/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Gasvandvarmer flaskegas
Fra : porsen
Vist : 5638 gange
40 point
Dato : 07-01-03 21:31

Jeg har købt en gammel gasvandvarmer til flaskegas Junkers & Co W 325K, den skal anvendes på et privat vandsystem.
Har tilsluttet vandtrykpumpe (40PSI 9L/min) med flow målt gennem vandvarmer til 6 liter/min. Problem er at den ikke lukker helt op for flammen hver gang, jeg har afkalket den efter alle kunstens regler. Kan man få reservedel til den? og er der nogen der har kendskab til problemet, evt. løsning.

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 08-01-03 21:00

lyder som om der er noget galt med vandarmaturet ... evt er der hul i membran
din lokale vvs kan sikkert skaffe reservedele

Kommentar
Fra : porsen

Dato : 09-01-03 20:52

Jeg har prøvet at få fat i en ny membran, hos oil-city men de har ikke noget tilbage til denne model, jeg har tjekket vandarmatur og membran ser hel ud og den har også virket on/off. Det er åbentbart svært at finde selv en gammel gasvandvarmer i øjeblikket (som er til at betale). Denne ryger snart ud til det sted hvor åbentbart alle de andre er.

Kommentar
Fra : porsen

Dato : 19-01-03 10:39

Problemet er nu løst, jeg har skiftet termostatblandings armaturet ud til et almindeligt et og sat det på højkant uden 90 graders vinkel og nu sætter den høj flamme hver gang.

Accepteret svar
Fra : gasmanden

Modtaget 40 point
Dato : 20-01-03 13:48

Lyder godt at problemet blev løst
ja et termostat blandingsbatteri kan lave mange problemer
med en gasvandvarmer.

Godkendelse af svar
Fra : porsen

Dato : 29-01-03 18:53

Tak for svaret gasmanden.

Kommentar
Fra : vw.

Dato : 06-10-03 19:05

er intereseret i en god brugt gasvandvarmer. hilsen vw.

Kommentar
Fra : vw.

Dato : 06-10-03 19:05

er intereseret i en god brugt gasvandvarmer. hilsen vw.

Kommentar
Fra : michas

Dato : 14-12-03 12:13

hvilket stof er propan?

Kommentar
Fra : solex555

Dato : 31-01-05 18:33

Jeg ved hvor man kan købe nye gasvandvarmere (gennemstrøms modeller)...

Kommentar
Fra : vw.

Dato : 31-01-05 21:57

Tak for svaret. men jeg har været heldig at finde en brugt. der virker perfekt. Hilsen VW.