/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Forstoppelse og hovedpine!?
Fra : bangern
Vist : 2305 gange
120 point
Dato : 30-12-06 14:50

Hej.

Jeg har nu gennem en længere periode, ca. tre uger haft det noget mærkeligt.

Det startede med, at jeg fik halsbrænd og lidt sure opstød. Da dette havde varet ovr en uge tog jeg til lægen, imidlertid havde jeg også fået frygtligt ondt under brystbenet, en trykken som gjorde ondt når jeg bevægede mig. Efter at have fået nogle piller ved navn Nexium fik jeg det lidt bedre, men efter jeg holdte skete der så noget igen. Efter en julefrokost, hvor jeg må erkende at have drukket igennem uden at være helt frisk, fik jeg så igen denne trykken under brystbenet og min krop føltes utrolig varm- men denne gang havde jeg er sindssyg hovedpine som i de seneste dage ikke har forbedret sig. Ydermere, har jeg haft forstoppelse- men de få gange jeg har været på toilet har jeg haft diaré. Nu har jeg ikke så ondt ved brystbenet, men denne hovedpine og mine varmeskift har plaget mig. Jeg har nu gået fem dage, og kune ved hjælp af afførringsmiddel har jeg været på toilet.

Lægen mente at de nok var et hul i spiserøret og dette ville blive bedre med tiden. Mit spørgsmål er om forstoppelse og hovedepine kan have en sammenhæng? Og hvor længe varer en forstoppelse?

Sikke' en nytårsaften jeg får, under dynen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-12-06 15:14

http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/nexium.htm nexioum har du fået pga de sure opstød og du kan læse om dem her.

forstoppelse og hovedpine kan faktisk godt hænge sammen i og med kroppen reagerer kraftigt og ikke har det godt.

Du kan ikke forvente et svar herfra - men lægevagten har åbent og det er en læge du skal have fat i - uden tvivl !!!

du skriver du bliver utrolig varm - det kan jo være feber - også et faresignal. Hul i spiserøret - det håber jeg din læge har check på - det kan være noget der går væk - eftervirkning af de sure opstød - en fistel der kan gå i sig selv eller skal fjernes - og langt alvorligere

søg læge

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-12-06 17:29

Jeg tillader mig at svare dig selvom mit svar er i den alternative afdeling. Jeg er akupunktør og ser en sammenhæng mellem dine symptomer i følge traditionel kinesisk medicin.

Jeg ved ikke hvilket køn du er, så er du hankøn vil noget af det, jeg skriver være irrelevant... sorry

Jeg går stærkt ud fra, at din hovedpine hovedsagligt føles bag øjnene. Dog kan den have en tendens til at flytte sig lidt rundt.
Din afføring er knoldet, ildelugtende og meget mørk. Endvidere svider det ved endetarmen. Hvis du er kvinde er din menstruation højst sandsynlig kort og med sparsom blodmængde.
Du har måske tendens til at få lidt tørre slimhinder og dine øjne kan godt være lidt generet en gang imellem.
Du kan have et ilteret temperament, men har faktisk en tendens til at "sluge" lidt for meget. Du har i lang tid tilbageholdt noget vrede, som har naget dig i sjælen. Dette er årsagen til problemerne - dog kan en fødevareintolerance eller anden "forgiftning" (eksempelvis medicin) også have stor indflydelse.
Du har tendens til nattesved og kan godt opleve, at især dine fødder føles brændende. En tendens til at sove med tæerne uden for dynen ville ikke overraske
Måske oplever du kløene udslæt rundt omkring på kroppen og det kan også være, at du oplever at du bliver varm og rødmende i den øverste del af kroppen.
Desuden kan du have tendens til depression.

Så derfor: Først og fremmest vil jeg anbefale dig at opsøge din læge igen - bare for at være på den sikre side!
Hvis du så genkender nogen af de ting, jeg har skrevet, så er alfa og omega, at du sørger for at få dampet noget af den indelukkede vrede ud. Det kan være altødelæggende! Desuden synes jeg du skal kigge lidt på din kost og overveje, om du måske i denne periode har spist noget, som du eventuelt tåler dårligt. Og eventuelt også tænke tilbage - Er du nogensinde blevet behandlet for bumser (Roaccutan, tetracyklin)? Har du haft mononukleose? Er du vaccineret for Hepatitis? Har du generelt fået mange penicillinbehandlinger?

Om du vil opsøge en alternativ behandler er din egen sag - jeg synes bare, jeg ville komme med et bud fra den vinkel

Vaxen - med ønske om god bedring...

Accepteret svar
Fra : Axelise

Modtaget 120 point
Dato : 30-12-06 22:41

De smerter, du beskriver, er mavesårs-symptomer. Jeg har selv haft sår på tolvfingertarmen og kender præcis de symptomer, du beskriver. For mig var Nexium ikke nok, selvom jeg lever sundt, og jeg har måttet ty til alternativ behandling for at få hjælp.
Men nu er det jo nytårsaften i morgen, og du skal have "gang i sagerne", om man så må sige

Hvis du kan få fat i noget sveskejuice, er det meget effektivt, - ellers må du gå ud og finde en pose svesker i morgen, så du kan komme af med afføringen. Eller allerbedst: I aften, så de kan arbejde i dit tarmsystem.
Prøv at spise lidt skånsomt for maven i morgen: Gerne havregrød til morgenmad, hvis du kan få det ned. Undgå kaffe og stærk mad samt sukker og megen fed mad. Din galdeblære skal producere ekstra galde for at fordøje den slags mad, og galde er ikke godt for en sart mavesæk. Hvis du tager din Nexium i morgen tidlig, lever sundt og fiberrigt, gerne med masser af væske (vand) og motion (løb eller gå en lang tur), skulle du nok kunne klare en nytårsaften med alt hvad der hører sig til af god mad og vin.
Men hvis jeg var dig, ville jeg tage ud i aften og finde mig en pose svesker. Hvis du bor i København, skulle det ihvertfald nok være muligt. Held og lykke med sagen!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-12-06 23:40

Der er nogle supermarkeder, der har åbent i morgen - f.eks. Fakta, Aktiv Super og Kvickly Extra.

God bedring!

Hanne

Godkendelse af svar
Fra : bangern

Dato : 31-12-06 12:20

Tak for svaret Axelise.