/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Media Player - Licens
Fra : Denpete
Vist : 757 gange
200 point
Dato : 29-12-06 15:45

Jeg har online købt et par musiknumre genne TDC.

Efter geninstallation af min WinXP Pro grundet formattering har jeg gendownloaded musikfilerne. Men når de skal afspilles - eller nu kun een af dem - meldes der fejl i WMP11 om, at jeg ikke har rettigheder til at afspille filen.

WMP11 er sat til automatisk at skulle hente fornyelse af licens, men det sker ikke. Da jeg brugte WMP10 gig den automatisk over på TDCOnline's site of ville begynde at redownloade licensen. Her vare der dog problemer med overhovedet at kunne downloade den, da downlæoadvinduet blot stod og blinkede.

Derfor skiftede jeg til WMP11 i håbet om at en eller anden fejl var rettet.

Men der sker altså ingen redownload af licensen, selvom jeg lige har redownloadet nummeret.

Nogen der evt. har en løsning?

VH
Denpete

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 29-12-06 17:57

Fandt det her på TDC Online.

Hvad sker der, hvis jeg mister min licens?
Hvis du forsøger at afspille musikken eller lydbogen, men har mistet din licens (f.eks. fordi du har reinstalleret din pc), så vil Media Player gå på internettet for at tjekke, om du har ret til en ny licens.

Du vil blive bedt om at identificere dig selv som licensindehaver. Log-in-brugere skal opgive deres brugernavn, mens brugere uden log-in skal opgive ordre- og transaktionsnummer fra købet, samt en e-mail-adresse.

Når du har identificeret dig selv, får du tilsendt en kopi af licensen. Det er begrænset, hvor mange licenser du kan blive tildelt (dette vil være fastsat af pladeselskabet og kan således variere fra det ene nummer til det andet, men det er typisk tre gange).

Linket er her
http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/Call?htmltemplate=./pages/article.htm&articleid=65903#ol_q10

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 29-12-06 18:27

Hej arnely!
Det er også hvad jeg selv har set på TDCOnline. Me eftersom jeg havde 3 ekstra redownlodas tilgode går jeg ud fra det også tilhører redownload af licens.

Men det er ikke fordi jeg ikke kan logge på, men så snart det nyl browservindue skal til at downloade licensen, begynder vinduet blot at blinke - altså i WMP 10. I WMP 11 skert der slet intet, blot får jeg en besked om at jeg ikke har en gyldig licens - der begyndes slet ikke nogen redownload selvom jeg lige havde redownloaded selve musikstykket.

Et opkald til TDC Hotline gav mig det svar at det sikkert var selve WMP der spærrede for downloaden, men alle indstillinger er iflg. TDC's anvisning sat som de skal.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-06 19:00

Det er længe siden jeg har købt musik hos TDC, den gang fik jeg en mail med licens kode som skulle bruges ved tilfælde som dit, det kunne jeg ikke få til at virke men re download virkede, hentede numrene med ny licens, får du det til at virke så skynd dig at få musikken omdannet til mp3 ikke mere pjat med licens, mp3 musikken kan afspilles efter formatering af computeren, og på enhver anden computer eller mp3 afspiller

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 29-12-06 19:09

Hej o.v.n. !

Ja det ku' da være en ide, men så skal jeg jo bare finde ud af hvordan den konverteres - jeg ved det giver problemer at konvertere .wmn-filer der er på licens med en såkaldt drm-dekodning (?)

Og det er jeg ikke lige nogen ørn til at finde ud af

Hilsen
Denpete

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 29-12-06 19:15

Godt være jeg spørger dumt, men kan du afspille dine filer i en anden player?

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 29-12-06 19:25

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig men prøv den her.

Download ACE Mega Codec Pack fra http://www.free-codecs.com/

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 29-12-06 19:26

>arnely:

Nej har forsøgt, men vil ikke acceptere .wma-filer med licens eller som er drm-kodede

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 29-12-06 19:32

Fandt lige den her artikkel - det lyder jo ikke så rart det man læser der

http://www.pcworld.dk/art/7892?a=category&i=285

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-06 19:34

Det er temmelig kompliceret at omdanne wma med drm, jeg har opgivet og bræder en lyd cd med musikken og henter dem ind på computeren igen, du MediaPlayer 11 så du kan bruge den under Funktioner-Indstillinge-fanebladet Kopier musik, skal du sætte den til mp3, 1 cd skive koster kun godt 1kr når du køber på nettet, for eksempel min favorit butik: http://www.wesellcd.dk/shop/default.asp?SetLng=1
og det er lovlig, Bilka har en guide i hvordan: http://musik.bilka.dk/guides/bilka_iPod/ipod_0.html de beskriver I Pod men det er fuldstændig ligegyldig, fremgangsmåden er den samme indtil sidste side, der bruger du MediaPlayer i stedet for I Tunes