/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
NytaarsFortsætUndskyldning
Fra : svendgiversen
Vist : 653 gange
300 point
Dato : 30-12-06 14:17

Først en undskyldning til "sanne"
spørgsmålet fra gismo150 her under...

En sen aften i Jule humør kom jeg til at sende dette spøgefulde svar:

>Han blev skilt før sin død i 1958...
Sjældent at man bliver skilt efter sin død, Svend

Næste morgen brugte jeg lang tid på at finde sanne' s mors onkel i Canada,
og også hans søn, både i Canada og USA, hvor han måske er emigreret til?
(jeg fandt bl.a. en dansk født professor med samme navn, der underviser på Vancouver University.
Måske ved han noget om sin navnebror og landsmand, der boede tidligere i samme by??)

Da jeg ville svare, blev jeg meget overrasket, og ked af det over at jeg var blokeret fra spørgsmålet.

Til sanne
begge dine oplysninger er helt OK og væsentlige for søgningen:
både at han blev skilt, og at han døde i 1958...
Det var meget dumt af mig at gøre grin med sammenstillingen på den måde,
noget jeg bittert fortryder...

Det andet, som måske også har stødt dig, er vel meget naturligt:

>> han hed vist også Ansgar som mellemnavn.
>Anders hed IKKE Ansgar, men nget med O
Jeg gætter på Anders Osgar Nielsen...

Osgar er vel det mellemnavn med O der kommer tættest på Ansgar???
(og meget lettere at søge efter den rette Anders Osgar Nielsen i Canada end bare Anders Nielsen)

Jeg bruger lidt tid på at hjælpe andre med at finde deres slægtninge over nettet, min vinter hobby, (nærmest som et pudslespil, uden afgrænsning forud og bagtil).

Jeg har set hvordan man i andre afsnit af kandu bevidst sviner hinanden til,
det var slet ikke min hensigt; undskyld mit dumme svar, kun for sjov...
Håber du kan tilgive mig????

Og så mit nytårs fortsæt:
Jeg vil fremover kun forsøge at svare på det der bliver spurgt om.
og afholde mig fra dumme spøgefulde ekstra bemærkninger.
(jeg håber dog at der stadig, i modsætning til eksempelvis i DIS, er plads til lidt personligt snak).

Den der kan overtale sanne til igen at give mig lov til at forsøge på at hjælpe hende, får disse points.
Godt Nytår Svend,

Accepteret svar
Fra : Olesen-50

Modtaget 310 point
Dato : 30-12-06 14:24

Hej Svend, hele dit lange indlæg er en lang undskyldning, hatten af for det.

Da det stadig er muligt at sende private beskeder selv om man er blokeret, syntes jeg du skulle kopierer dette indlæg, og sende det direkte til Sanne, så er jeg overbevist om, at hun tilgiver dig.

Rigtig godt nytår til dig

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 30-12-06 14:29

Hej Svend

Hatten af for din undskyldning.
Du er en god hjælper, den ros skal du have - det ses jo også i top 10.

Hav et godt nytår.

Lis

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 30-12-06 16:29

Svend. Jeg letter også med hatten.
Og bliv nu endelig ved med at hjælpe os i 2007 på din dejlige måde.

Godt nytår til alle
Larshau

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-12-06 16:50

har ingen hat - men nikker

men det er lige sådan noget der adskiller kandu fra mange andre fora - der er plads til lidt af hvert

godt nytår

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-12-06 16:57

Også hatten af her.
Hvis du vil have det, kan jeg godt lægge en besked i det spørgsmål hvor du er blacklistet.
Da du ellers altid er reel, fortjener du muligheden for at kunne sige undskyld.
Eyvind.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-12-06 18:06

Tak for de mange Hatten Af

ans har allerede lagt et link til mit angrende spørgsmål,
så må vi håbe sanne ser det og reagerer...

Og rigtigt, når vi foretrækker kandu, er det jo bl.a. fordi vi kan supplere med nogle personlige bemærkninger. Det fortsætter vi så med i det nye år...

Igen Godt Nytår til jer alle, Svend

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-12-06 18:49

ok -

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-12-06 19:59

Har du prøvet at skrive i spørgsmålet fra gizmo150 igen - så vidt jeg kan se er du ikke blacklistet hos gizmo150.

Godt

//bentjuul

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-12-06 20:25

Jo Bent,
jeg er stadig black listet...

Forhåbentligt kan du ikke se alle de steder jeg har dummet mig?
Svend

Kommentar
Fra : gizmo150

Dato : 30-12-06 22:40

Hej Svend!

Godt nytår til dig også
Tak for din undskyldning, du er tilgivet, og normalt kan jeg også tåle en joke. Blev bare ked af det, fordi jeg er nybegynder, og ikke rigtig ved hvordan man gør, og det med skilsmissen og døden, det var jo heller ikke sådan jeg mente. Jeg skal nok gå ind og rette det så du ikke er blacklistet.
En undskyldning til dig også fordi jeg gjorde det.
Jeg vil gerne have din hjælp også.
Andreas hedder ikke onsgar, for alle drengene i familien hed noget forskelligt til mellemnavn.
Men lige en god bemærkning.
Jeg søgte også efter børn og børnebørn til de andre brødre, og jeg skrev til vildfremmede for at spørge om de havde noget forbindelse til den familie, og sørme om ikke en har svaret positivt, og han bor endda kun ca. 15 km væk fra mig.

Men nok om det.
Endnu et godt nytår til dig.

Sanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-12-06 23:34

Åh, jeg eeelsker lykkelige slutninger!

Et godt tegn til det nye år!

Hanne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-12-06 23:44

Tak sanne,
så kan vi jo holde nytår uden blokeringer, både i kandu og i sind...

Også tak til alle jer der har hjulpet med at afklare denne misforståelse.

Men er der lige én der vil fortælle sanne i hendes spørgsmål under gismo150,
hvordan man ophæver en blokering? Jeg ved det nemlig heller ikke...

For sidste og bedste gang: Godt Nytår Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-12-06 23:50

Helt nederst på siden kan "sanne" se hvem hun har blokeret i det omtalte spørgsmål.

Der er et rødt kryds. Hun klikker på krydset og blokeringen bliver fjernet.

Godt at I fik trådene reddet ud.

Godt nytår

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-12-06 23:51

Godt nytår til jer, Svend og Sanne!

Hvor er det rart, at I har fået løst problemet!

Hanne

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-12-06 10:30

Tak for svaret Olesen-50.

Hvis ikke ans have sent et link havde jeg brugt dit forslag...
Godt Nytår, Svend

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 31-12-06 13:54

Selv tak, og rigtigt godt nytår. Som Camillasmoster skriver, jeg eeelsker også lykkelige slutninger