/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Itunes - fjerne flyttede filer
Fra : Kazistuta
Vist : 2093 gange
200 point
Dato : 30-12-06 21:05

Jeg vil høre, om der er en smart/hurtig måde at slette alle de sange fra biblioteket, som ikke længere har den placering på harddisken, som Itunes har lagret, og programmet derfor ikke kan afspille sangene fra deres gamle placering?
Jeg har pga. oprydning på min computer flyttet ca. 1/10 af min musik til ny mappe, og i Itunes' biblioteket har jeg nu bare en masse "døde" filer (vist med et lille "i" ud for sangene), som jeg gerne vil have fjernet hurtigt...Kan det lade sig gøre? Gider IKKE lægge alt musikken ind igen, har fået de nye filplaceringer ind i biblioteket, men de gamle "døde" filer generer bare...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-12-06 01:06

Højreklik - slet

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 31-12-06 02:42

Som Homer kunne have sagt: DOH!

Jeg efterlyser en funktion i Itunes, som med kun et par klik kan finde alle de "døde" filer, så man derefter kan slette dem........ Men hvis det ikke findes, er der ikke så meget at gøre..

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 31-12-06 11:46

Det findes ikke....

Den opdager det jo først når du prover at afspille det enkelte nummer.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-12-06 11:47

PS....

Det du har i iTunes er IKKE filer - blot genveje til filerne.....

Kommentar
Fra : gitzepigen

Dato : 31-12-06 12:58

Hey!

Altså hvis du ikke gider lægge musikken ind påny er der ikke meget andet at gøre, end at højreklikke og trykke slet. Men ellers kunne du jo bare markere al musikken og slette det og så lægge musikken ind igen fra den nye placering. (bare husk at slette andet end placeringen - den skulle jo ikke gerne slette selve musikfilerne! Det gjorde jeg, da jeg var i samme situation. Det synes jeg er nemmere, da man jo ender med at have mange filer, der skal slettes manuelt, når man skifter placering.

Godt nytår. Og håber du kan bruge svaret!

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 31-12-06 12:59

Nå, det var da kedeligt Du må da give mig ret i, at det erirriterende, at man skal sidde med en masse ubrugelige "genveje" i Itunes-biblioteket................

Itunes er faktisk kun en belastning, bruger det også kun pga. indkøbet af en Ipod - som jo fungerer ganske fint

Kommentar
Fra : gitzepigen

Dato : 31-12-06 13:06

Hey igen!
Fandt lige nogle fejl i det jeg skrev før!
her er den rettede version!

Altså hvis du ikke gider lægge musikken ind påny er der ikke meget andet at gøre, end at højreklikke og trykke slet. Men ellers kunne du jo bare markere al musikken og slette det og så lægge musikken ind igen fra den nye placering. Det gjorde jeg, da jeg var i samme situation. Det synes jeg er nemmere, da man jo ender med at have mange filer, der skal slettes manuelt, når man skifter placering. (bare husk ikke at slette andet end placeringen - den skulle jo ikke gerne slette selve musikfilerne! )

Godt nytår. Og håber du kan bruge svaret!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-12-06 13:10

MediaPlayer fungerer jo også pa den måde - gemmer ALT og kan bagefter ikke finde det hvis det er flyttet...

Selv programmer og genveje fungerer ligeså....

Ellers må du starte fra scratz.....

Slet det hele - og lad den finde de nye placeringer....

MEN IKKE SLETTE FILERNE - KUN GENVEJE....

Godkendelse af svar
Fra : Kazistuta

Dato : 31-12-06 15:43

Det var jo ikke lige det svar, jeg havde håbet på, da denne løsning allerede var på lystavlen...Du skal dog stadig have halvdelen af pointene, for du svarede trods alt på spørgsmålet...

Godt nytår til alle herfra...