/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Firewire eller USB 2.0
Fra : Emanuel_Rose
Vist : 595 gange
20 point
Dato : 29-12-06 19:23

Jeg har netop fået en ekstern harddisk, og jeg skal købe andre kabler til den, da den kom med kabler til en stationær, skal jeg købe et firewirekabel eller et USB 2.0? Hvilket kabel er hurtigst?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-12-06 19:32

Tja, hvis du har fireware i begge ender, så prøv med det, men det vil sikkert også være rart at have den anden løsning.
De fleste har sikkert et eller andet sortiment af USB kabler, så den kan komme op at køre.

Hvad der er hurtigst ved jeg ikke nøjagtigt, men der er nok ikke den store mærkbare forskel i dagligdagen, så det får nogen betydning.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-12-06 20:00

Er det en HD til indbygning eller er det virkeligt en ekstern HD, du skriver nemlig at den kom med kabler til en stationær!!! Hvad mener du med det?

Og hvis det er en ekstern HD, er det et spørgsmål om hvad den er udstyret med - Firewire eller USB eller begge dele.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-12-06 20:04

De er praktisk talt lige hurtige omend at firewire lige er en anelse hurtigere, men ikke noget du kan mærke.

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 20 point
Dato : 29-12-06 22:08

Hejsa.

USB 1,1 overfører med 11 Mbit, 2.0 overfører med 480 Mbit og firewire overfører med 400 Mbit

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-12-06 23:42

Ud fra det som Civic skriver:
Citat
2.0 overfører med 480 Mbit og firewire overfører med 400 Mbit

Så mærker du givetvis ikke forskellen. Det er jo sjældent at filerne er så store; så det vil dreje sig om et splitsekund eller to.
Så det er ikke noget du skal spekulere dig gråhåret på, men hvis du kan lide tanken, så prøv at lege lidt med begge dele. Man kan altid lære lidt af det!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-12-06 11:09

En ekstern harddisk som du sikkert også skal have med hen til andre, vil være nemmest at håndtere med USB

Godkendelse af svar
Fra : Emanuel_Rose

Dato : 02-01-07 13:08

Tak for svaret CiviC.