/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tilslutning af parabol
Fra : brindt
Vist : 1734 gange
100 point
Dato : 30-12-06 17:59

Jeg har problemer med at forbinde de forskellige apparater til min parabol receiver. Kan godt få det til at virke, men synes jeg bruger for mange kabler

Jeg har en parabol med receiver, der har 2 scart stik, 1 alm. "out" og 1 alm. "in".
En almindelig antenne.
Et TV med 2 scartstik og 1 alm. "in"
En videooptager med 1 scartstik, 1 alm. "out" og 1 alm. "in".

Satelitten er opsat af en proffessionel og der er monteret forstærker. Ud af væggen/forstærkeren kommer kablet fra parabolen samt 2 andre alm. antennestik (1 han og 1 hun). Jeg kan ikke helt se, hvorfra de 2 udgår. Samme sted er der også monteret udtag for TV og radio.

Er der en, der kan fortælle mig nøjagtig, hvilke kabler, der skal monteres hvor?

Hvordan forbindes endnu et TV, så jeg kan se alm. og satellit TV herfra også. (ved godt, det er samme sat-program på begge TV).

Accepteret svar
Fra : liteon114

Modtaget 100 point
Dato : 31-12-06 14:08

Du skal have et scartkabel fra tv til reciver (Der hvor der står tv eller et symbol for tv)
Så skal du have et scartkabel fra reciver (Der hvor der står out) til videoen (in)
Færdig med dem!!

Kablet fra parabolen skal direkte ind i reciveren.
Antenne kabler fra antennen (TV2) skal til reciveren (Ant. in)
Og videre fra reciverens (Ant. out) til videoens (Ant. in)
Fra videoen skal det op til tv.

Go fornøjelse og godt nytår

Kommentar
Fra : liteon114

Dato : 31-12-06 14:10

Hvis du kan finde brugsanvisningen til din reciver, burde der være en god tegning over det.

Kommentar
Fra : brindt

Dato : 01-01-07 11:45

Tak for svaret.
Det er lidt anderledes en den opsætning jeg bruger nu, så det glæder jeg mig til at afprøve.
Har først mulighed for at gøre det næste weekend.

Jeg har faktisk brugsanvisningen til receiveren, men synes ikke rigtigt tegningen hjælper mig

Så mangler jeg kun et svar på, hvor det ekstra TV skal tilkobles, så jeg kan se både sat-tv og alm. tv?

Kommentar
Fra : liteon114

Dato : 01-01-07 23:40

Det prøver jeg så på her

I princippet kunne du bruge et langt scart-kabel, men da jeg kunne forestille mig, at det andet Tv skal stå i et andet rum, ville det give alt for meget støj i kablet.
I stedet vil jeg foreslå, at du køber et AV-link (ca. 400-900 kr.) som du sætter til det sidsie scartstik på tv. På den måde kan du overføre tv-signal og fjernbetjenings signal trådløst.
Men du er nødt til, at trække et alm. antennekabel for at kunne se Tv2. Det kan man nemlig ikke sende trådløst.

Kommentar
Fra : liteon114

Dato : 01-01-07 23:56

Jeg må hellere lige sige, at jeg har det selv, og det virker perfekt.

Kommentar
Fra : brindt

Dato : 02-01-07 19:35

De 2 TV deler væg i 2 rum, så der er ikke noget problem i at føre kabler gennem væggen.
AV link er dog et forslag, der er værd at overveje.

Tak for svaret! Jeg giver snarest en tilbagemelding

Godkendelse af svar
Fra : brindt

Dato : 12-01-07 10:48

Har nu lavet opsætningen som beskrevet af liteon114, og det virker fint.
Et enkelt kabel blev forbundet anderledes end den opsætning jeg havde i forvejen. Derved kunne jeg nøjes med et kortere kabel.
Udover liteons beskrivelse havde jeg dog et kabel ud fra væggen i "overskud" , Fandt dog ud af at det var til min radio, så det kunne ikke undværes.

Tak for svaret.