/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hemmelige priser lastbiler.
Fra : arnely
Vist : 1127 gange
100 point
Dato : 29-12-06 17:09

Hemmelige priser hvorfor?

Det undre mig meget, at der inden for transportindustrien er hemmelige priser på lastbiler. Er der nogen der kan give mig en logisk forklaring på det.

Vil man finde prisen på en bil, kan man uden besvær finde prisen på nette. Men når det gælder en lastbil/trækker er det fuldstændig umulig og få en pris. Selv på en trailer/hænger kan man ikke støve en pris op.
Hvis man går ind på denne her hjemmeside www.lastbilbasen.dk/ kan man finde masser af brugt og nye lastbiler – men ingen er angivet med priser.

Jeg ved godt en lastbil ikke bare er en lastbil, da den fås i mange varianter altså udstyr og motorstørrelse osv. Men man kunne vel godt angive en ”lad os kalde det udgangs pris”.

Hvad siger i?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-06 17:12

Fordi finansieringen har betydning, så er prisen ikke det første man ser på.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 29-12-06 17:16

Teil - prøv lige og forklare det nærmere

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-06 17:27

Du kan købe alle de biler du ønsker. Bare sælger må ordne finansieringen.
Kan du ikke køre pengene hjem så har sælger bilerne som sikkerhed.
M.a.o. bilerne arbejder for sælger når de kører, kun småpenge til dig.
Og du får lov til at arbejde, vær så sikker.
Kommer du med kontanter er du mindre interessant som kunde.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-06 17:28

I næste uge kan du være vognmand med ti biler hvis du vil.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 29-12-06 17:39

Du lyder jo helt pervers - ja undskyld.

Jeg går og overvejer og købe mig en trækker, og kan lægge en del kr. på bordet. Men hvis det er en anden der skal bestemme over mit firma, så ved jeg sku snart ikke.

Der må da findes nogen der finansiere uden og have denne form for nepotisme.

Det her er jo en sag for pressen, det er måske derfor der køre så mange halvtomme lastbiler rundt på de danske veje.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-12-06 18:20

Citat
Jeg går og overvejer og købe mig en trækker

Nu kender jeg selv lidt til transportbranchen...dog ikke helt så meget som forhandler, speditør eller vognmand, men bag rattet

Men du vil købe en trækker...hvad med arbejde til den, altså man køber ikke bare en lastbil og håber/forventer der dukker kunder op, bilen skal være bygget op til den slags transport/gods man vil køre,og der er masser af lastbiler i overskud i DK, nogen vognmænd er bukket under og nogen har skåret vognparken kraftigt ned.

Og vognmandstilladelse skal du også have.

Som regel starter man med det økonomiske grundlag, om der er råd til en bil, om kassekreditten er stor nok, om man har godset der gør det rentabelt at starte op, en aftale med et speditionsfirma til at sørge for gods til bilen....vognmænd er på herrens mark uden en speditør nu om dage.

Og når man har de ting på plads, sørger man for at få tilladelsen til at starte op som vognmand, og så først begynder man at kigge sig om efter en bil der passer til ens behov

Og de fleste køber ikke deres biler i dag, det kan slet ikke gå, de leaser dem med diverse serviceaftaler iberegnet prisen.

mvh dova

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 29-12-06 18:27

Jeg køber ikke bare en lastbil uden og have noget og køre med DOVA...bare rolig

Jeg ved udmærket alt det du taler om vogntilladelser osv.

Det der er mit store spørgsmål det er, hvorfor er priserne hemmelige på lastbilerne?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-06 18:54

Pervers hvad fanden har det med lastbiler at gøre.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 29-12-06 19:11

Teil en talemåde/kommentar til det du kan fortælle

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-12-06 19:44
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-06 19:50

Det er vikelighed det jeg fortæller. Kender flere tilfælde hvor man har lokket en ung fyr til at "købe" lastbiler. Han har knoklet som gal for at kunne betale, indtil det ikke gik længere. Bilerne hentedes af sælger med tak for arbejdet og fortjenesten. Prisen på bilerne i denne sammenhæng er jo uinteressant.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 29-12-06 19:59

Teil jeg tro på dig, det er bare uhyggeligt det er sådan.
Jeg talte med en Volvo forhandler i telefonen, han sagde at lastbil brancen var en "citat" den værste luder brance der fantes.

Sjovt nok så er han jo selv med til og gøre den til det så.

Dova har godt set denne side du kommer med. Men det er brugte lastbiler, og det er nye jeg går efter.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-06 20:09

Din viden om biler regner jeg med er ok. Du kan sikkert også vurdere om priser er rimelige.
Det svære er nok at se den totale økonomi i vognmandsforretningen. Der vil en revisor være til stor hjælp inden man slår til.
Vi har i vores firma en vognmand som underbyder danske fragtmænd med 50%, levering i hele DK fra dag til dag. Han tør dog ikke komme med et skriftligt tilbud.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 30-12-06 09:59

Teil - Har talt med min revisor, men han siger jeg er nød til og få nogle priser så han kan regne et buget ud.

Og det er jo her jeg strander lidt når man ikke kan hive en pris ud af en forhandler, med mindre man vil skrive under først. Og det gør jeg ikke under alle omstændigheder.

Jeg skal lige sige at det ikke er fragt jeg vil køre med, men det er inden for entreprenør brancen.
Og lad mig lige slå fast, jeg e kun i en undersøgelse fase - ikke noget hast her.

Ka sku ikke li det her hemmeligheds krammeri.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-12-06 12:39

Kan man ikke med revisors hjælp be om et skriftligt tilbud.
Lad dem tro du har flere tilbud fra andre sælgere.
Kan måske hjælpe at skrue bissen på.
Fortæl dem nogle sandheder om din mening.
Det kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-12-06 17:16

Citat
Og det er jo her jeg strander lidt når man ikke kan hive en pris ud af en forhandler, med mindre man vil skrive under først. Og det gør jeg ikke under alle omstændigheder.

Det er er klart ulovligt.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 30-12-06 19:52

Ja et er jeg godt klar over, men jeg kunne aldrig finde på og skrive nogen steder.

Jeg tro tiden er inde til og spille forhandlerne ud mod hinanden.
Med mindre der er en aller anden form for kateldanelse blandt alle forhandlere, så jeg heller ikke kommer videre den vej.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 100 point
Dato : 30-12-06 19:55

Det kunne jo interessere Ekstra Bladet

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 31-12-06 10:53

Ja det kunne måske være en god ide!

Men der kræver nogle håndfaste beviser, men hvordan får man lige dem fisket frem. Der er en tig der undre mig mere.
Hvorfor køre der store halvtomme Z-vogne rundt på vores landeveje.

Lad os forsætte debatten i det nye år.

Godt nyt år

Godkendelse af svar
Fra : arnely

Dato : 18-01-07 11:36

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : CSSN

Dato : 03-06-07 18:02

Hvilken lastbil vil du gerne købe ?

Kommentar
Fra : tjørnevej

Dato : 27-06-07 16:48

Hejsa..Lad os nu sige at der er en scania du vil have.. Du kan få en pris hos scania biler og en helt anden hos stiholt. Typisk 50000-75000 i forskel for selv samme bil

Hvis jeg var dig vil jeg ringe til vognmand Børge møller i fjelsø. Han kan hjælpe dig med alt, han sælger også lastbiler ny som lettere brugte og her er der virklig penge at spare Han køber direkte hos scania el volvo.

Hvis du har nogle penge på bogen så spring ud i det, regn med min 300.000 som nystartet vognmand.

Husk så at finde en bil der kan lidt af hvert. Div. spiditøre skriger efter biler