/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Mine fisk vil ikke yngle???
Fra : banankage
Vist : 944 gange
35 point
Dato : 07-01-03 20:43

hej alle.

mine fisk vil ikke yngle? min pumpe virker fint.der hvor der er planter er der rimelig tæt. jeg renser det hver 14 dag.

jeg har 5 Neonfisk, 5 Titteybarbe, 1 Dværggurami,1 stor gul fisk med en flad mund(lidt voldsom sometider), 5 brune/røde fisk,og en 1 sugemalle.
Jeg ved ikke om jeg skal have nogle andre fisk? I hvert fald vil de ikke yngle.

Vil blive meget glad hvis nogen kunne hjælpe mig.. mvh banankagen

Accepteret svar
Fra : Mirakulix000

Modtaget 45 point
Dato : 07-01-03 21:58

Hvis det kun går ud på at få dine fisk til at yngle kunne du jo købe nogle gubbier..
eller kampfisk, de skulle også være ret nemme at få til at ygle.
jeg har selv haft Neonfisk i stor stil i 2 år uden at de ynglede.
Men ellers kan jeg ikke hjælpe dig med andet end du må prøve at finde noget
information om dine fisk forsøg evt. her:

http://www.akvariesiden.dk/
MVH
Mirakulix000

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 07-01-03 23:18

De fisk du nævner med navn, er alle æglæggende. Du vil aldrig få dem til at yngle/lægge æg, hvis du ikke holder dem i et special akvarium.
Hvis du gerne vil ha' dine fisk til at yngle (hvad jeg også selv synes er sjovt) skal du holde dig til levendefødende fisk, som f.eks guppy, sværdrager, platty osv. Vil du ha' yngel af æglæggende fisk, skal du holde dem i special-akvarier.
Hvis du vil ha' flere oplysninger kan du skrive til mig på franksp@ping.dk

M.v.h. - franksp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 07-01-03 23:26

Jeg var jo for længe om at svare. Jeg synes du var for hurtig til acceptere svaret. Jeg ville gerne ha' uddybet mit svar til dig, hvis du havde behov for det. Min viden indenfor akvariefisk er rimelig stor, da jeg i mange år har været formand for en akvarieforening et sted i Nordsjælland.