/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista-Denne computer
Fra : marcussen1
Vist : 530 gange
500 point
Dato : 30-12-06 20:46

Har har "Vista" på en partition og vil gerne ind i "Denne Computer", det kan jeg ikke finde ud af, hvem har evt et svar?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-12-06 20:50

Nede i start ligger den også denne gang ude til højre - My Computer

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 510 point
Dato : 30-12-06 21:10

start > h-klik i højre kolonne på Computer> vælg manage /administrer
Så kan du kigge på comp.
Du skal være logget på som administrator.
Jeg har 3.0 Ghz og 2 GB ddr ram og alligevel snakker den som en vild med harddisken et stykke tid efter den er åbnet.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 31-12-06 13:13

e.c.....
jeg fandt vejen til Denne Comp.
Jeg ville så lave et Ghost (Norton), men da jeg havde siden frem med: Backup, Restore.... får jeg følgende besked... Kan ikke åbne Norton Ghost, en mulig årsag kan være at jeg ikke er administrato.
Kan du forklare mig, hvordan jeg bliver det.
Niels

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-12-06 13:38

kontrolpanel - brugerkonti

hvis der står ejer - er det adm

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-12-06 14:16

Ghost kan måske ikke snakke med Vista.
Men er det 2 separate partitioner hvor den ene har et andet windows, så kan du sikkert "køre" ghost fra denne partition.
Jeg kender ikke Ghost og Vista ret meget så det er mest gætteværk.
Jeg bruger programmet Drive Image som gør det samme, men jeg ved ikke om DI kan håndtere Vista.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 31-12-06 15:47

e.c.....
Jeg har lige inst. en prøveversion af R-Image. Den virker heller ikke. Ved du hvordan jeg får ændret til at blive administrator.
Niels

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-12-06 17:32

Start > hen til pilen efter låsen > vælg skift bruger /switch user
Hos mig giver det ikke noget valg, men jeg har også kun mig selv som bruger
og jeg er også administrator.
prøv evt. start > kontrolpanel > brugere / user accont
Der står hos mig:
Eyvind
Administrator
pasword protected

Så hvis der også står det hos dig så er du administrator.

Men ellers har jeg to disketter du kan låne som kan lave backup og
det kører i en DOS tilstand.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-01-07 08:52

Nu skulle der jo ikke gerne stå Eyvind der også

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 10:31

Fijala...............jo det skal der faktisk.
Alle tidsbegrænsede / hackede / Kopierede / selv de lovlige.........skal der stå
Eyvind. (og evt. et par brugere uden administrationsrettigheder)

Ps. Koden til admin er:
12345789 (tallet mellem 5 og 7 må jeg ikke bruge )

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 02-01-07 14:00

Tak for svaret e.c.
Det med Norton Ghost og R-Image ser det ikke ud til at jeg kan få til at virke, men tilsyneladende har Vista selv et backup program, der kan tage hele harddisken. Den vil jeg så bruge. Mit sene svar er p.g.a. jeg har været væk et par dage.
Niels