eyvind!!!

Solariet, der står derinde ved vi faktisk ikke endnu, om vi kan få rengjort nok - vi har endnu ikke åbnet det og set efter, om der er kommet "snask" i de vitale dele.

Bøgerne - det er også drønsurt. Min mand har syttentusind gange været efter mig, fordi jeg ikke har lukket ned til dem, når jeg lige har skullet hente en bog - og heller ikke denne gang gjorde jeg det.... Det har jeg bitterligt fortrudt, for da jeg tre dage senere gik derop, var det for sent.
Jeg ved endnu ikke, om bøgerne kan reddes, men der skal en ordentlig rengøring til der også...

Og jeg elsker mine bøger!!

Sofaen er et år gammel - men den kan vist reddes... Der lå hynderne heldigvis udover og der kan betrækket tages af og vaskes...

Radiatoren måtte direkte på lossepladsen....

Væggene er smurt ind i hvepseafføring, selv loftet har pletter... Det er SÅ klamt... Så om en uge er der ikke længere et rum og om to skulle der meget gerne være et nyt og bedre.... og isoleret, i modsætning til det gamle

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-12-06 21:30

uuuuhhhh sikke en omgang vaxen - sådan nogen bæster !!!!

men som du selv siger munder det heldigvis ud i noget godt.

godt nytår til dig og dine - bortset fra de bevngede kryb

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-12-06 21:50

Godt nytår til dig også Mirit - og når vi nu er ved de bevingede, så håber vi dit gode nytår indebærer, at jordhvepsene finder et andet sted at logere i år 2007

Vaxen - der er rigtig glad over at se liv på nettet sådan en nytårsaften

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 01-01-07 07:26

-og hvad var spørgsmålet?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 10:40

Spørgsmålet er/var:
Citat
Husker I Vaxens gedehamse ?

Svaret herfra: Øh ja lidt...........

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-01-07 15:52

Er det forsikringen der betaler for sådan noget lort?
alimak

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-01-07 18:31

Nej Alimak, det er det sørgeligste af det hele - forsikringen dækker ikke den slags skader.

Det regnes under kosmetiske skader og de dækkes ikke af en skadedyrsforsikring. Her handler det kun om skader i bærende dele - og det er vores cellotexvægge jo slet ikke..

Så alt falder tilbage på os selv, desværre

Vaxen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 18:43

Hvis jeg husker rigtigt så er
Citat
vores cellotexvægge

det samme som blød masonite.
Blød masonite er meget giftigt når det brændes.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-01-07 19:22

Det lyder da grimt, Eyvind...

Jeg har ikke forstand på, om det er giftigt, men jeg ved, at det er super-brændfarligt. Desværre er der sådan noget skidt på mange af vores vægge, så det skal udskiftes...

Blød masonit... ved ikke rigtig, det føles faktisk bare som lidt sammepresset pap. Ca. 1 cm tyk.

Vaxen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 20:33

Altså ikke for at gøre jer kede af det, men blød masonite udvikler giftige dampe ved brand og må ikke benyttes som vægbeklædning.
Måske du lige skulle spørge her på Kandu om blød masonite og cellotex er det samme og om evt. brandfare.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-01-07 21:16

Bare rolig

Vi udskifter cellotexpladerne med gips - de andre er ulovlige at bruge.
Planen er, at alle vægge med cellotex skal udskiftes, så vi bliver ikke mere kede af det, end vi er i forvejen...

Vi skifter dem bare sådan lidt efter lidt - denne gang blev det så hvepsereden, hvor vi troede, det skulle være vores soveværelse

Takker alligevel for info!

Vaxen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 21:23

Ok -

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-01-07 11:14

Det udvikler ikke mere giftige dampe end andet træbaseret, der brænder; det er bare ret let at antænde og forbandet svært at slukke! Det består næsten udelukkende af sammenpressede træfibre i modsætning til f. eks. hård masonit, som oftest har et bindemiddel og spånplader, der er limet med en formaldehydbaseret lim. Men ligesom alt andet træ, der brænder, vil det udvikle tjæredampe, eddikesyre og andet guf, og da forbrændingen går dårligt, blir temperaturen ikke høj nok til at disse lækkerier futter af.

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 23-02-07 21:55

Tak for svaret e.c.