/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Brasilianske studier
Fra : bangern
Vist : 1072 gange
20 point
Dato : 31-12-06 00:55

Aloha folks,

Nogle herinde der har studeret brasilianske studier?

Jeg har nu i længere tid spekuleret i at søge optagelse på Brasilianske studier, men jeg har stadigvæk en del spørgsmål jeg mangler besvaret før jeg kan drage min endelige beslutning.

Efter jeg afsluttede mit HHX studie på Silkeborg handelsskole pakkede jeg min kuffert og flyttede til Brasilien for at arbejde for min fætters virksomhed i Sao Paulo, Brasilien. Jeg beskæftigede mig med mellemhandel af kaffe og havde en funktion som trader i brasiliens størte mellemhandel for kaffe, Wolthers & Associates.

Jeg har nu snart været hjemme i et halvt år og overvejer hvad jeg vil studere til sommer- og er i den sammenhæng stødt på brasilianske studier. Jeg syntes det lyder enormt interresant, men jeg mangler en del af mine spørgsmål besvaret. Jeg har søgt meget på nettet, uden held, for at finde historier fra tidligere studerende på studiet og finde ud af hvad de laver nu.

Jeg vil gerne selv have en marketings- eller salgsfunktion i en virksomhed, gerne en med forbindelse til Brasilien. Jeg mødte gennem min danske familie i Brasilien et netværk af danske personer som havde kontrakter i Brasilien med forskellige virksomheder- og det er måske det jeg godt kunne tænke mig. At arbejde for en Dansk virksomhed i Brasilien. Mit problem er at jeg ikke ved noget om hvor mange danske virksomheder handler med Brasilien m.m.

Jeg håber nogle kan skrive lidt til mig og fortælle mig om jeg kan bruge dette studie i en handelsrelateret sammenhæng!? Hvad folk med en bachelor i brasilianske studer laver, hvad kan man efterfølgende studere hvis man vil have en kandidat.

Please, lad være med at linke til googlesøgninger, AU's hjemmeside, ug.dk osv. da jeg gerne vil høre fra folk som netop selv har studeret dette- eller måske kender nogle som vil fortælle mig lidt om det.

Mvh,

Chris

Accepteret svar
Fra : laurenzio

Modtaget 20 point
Dato : 31-12-06 04:42

Jeg har studeret Brasilien, men nok på en helt anden måde, og for mange år siden. Jeg blev politisk aktiv i arbejderbevægelsen dernede, netop samme tid, hvor landet fik sit første såkaldte demokratiske præsident valg i 29 år, dette var umiddelbart førend muren faldt i 89. Jeg blev der i 3 år og studerede vildt og voldsomt dette dejlige folkefærd, indtil jeg tilsidst underviste turister (med rygsæk) i Portugisisk og Brasilianerne i Engelsk.....men alt det gider du sikkert ikke at høre om, ville blot komme med denne kommentar...
rigtigt godt nyår
Mvh
Laurenzio

Godkendelse af svar
Fra : bangern

Dato : 31-12-06 10:46

Tak for svaret laurenzio.

Arbejdede du for PT - og hvad lavede du for dem?