/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
hp printer tager flere papir
Fra : jsejdenfaden
Vist : 1292 gange
20 point
Dato : 30-12-06 10:04

har en printer hp psc 2210 den tager flere papir på engang og laver hak i papir, hvad gør jeg

på forhånd tak

jens

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-12-06 10:09

Du skal huske, at "lufte" papiret godt inde, du putter dem i skuffen, fra skæringen af papirer, kan det hænge sammen, som om det er limet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-12-06 10:24

og måske prøve at rense rullen der tager papiret

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-12-06 10:26

Som Fijala skriver - billigt papir er ofte lig med meget støv.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 30 point
Dato : 30-12-06 10:28

peet49 kommer med en af løsningerne - noget man altid skal huske!
En anden mulighed, som jeg selv har oplevet, er at dine papirruller er mættet af støv (papirstøv og alm. støv). Papirrullerne er de gummiruller i printeren som optager & transportere papiret i din printer. Vask disse af med en opvredet klud (vandet tilsat lidt opvaskemiddel).
Der er også den mulighed... hvis papirbakken holder papiret oppe med en fjeder - så kaldet "spring loaded". Her bliver du nød til at fjerne metal- eller plastic pladen, hvorpå papiret hviler. Herefter strækker du fjederen(e) lidt, og kun lidt. Disse fjedre kan nemlig også blive trætte med tiden, og presser derfor ikke papiret ordentligt op længere. Pas nu på ikke at strække disse for meget, prøv dig stille frem - men strækkes skal de.
Held og lykke med printeren... og godt nytår
Søren

Kommentar
Fra : jsejdenfaden

Dato : 30-12-06 10:34

jeg har prøvet med flere slags papir og har også luftet papir

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-12-06 10:35

Så må du i gang med "storvasken" af rullerne + tjekke om din papirbakke har fjedre

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-12-06 10:38

Det er ligesom med et par gymnastiksko på et gulv med talkum, man sætter sig på røven, der samme med støvede ruller, de har ingen grib.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-12-06 10:45
Kommentar
Fra : Guild

Dato : 30-12-06 10:53

Hej Jens
Noget tyder på at du skal have et rensesæt. Operationen tager ca 20 minutter. Er din HP printer under 1 år, kan du ringe til HP .. og du vil modtage rensesættet herfra. Hvis over 1 år og under 2 år, så kontakt forretningen som helt sikkert kan hjælpe dig.
/PG (Som arbejder i rep-verdenen)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-12-06 11:01

NB: Sikkert en rigtig god idé at lukke op for krapylet og rense ud, da dine nævnte "hakker" i papiret sikkert ligger og gemmer sig inde i din printer (stumperne altså). Ved samme lejlighed, så renser du selv manuelt.
Personligt har jeg ikke gode erfaringer med HP's rensesæt (kit). Ditto er jeg heller ikke tilhænger af multifunktions-maskiner, da man ved reperation af printer skal undvære alle de andre (fax, scanner osv.)... men det er jo mit synspunkt, og kan da godt se pladsfordelen i multifunktionerne.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-12-06 11:02

NB: Hvis du ikke selv har fingersnilde til at rode med "kassen", så søg hjælp hos en af dine handyman venner, eller ned i butikken hvor printeren er købt

Godkendelse af svar
Fra : jsejdenfaden

Dato : 30-12-06 11:06

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-12-06 11:07

Tak for deltagelsen - et godt nytår ønskes alle herfra.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-12-06 11:20

Takker for points og godt nytår til alle

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 02-01-07 20:55

kan se du har accepteret svaret , men det "støv" der nævnes er en art salt/talcum som gør papiret statisk det sætter sig på dine gummiruller, som er lavet af olie, og da salt udtørre gummiet bliver det slidt og glat ... så det du skal ud og lede efter er citronolie ... det skal være beregnet til rensning og blødgøring af gummi , det renser du alle gummirullerne med, og tørrer det af igen, så skulle problemet være løst ...

det med et hak i papiret kommer af at der sidder noget i vejen for papiret ... så følg papiret nede
fra bakken og se hvad der sidder i vejen ...

du er velkommen til at kontakte mig via min ´hjemmeside www.d9n.dk

vh
D9N