/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min "start-bar" er væk
Fra : soeGG
Vist : 1427 gange
20 point
Dato : 31-12-06 11:39

Efter min computer i går gik i hak, slukkede jeg den, men i dag da jeg så tændte den igen manglede min "start-bar" nederst i Windows.

Hvordan kan jeg få den tilbage?

Tak du

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 31-12-06 11:48

Hae soeeGG
Der er 2 muligheder, enten etr den sat til "auto hide" og så skal du bare føre musen ned i bunden (evt. toppen eller en af siderne) og så kommer den frem igen, ellers må du gå ind i kontrolpanel og finde ikonet "Taskbar ond startmenu" (jeg kan ikke huske hvad det hedder på dansk) der kan du lave alle mulige indstillinger for disse to.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-12-06 12:01

I kontrolpanel hedder den proceslinie og menuen start.
der skal ikke være hak i skjul proceslinie automatisk.

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 31-12-06 12:22

Prøv at dette;

Tryk Ctrl-Alt-Del

Så åbner Windows Task Manger (Ved ikke hvad det kaldes på en danske Windows udgave)

Her skal du gå indunder File og New Task (Run...)

Så åbner Create New Task

Her skal du skrive i open explorer.exe og trykke OK

Så skulle din Start-bar starte op igen... Ved dog ikke om den kører ved næste genstart!

mvh. Dr.Disco

Kommentar
Fra : soeGG

Dato : 31-12-06 13:09

bjarnebr & e.c
Jeg har lige prøvet det som i foreslog men når jeg dobbelt-klikker på "proceslinie og menuen start" sker der ingenting :(

Dr.Disco
Den åbner bare dokumenter - der sker intet andet :S

Kommentar
Fra : iah

Dato : 31-12-06 13:51

Hvis alt andet ikke hjælper kan du køre denne procedure som jeg "saksede" på Kandu, som en eller andet havde fået fra vores alle sammens guru stl_s i 2005...

det hjalp også mig på et tidspunkt hvor jeg havde fået gjort udu i maskineriet.

Citat
Med denne kommando, får du repareret, og gendannet, defekte eller manglende systemfiler
Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow Tast Enter.
Din Windows cd skal ligge i drevet under denne kommando
Og det mellemrum skal være der mellem sfc og / (Hvis du ikke har den, så prøv uden)

Hent så denne zipfil, og udpak den http://www.fbeej.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip
Dobbeltklik på IEReg.bat. Du får et sort DOS vindue, så bliver dine IE dll filer registreret.

Hent og installer dette lille program til at rense maskinen med http://www.greyknight17.com/spy/CleanUp.exe
Kør programmet, og klik Cleanup.

Prøv så gå i Start/Kør | Tilbehør | Systemværktøjer, og kør en diskdefragmentering

CleanUp's primære funktion er, at rydde op i de Windows opdateringer, der ophober sig på computeren, og som er blevet overflødige, fordi nye opdateringer er kommet til senere.

iah

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 31-12-06 13:53

Det lyder som om du har fået noget snavs ind prøv evt en online scanner her er en: http://www.pcpitstop.com/ jeg ved ikke hvor god den er, men der findes mange andre på nettet.
Bjarnebr

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-12-06 13:59

HVIS det viser sig at være snavs der er kommet ind skal stl_s nok kigge forbi hvis det er aktuelt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-12-06 14:24

Nu ved jeg hvad du mener med "startbar" (tror jeg da)
Højreklik på proceslinien > vælg egenskaber > her kan du hakke til og fra.
(Den du kalder startbar er nok hurtigstart)

Kommentar
Fra : disken

Dato : 31-12-06 17:29

Der er vel ikke nogen der har taget GAS på dig.
http://funegreets.com/jokes/jokes.htm
Prøv at se efter i denne komputer - C: om der skulle ligge en mappe der hedder START

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-12-06 21:07

uuuuhhh disken - det er sådan noget der kan gøre mange uvenner

happppppppy new year

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-12-06 21:08

soeGG - har du forsøgt med en systemgendannelse til før problemet opstod ????

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-01-07 03:25

Du er garanteret kommet til at "flytte" den udenfor din skærm ved en fejl:

Kør din mus HELT ned i bunden af din skærm og hold venstre musseknap nede og flyt musen ind imod midten af din skærm.

Hvis det ikke virker, så prøv det samme HELT fra toppen og venstre og højre side og se om det er der den har gemt sig.

Du kan "trække" den rundt på skærmen som du har lyst ved ved at placere musen i den og holde venstre mus nede og så flytte rundt på den. Har flere gange set at folk er kommet til at køre den ud af skærmbilledet.

Kommentar
Fra : soeGG

Dato : 02-01-07 21:14

Tak alle...

Ved ikke hvad der var galt, men der dukkede op igen - underligt...

Godt nytår alle!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 21:31

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-07 21:48

det var godt