/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
langsom med to kørende program
Fra : yearhouse
Vist : 842 gange
500 point
Dato : 30-12-06 23:32

Mon der er chance for at få datterens computer til at køre normalt:....i år????:

Forholdsvis ny pc med go´ plads og ca. 750 ram....Win XP proff...
Starter fint op. Hun tænder sit elskede spil (Dark age of Camelot)...og så begynder problemerne. Hun tænder for Ventrillo....og venter så alt for lang tid.
Så prøver hun MSN messenger......og venter osse meget længe.

Den er altså gal når hun kører over to programmer a´ gangen....men sådan har det ikke altid været.

Jeg har tjekket både virus, orme, spy...og alt det dér....Regcleaner, TweakUp, Rambooster...osv.
Lidt tror jeg det har hjulpet, men slet ikke nok...

Nu har jeg set, at nogen anbefaler at lægge en Hijack-log....så det prøver jeg nu:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:33:30, on 30-12-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
c:\programmer\fælles filer\logitech\lvmvfm\LVPrcSrv.exe
C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\CameraAssistant.exe
C:\WINDOWS\system32\ElkCtrl.exe
C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Kat\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\DBRJTLGE\hijackthis[1].exe
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = \blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: SweetIM For Internet Explorer - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\windows\downloaded program files\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: SweetIM For Internet Explorer - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [Creative WebCam Tray] C:\Programmer\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCameraAssistant] C:\Programmer\Logitech\Video\CameraAssistant.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideo[inspector]] C:\Programmer\Logitech\Video\InstallHelper.exe /inspect
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCameraService(E)] C:\WINDOWS\system32\ElkCtrl.exe /automation
O4 - HKLM\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://c:\windows\downloaded program files\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://c:\windows\downloaded program files\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://c:\windows\downloaded program files\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://c:\windows\downloaded program files\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://c:\windows\downloaded program files\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: Trace - {04849C74-016E-4a43-8AA5-1F01DE57F4A1} - C:\Programmer\VisualRoute\vrie.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: VisualRoute Trace - {04849C74-016E-4a43-8AA5-1F01DE57F4A1} - C:\Programmer\VisualRoute\vrie.dll
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\WINDOWS\System32\shdocvw.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\WINDOWS\System32\shdocvw.dll
O16 - DPF: {215B8138-A3CF-44C5-803F-8226143CFC0A} (Trend Micro ActiveX Scan Agent 6.5) - http://housecall65.trendmicro.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {E055C02E-6258-40FF-80A7-3BDA52FACAD7} (Installer Class) - http://activex.matcash.com/speedtest2.dll
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: ewido anti-spyware 4.0 guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
O23 - Service: Logitech Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - c:\programmer\fælles filer\logitech\lvmvfm\LVPrcSrv.exe

Kan dette "Russiske" bruges til en løsning?

......Og godt nytår til ALLE

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 500 point
Dato : 31-12-06 02:07

Der er lidt tegn på ubehageligheder i loggen. Ewido har måske nuppet det meste, men det vil være en god ide at tage nogle flere tjek:

Hent Combofix, og gem den på dit skrivebord:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/combofix.exe

Kør så combofix.exe, og følg anvisningerne.

Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Når combofix er færdig, og efter det har genstartet, skulle der gerne åbnes en logfil: combofix.txt som kan findes her-C:\combofix.txt

-----------------------------------------------------------------

Bagefter kør da disse scannere. Det kommer til at tage lidt tid, men forhåbentligt bliver du da færdig med det i år.

1.

Hent denne virus scanner ned til skrivebordet, den skal du bruge senere.

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

----------------------------------------------------------------
2.

Hent derefter denne scanner http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Installer scanneren, og opdater dens database manuelt. OBS, ved installationen bliver det foreslået at du registrerer med din email. Det behøver du ikke at gøre.

----------------------------------------------------------------
3.

Så starter du op i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Lykkes det ikke, så se her http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

(OBS: Hvis du bruger Bootsafe, som er en nødløsning, så tjek vejledningen for hvordan du kommer tilbage i normal tilstand)

----------------------------------------------------------------
4.

Kør nu scanneren MWAV.exe. Kør zipfilen og klik UNZIP, så bliver scanneren pakket ud og brugerfladen åbner.

Sæt et flueben i DRIVE. Klik nu på Scan/Clean, og så scanner den for virus og sletter hvad den finder.

Jeg vil gerne se hvad scanneren har fundet og slettet, så gør venligst dette:

I vinduet VIRUS LOG INFORMATION (vinduet vises KUN hvis scanneren finder virus) markerer du teksten med musen, og trykker så på CTRL og C knapperne samtidig. Så er teksten kopieret til udklipsholderen. Sæt det ind i et tekst dokument (f,eks Notesblok eller Wordpad), og sæt det ind i tråden i dit næste indlæg.

OBS: Scanneren kan også generere en meget lang log. Den skal du venligst IKKE kopiere ind.

Luk scanneren ved at klikke EXIT og EXIT igen (Ignorer reklamen for købe versionen).

-----------------------------------------------------------------
5.

Så scanner du med SuperAntiSpyware:

Start SuperAntiSpyware, klik "Scan your computer", sæt flueben i dine drev, ovre til venstre i vinduet. Ovre til højre i vinduet, sætter du prik i "Perform Complete Scan". Klik "næste", nu scanner den. Når den er færdig, så markerer du det den finder, og lader scannereren fjerne det.

Genstart til normal tilstand (scanneren tilbyder måske at gøre det).

Åbn scanneren igen, og klik "preferences"-> "stastics/logs". Marker loggen, og klik "View log".

-----------------------------------------------------------------
6.

Kopier venligst loggen fra SuperAntiSpyware her ind i tråden, sammen med loggen fra MWAV, og en frisk HijackThis log.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 31-12-06 02:25

Btw, Jeg vil godt bede dig om at slette den HijackThis du har, og så hente versionen her fra http://sptlarsenserious.googlepages.com/hijackthis

Grunden er at den er omdøbt, da visse typer malware skjuler sig for navnet HijackThis, og at den du har lægger filer i midlertidige mapper, hvilket kan give et problem med at gendanne evt backups.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 31-12-06 10:02

STL_S

Du er dælme et omvandrende lexicon...
Jeg vil op af dagen opsøge hendes residens og spille "helten" der redder putteren

Nah...hun véd udmærket, at Tom hér har brug for en Hjerne

Nu er jeg bare nysgerrig: Hvad er Ewido?

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 07-01-07 14:55

Tak for svaret stl_s. Vi har endnu ikke gjort det helt store, men vender tilbage...
Men tusindtak indtil videre

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-01-07 14:58

Helt ok, jeg skal nok være her når i vender ilbage.